چینی‌ها از پیروزی ما مقابل ژاپن خوشحال شدند
چینی‌ها از پیروزی ما مقابل ژاپن خوشحال شدند
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران درباره برد این تیم مقابل ژاپن گفت: شنیدم که مردم چین از پیروزی ایران مقابل ژاپن خیلی خوشحال شدند

به گزارش حاشیه ورزش به بازی‌های آسیایی، جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بعد از پیروزی امیرحسین هدایی مقابل عبیدالله سلطانف تاجیکستانی در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی مسابقات بخش انفرادی بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: امیرحسین بازی سختی نداشت، چرا که حریف تاجیکستانی بازیکن مطرحی نبود. امیرحسین هدایی در حال تمرین تاکتیک‌های خود برای بازی بعدی بود و همچنین می‌خواست از لحاظ روانی برای دیدار بعد آماده شود. خوشبختانه بازی را راحت تمام کرد و ان‌شاءالله در بازی بعدی که دیدار مشکلی است هم برنده شود. رقیب بعدی او «آیزاک» سنگاپوری است.

وی در خصوص بالا رفتن انتظارات از تنیس روی میز با توجه به کسب مدال برنز بخش تیمی و احتمال تکرار مدال در بخش انفرادی بازی‌های آسیایی عنوان کرد: در بازی مقابل ژاپن، هم امیرحسین هدایی و هم نیما عالمیان از حریفان خود عقب بودند اما در نهایت پیروز شدند؛ این اتفاق در مرحله نیمه‌نهایی به سود کره جنوبی رخ داد و بچه‌های ما جلو بودند ولی باختند. این موضوع نشان از حساسیت و نزدیکی بازی‌ها دارد و لحظات، تعیین‌کننده نتیجه هستند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: درست است که انتظارات از تنیس روی میز بالا رفته ولی باید به اندازه امکانات، توقع داشته باشیم. فکر نکنیم از لحاظ امکانات به سطح کره، ژاپن و چین رسیده‌ایم. مسائلی داریم که باید رفع و رجوع شوند اما به هر حال در بخش انفرادی هم شانس کسب مدال داریم.

لطف الله نسبی تصریح کرد: خوشبختانه نوشاد عالمیان در جدول خوبی قرار گرفته و اینکه تا فینال به چین برخورد نمی‌کند، شانس بزرگی است. جدول امیرحسین هم خوب بوده و امیدواریم او یا نوشاد، مدال دوره گذشته را تکرار کنند.

وی درباره حمایت پرشور تماشاگران چینی از پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی در سالن گونگشو گفت: این اتفاق به‌ویژه در دیدار مقابل ژاپن، پیشینه تاریخی دارد. بچه‌های ما هم خوب بازی کردند و طبیعی بود چینی‌ها حمایت کنند. ملی‌پوشان ما بازی خوب و باکیفیتی انجام دادند که انگیزه تشویق را در تماشاگران چینی ایجاد کرد. از دوستانی که در چین دارم، شنیدم که مردم این کشور از پیروزی ایران مقابل ژاپن خیلی خوشحال شدند.

  • منبع خبر : ایرنا