ژاپن، گربه سیاه شمشیربازی ایران
ژاپن، گربه سیاه شمشیربازی ایران
ژاپن به یک رقیب جدی برای شمشیربازی سابر ایران تبدیل شده و در دو مسابقه حساس مانع رسیدن ملی‌پوشان به دور بعد رقابت ها شد.

به گزارش حاشیه ورزش

، جام‌جهانی شمشیربازی سابر ایران به پایان رسید و ایران در بخش انفرادی نسبتا عملکرد خوبی داشت و حتی فرزاد باهر تا یک قدمی کسب مدال پیش رفت اما در بخش تیمی انتظارات را برآورده نکرد.

تیم سابر ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی لهستان برابر ژاپن شکست خورد و از صعود به یک چهارم نهایی با زماند.

این برای دومین بار در سال ۱۴۰۱ است که سابریست ها برابر ژاپن بازی می کنند و در هر دو بازی هم شکست خوردند. ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ برابر ژاپن شکست خورد و حضور در فینال قهرمانی آسیا را از دست داد.

اکنون هم در جام‌جهانی لهستان با نتیجه ۴۵ بر ۳۷ مغلوب شد. این نتایج نشان می دهد که علاوه بر کره جنوبی، ژاپن نیز به یکی از حریفان قدرتمند و جدی ایران تبدیل شده است که حتی ممکن است برای کسب سهمیه تیمی المپیک هم خطرساز باشد.

تیم ایران برای رسیدن به سهمیه تیمی المپیک یا باید بین چهار تیم اول رنکینگ باشد که کار سختی است و یا جایگاه خود را به عنوان بهترین تیم آسیا در رنکینگ جهانی حفظ کند. ایران در حال حاضر هفتم رنکینگ است و ژاپن در تعقیب ما قرار دارد. آنچه مشخص است ژاپن درصدد این است که به سهمیه تیمی برسد و بازی های خوبی را نه تنها برابر ملی پوشان ایران بلکه مقابل تیم های دیگر نیز انجام می‌دهد و این تیم قطعا در آینده بیشتر از این برای ایران دردسر ساز خواهد شد.

سابر ایران اگر به دنبال گرفتن سهمیه تیمی المپیک است باید در بخش تیمی بهتر از این نتیجه بگیرد تا جایگاه خود را در رنکینگ جهانی از دست ندهد.

*بازیکنان هم می‌دانند ژاپن دارد خطرساز می شود

امین قربانی سرمربی تیم ملی سابر ایران در مورد خطرساز شدن ژاپن برای ایران به ایسنا گفت: بعد از قهرمانی آسیا که با اختلاف یک امتیاز مقابل ژاپن شکست خوردیم، به بازیکنان گفتیم که ژاپن دارد کار می کند و اطلاع دادیم که دارد خطرساز می شود. ما باید هر نقطه ضعفی که وجود دارد را برطرف کنیم. به هر حال بقیه تیم ها هم دارند کار می کنند و تیم ژاپن با کادر کامل در جام جهانی لهستان شرکت کرد و یک آنالیزور در کنار تیمشان بود و فکر می کنم خیلی خوب بازیکنان ما را آنالیز کرده بودند.

او ادامه داد: البته ما تیم دست‌ و پا بسته‌ای نیستیم و حتما برنامه‌ریزی لازم را خواهیم کرد. از طرفی فصل مسابقات تازه شروع شده است و این دومین مسابقه تیمی ما بود و در اولین جام‌جهانی، مدال نقره گرفتیم. بچه ها در آینده جبران خواهند کرد چون خودشان هم به این باور رسیده اند که این زنگ خطر دارد جدی تر می شود. ما برای همه تیم ها برنامه‌ریزی خواهیم داشت و این در دستور کار ما قرار دارد که مدال بازی و نوع ضربه زدنمان مقابل هر بازیکن فرق داشته باشد. حتما از لهستان برگردیم تمام فیلم های بازی های خود را آنالیز می کنیم و نکات لازم را به اطلاع سابریست ها می رسانیم.