ژاپن رقیب جدید لهستان برای میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان
ژاپن رقیب جدید لهستان برای میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان
رسانه لهستانی اعلام کرد که ژاپن رقیب جدید لهستان برای دریافت میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان است.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از پلست لهستان، فدراسیون والیبال ژاپن برنامه خود برای گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۶ در دو بخش مردان و زنان را رسما به فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده است.

آخرین باری که ژاپن میزبان این مسابقات بوده است به سال ۲۰۰۶ بر می گردد جایی که برزیل قهرمان این مسابقات شد.

لهستان که میزبان مسابقات ۲۰۲۲ والیبال قهرمانی جهان بود به خوبی توانست این مسابقات را سازماندهی کند. باتوجه میزبانی قابل قبول لهستان، فدراسیون والیبال این کشور اعلام کرده بود که آنها می خواهند بازهم در چهار سال دیگر میزبان این مسابقات باشند. حتی اعلام شده بود که فدراسیون والیبال لهستان با فدراسیون جهانی والیبال مکاتبات لازم را انجام داده تا میزبانی این مسابقات بر عهده لهستان شود.

پل ست ادامه داد: ژاپنی ها می‌خواهند دستاورد امسال لهستانی‌ها را در چهار سال دیگر تکرار کرده و یک تورنمنت زنان و مردان برگزار کنند. آنها امکان میزبانی مشترک با فیلیپین و چین را رد نمی کنند.

در سال ۲۰۲۶، مسابقات قهرمانی جهان به احتمال زیاد به ۳۲ تیم افزایش خواهد یافت. این درحالی است که تاکنون ۲۴ تیم می توانستند در این مسابقات شرکت کنند. همچنین در رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی در مورد تغییر تاریخ برگزار این مسابقات شده است.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی والیبال در خصوص تقویم و سیستم بازی‌های سال آینده و میزبانی آن، در ماه‌های آینده تصمیم گیری خواهد کرد. پیش از این لهستان در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی جهان بود و در حال حاضر هم آمادگی خود را برای سال ۲۰۲۶ ارائه کرده است.

 

 

منبع ورزش سه

  • منبع خبر : ورزش سه