ژاپن پرافتخارترین تیم جام ملت های آسیا
ژاپن پرافتخارترین تیم جام ملت های آسیا
امیر قلعه نویی تیم ملی فوتبال کشورمان را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند

به گزارش حاشیه ورزش جام ملت‌ها بالاترین سطح فوتبال در هر قاره است. مسابقاتی که قدمت و پیشینه‌اش در قاره کهن از جام ملت‌های اروپا هم بیشتر است! در آسیا این تورنومنت از ۱۹۵۶ آغاز شد و در اروپا از ۱۹۶۰!

ایران با ۳ قهرمانی متوالی از این بابت کماکان رکورددار است، هرچند که ژاپن با چهار قهرمانی تنها در هزاره سوم، حالا پرافتخارترین تیم قاره آسیاست. امیر قلعه نویی که قبلاً یک بار در ۲۰۰۷ هدایت تیم ملی کشورمان در این تورنمنت را بر عهده داشته حالا برای دومین بار شانس خود را امتحان خواهد کرد. تیم ملی کشورمان در دوره قبلی یعنی ۲۰۱۹ امارات، تا نیمه نهایی با موفقیت بالا آمد اما به ژاپن باخت و به فینال نرسید.

در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب رسیدن به فینال آرزوی ما در جام ملت‌ها بوده که همواره در حسرت آن مانده‌ایم… ایران در ۱۹۸۰-۱۹۸۸-۱۹۹۶ و ۲۰۰۴ به عنوان سومی جام ملت‌ها رسید و در ۱۹۸۴ و ۲۰۱۹ نیز در نیمه نهایی حاضر بود.

از جمع بازیکنانی که در جام ملت‌های قبلی حضور داشتند چند نفراکنون در اختیار قلعه نویی هستند که او می‌تواند از آنها استفاده کند؟ به عبارت دیگر کدام یک از بازیکنان فعال فعلی تجربه حضور در جام ملت‌ها را دارند؟ کارلوس کی روش برای جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات ۲۳ بازیکن را انتخاب کرد از آن جمع علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، روزبه چشمی، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، پیام نیازمند و رامین رضاییان همین حالا در اردوی تیم ملی آماده بازی با بلغارستان می‌شوند.

کریم انصاری‌فر، امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی و سردار آزمون هم دیگر بازیکنان آن تیم بودند که هنوز در دایره انتخابات تیم ملی حضور دارند. سردار، حسینی و کنعانی زادگان در اردوی قبلی تیم ملی در جام کافا حضور داشتند و هر کدام به دلیلی در اردوی فعلی غیبت دارند.

قلعه نویی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ تیمی بسیار با تجربه را با خود به تورنومنت برد و حالا که پخته‌تر شده به طور طبیعی دوباره همان راه را خواهد رفت و این یعنی بازهم باتجربه ها حرف اول را در تیم ملی ما می‌زنند!

منبع :خبر ورزشی 

  • منبع خبر : خبر ورزشی