کارشناسی یک پنالتی و یک اخراج بسیار مهم در هفته ۲۹
کارشناسی یک پنالتی و یک اخراج بسیار مهم در هفته ۲۹
صحنه‌های مشکوک و تاثیرگذار دیدار سپاهان و پیکان مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته‌اند.

به گزارش حاشیه ورزش

تقابل حساس سپاهان و پیکان در هفته بیست و نهم لیگ برتر در شرایطی با برتری پنج بر صفر طلایی‌پوشان به پایان رسید که وحید کاظمی تصمیم‌هایی تاثیرگذار و البته جنجالی در این مسابقه داشت.

کاظمی در دقیقه ۴۳ و در شرایطی که بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد، در پی برخورد محمدعلی کاظمی با میلاد زکی‌پور در سوت خود دمید و یک پنالتی برای سپاهان اعلام کرد تا شهریار مغانلو گل اول این تیم را به ثمر برساند.

تنها چهار دقیقه پس از گل اول سپاهان، شرزود تمیروف پس از برخورد با بازیکن حریف با کارت زرد داور جریمه شد و تنها پنج ثانیه بعد و در پی درگیری با فرشاد احمدزاده کارت زرد دوم را دریافت کرد تا از زمین بازی اخراج شود و پیکان در نیمه دوم با یک یار کمتر وارد زمین شود.

کاظمی البته در دقیقه ۶۹ و پس از تکل جلال‌الدین علی‌محمدی و سرنگونی مهاجم پیکان، یک پنالتی به سود این تیم اعلام کرد که البته این ضربه توسط نیما میرزازاد مهار شد تا دروازه سپاهان در این مسابقه بسته بماند.

تصمیم‌های وحید کاظمی در این صحنه‌ها مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:

📌 برخورد محمدعلی کاظمی و میلاد زکی‌پور (دقیقه ۴۱- پنالتی)

❌ ابراهیم میرزابیگی: تصمیم داور در این صحنه اشتباه بود و او باید ضربه دروازه‌ اعلام می‌کرد. البته در ادامه بازیکن پیکان داور را با دو دست هل می‌دهد که این حرکت او مستحق دریافت اخطار بود.
✅ حسین عسگری: بازیکن پیکان از فن کشتی استفاده کرد و داور به درستی نقطه پنالتی را نشان داد.
❌ تورج حق‌وردی: اصلا پنالتی نبود و مهاجم‌ باید به‌خاطر شبیه‌سازی اخطار میگرفت.
✅ علیرضا یزدانی: مدافع پیکان یک لحظه پیراهن بازیکن سپاهان را کشید و مرتکب خطا شد و داور هم زاویه خوبی داشت و تصمیم او کاملا درست بود.
❌ حیدر سلیمانی: مهاجم و مدافع برای تصاحب توپ جدال می‌کنند و برخوردی بین آنها پیش می‌آید اما گرفتن دست مهاجم باعث سرنگونی او نمی‌شود. بنابراین در این‌ صحنه خطای پنالتی رخ نداد و ادامه بازی تصمیم بهتری بود.
✅ نوید مظفری: بازیکن پیکان مرتکب خطا می‌شود و تصمیم داور درست بود. همچنین بازیکن پیکان باید به دلیل هل دادن داور باید اخراج می‌شد.
✅ غلامرضا جباری: بازیکن پیکان در داخل محوطه جریمه دست چپ بازیکن شماره ۱۸ سپاهان را کشید و مرتکب خطای پنالتی شد.
❌ نوذر رودنیل: بازیکن پیکان به هیچ عنوان مرتکب خطای پنالتی نشد و تصمیم داور در این صحنه اشتباه بود.

📌 خطا و درگیری شرزود تمیروف (دقیقه ۴۵+۲ – اخراج با دو کارت زرد)

❌ ابراهیم میرزابیگی: اخطار اول به تمیروف درست بود اما در ادامه شروع کننده درگیری فرشاد احمدزاده بود و فشار دست تمیروف هم به حدی نبود که بازیکن سپاهان به آن شکل به خودش بپیچد. داور باید فرشاد احمدزاده را به دلیل بزرگنمایی با کارت زرد جریمه می‌کرد.
✅ حسین عسگری: طبق قانون اگر بازیکنی در فاصله چند ثانیه ۲ خطا پشت هم انجام دهد و شامل اخطار شود، داور می‌تواند او را در کسری از زمان اخراج کند. تصاویری که ما دیدیم کامل نبود اما بدون شک حرف یا عملی انجام شده که داور کارت زرد دوم را داده و او را از زمین بازی اخراج کرده است.
❌ تورج حق‌وردی: در این صحنه کارت زرد کافی بود و نیاز به اخراج بازیکن پیکان نبود.
❌ علیرضا یزدانی: پس از خروج توپ از زمین، بازیکن پیکان اقدام به لگد زدن به بازیکن سپاهان می‌کند و مرتکب خطای غیرورزشی می‌شود و باید با کارت زرد جریمه می‌شد و تصمیم داور درست بود اما در ادامه سر او و فرشاد احمدزاده به هم نزدیک می‌شود اما سر تمیروف هیچ برخوردی با بازیکن حریف نشد و بازیکن سپاهان با قصد حریف بزرگنمایی می‌کند اما داور به اشتباه بازیکن پیکان را اخراج می‌کند. در این‌ صحنه بازیکن سپاهان باید کارت زرد دریافت می‌کرد.
❌ حیدر سلیمانی: تمیروف بیرون از خط عرضی زمین، پشت پای بازیکن سپاهان را زد و مستحق دریافت اخطار بود اما معمولا توصیه نمی‌شود که بلافاصله و در عرض پنج ثانیه کارت زرد دوم را به بازیکنی بدهند. داور باید در چنین صحنه‌هایی مدیریت کند و از طرفی هم تمیروف ضربه‌ای به فرشاد احمدزاده نمی‌زند که مستحق دریافت کارت زرد دوم باشد.
✅ نوید مظفری: بازیکن پیکان در ابتدا با پا روی بازیکن حریف خطا می‌کند و سپس هم با حالتی عصبی با فرشاد احمدزاده درگیر می‌شود که هر دو کارت زرد به او صحیح بود. البته بازیکن سپاهان هم باید باید به دلیل بزرگنمایی اخطار دریافت می‌کرد.
✅ غلامرضا جباری: هر دو کارت زرد به شرزود تمیروف به درستی داده شد.
❌ نوذر رودنیل: اخطار اول به تمیروف درست بود اما اخراج این بازیکن اشتباه بود. دو بازیکن سرهایشان را به هم نزدیک کردند اما بازیکن سپاهان شبیه‌سازی کرد و خودش را روی زمین انداخت.

📌 برخورد جلال‌الدین علی‌محمدی و مهاجم پیکان (دقیقه ۶۹ – پنالتی)
❌ ابراهیم میرزابیگی: پنالتی به سود پیکان اشتباه بود و بازیکن سپاهان برای توپ رفت و در ابتدا هم توپ را زد.
✅ حسین عسگری: دو بازیکن سپاهان روی بازیکن این تیم خراب شدند، بازیکن اول توپ را زد اما بازیکن دوم مهاجم پیکان را هل داد که منجر به پنالتی شد.
❌ تورج حق‌وردی: مدافع توپ را زد و هیچ خطایی رخ نداد.
❌ علیرضا یزدانی: مدافع سپاهان توپ را می‌زند و مرتکب هیچ خطایی نمی‌شود. تصمیم داور در این صحنه اشتباه بود.
❌ حیدر سلیمانی: مدافع تیم سپاهان به درستی توپ را با تکل می‌زند و برخوردی هم که شکل می‌گیرد، جزو برخوردهای طبیعی بعد از تکل است. تصمیم داور مبنی بر اعلام پنالتی اشتباه بود.
✅ نوید مظفری: داور با جای‌گیری خوب در این صحنه تصمیم کاملا درستی گرفت.
✅ غلامرضا جباری: بازیکن سپاهان در داخل محوطه جریمه با دست چپ خود بازیکن پیکان را هل داد و مرتکب خطای پنالتی شد.
✅ نوذر رودنیل: بازیکن سپاهان مرتکب خطا شد و اعلام پنالتی به سود این تیم درست بود.