کارشناس دوومیدانی: حدادی در المپیک 60 متر پرتاب کند که چه بشود؟/ سن تیم ملی بالا است
کارشناس دوومیدانی: حدادی در المپیک 60 متر پرتاب کند که چه بشود؟/ سن تیم ملی بالا است

حسین شایان معتقد است در صورتی که احسان حدادی نتواند برای کسب مدال المپیک مبارزه کند، در بازی‌های توکیو شرکت نمی‌کند. به گزارش حاشیه ورزش، مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در بخش مردان طی روزهای ۱ و ۲ خرداد به میزبانی اراک برگزار شد. در جریان این رقابت‌ها هیچ کدام از ورزشکاران موفق به شکستن رکوردهای […]

حسین شایان معتقد است در صورتی که احسان حدادی نتواند برای کسب مدال المپیک مبارزه کند، در بازی‌های توکیو شرکت نمی‌کند.

به گزارش حاشیه ورزش، مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در بخش مردان طی روزهای ۱ و ۲ خرداد به میزبانی اراک برگزار شد. در جریان این رقابت‌ها هیچ کدام از ورزشکاران موفق به شکستن رکوردهای ملی در ماده‌های مختلف نشدند.

حسین شایان، عضو کمیته پرش‌های فدراسیون و کارشناس دوومیدانی در مورد قهرمانی کشور به ایسنا گفت: استان مرکزی زحمت کشیده بود و مسابقات خوبی دیدیم. ورزشکاران در برخی مواد نتیجه خوب و در برخی مواد نتیجه متوسطی گرفتند. هرچند تنها در چند ماده پرتاب وزنه، پرش طول و ۴۰۰ متر نتایج خوبی دیدیم اما عملکرد ورزشکاران قابل قبول بود.

او با اشاره به شرایط آب‌وهوایی روز مسابقه بیان کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی کمی بهم ریخت و حالت طوفان بود که روی برخی رشته‌ها مثل پرش ارتفاع و پرتاب وزنه اثر گذاشت اما نتایج در سطح متوسط رو به بالا بود.

شایان در مورد شرایط کلی ورزشکاران این رشته گفت: برخی ورزشکاران مثل شاهین مهردلان و محمدرضا طیبی در پرتاب وزنه، حمیدرضا کیا در پرش سه گام، رضا مقدم در پرتاب چکش و مهدی پیرجهان در دوی ۴۰۰ متربامانع شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. البته شانس پیرجهان از همه بیشتر است و تقریبا می‌توانیم او را جزو سهمیه‌ها حساب کنیم. سایر نفرات در مدت باقی‌مانده کار راحتی ندارند و اگر در یک ماه آینده خوب ظاهر شوند، شانس دارند. نمی‌گویم ورودی می‌گیرند، اما موظف هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا شانس خود را امتحان کنند.

او افزود: دسته دوم ورزشکارانی هستند که شانس ورودی المپیک را ندارند، مثل حسین رسولی و بهنام شیری که با توجه به آسیب‌دیدگی‌هایشان بعید است سهمیه بگیرند اما فدراسیون رهایشان نمی‌کند چون سال آینده بازی‌های آسیایی را داریم. باید بپذیریم که در صورت کسب سهمیه‌های بیشتر هم جز احسان حدادی کسی شانس مدال المپیک ندارد اما شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند تا با تیمی بهتر از دوره‌های قبل اعزام شویم.

این کارشناس دوومیدانی در مورد اینکه برای احسان حدادی با وجود مصدومیت شانس مدال المپیک قائل است، گفت: نمی‌دانم آسیب‌دیدگی حدادی چگونه است اما به هر حال جزو ۱۰ نفر برتر رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد. البته کارش برای کسب مدال راحت نیست و حریفان آماده‌ای دارد. اگر بتواند این آسیب دیدگی را پشت سر بگذارد و به وضعیت خوب و آماده‌ای که سال قبل داشت برسد، برایش شانس کسب مدال قائل هستم.

او ادامه داد: رکوردهای حدادی در سال ۲۰۱۹ خوب بود. ورزشکار باتجربه‌ای است و نمی‌توان به راحتی از این تجربه گذشت. به هر حال در مسابقاتی که آسیب‌دیده نبوده، بالای ۶۵، ۶۶ متر پرتاب کرده و این یعنی شانس مبارزه برای مدال را دارد، اما اگر آماده ثبت چنین رکوردهایی نباشد اصلا در المپیک شرکت نمی‌کند. حدادی به المپیک برود و ۶۰ متر پرتاب کند که چه اتفاقی بیفتد؟

شایان به توانایی حدادی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: او ورزشکار بین‌المللی ماست و با نصف آمادگی هم قهرمان آسیا است، بنابراین می‌توانیم او را به عنوان یک مدال طلای قطعی داشته باشیم. نباید چون سنش بالا رفته یا آسیب دیده‌است، رهایش کنیم. از طرفی خیلی امیدوارم که بر آسیب‌دیدگی خود غلبه و برای مدال المپیک مبارزه کند.

عضو کمیته پرش‌های فدراسیون در مورد لزوم جوان‌گرایی در تیم ملی دوومیدانی بیان کرد: واقعیت این است که سن و سال تیم ملی ما بالا رفته و ورزشکاران فعلی در حال عبور از ۳۰ سالگی هستند، بنابراین فدراسیون باید به فکر پوست‌اندازی باشد که کمی زمانبر است. ورزشکاران جوانی هستند که هنوز تجربه بین‌المللی ندارند. فدراسیون، وزارت ورزش، رسانه‌ها و مردم باید دو، سه سال به آنها فرصت کسب تجربه بدهند تا جا پای ورزشکاران بزرگی مثل حدادی، هاشمی، قنبرزاده و سایر باتجربه‌ها بگذارند.