کاپیتان گریه نکن، به فینال اروپا رسیدی
کاپیتان گریه نکن، به فینال اروپا رسیدی
ستاره فوتسال ایران بهترین عملکردش را برای شکست بنفیکا و صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان گذاشت.

به گزارش حاشیه ورزش

حسین طیبی چهار سال پس از اینکه تجربه صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا همراه با غیرت قزاقستان را به دست آورده و در نیمه نهایی این رقابت‌ها مقابل بارسلونا موفق به گلزنی شده و پاس گل داده بود، دوباره همین اتفاق را تجربه کرد و این بار با پیراهن پالما اسپانیا برابر بنفیکا پرتغال درخشید تا دوباره به بازی پایانی اروپا برسد.

تیم فوتسال پالما در حالی که حسین طیبی و مسلم اولادقباد را به‌عنوان دو ملی‌پوش ایرانی در فهرست بازیکنان خود داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ جمعه شب(به وقت ایران) در شهر مایورکا به مصاف بنفیکا پرتغال رفت و با توجه به اینکه میزبان بازی‌ها بود، حمایت حداکثر تماشاگران‌اش را نیز در کنار خود داشت.

در حالی که فقط یک دقیقه و ۱۸ ثانیه از شروع این مسابقه حساس گذشته بود، پالما اسپانیا صاحب یک ضربه پنالتی شد که حسین طیبی برای زدن آن پشت توپ ایستاد و با یک شوت محکم به سمت چپ خود و خلاف جهت حرکت دروازه‌بان بنفیکا گل اول بازی را به ثمر رساند.

حسین طیبی که طی دو فصل اخیر در بنفیکا پرتغال عضویت داشت و همراه این تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور یافته ولی در راهیابی به فینال ناکام بود، این بار سعی داشت همراه پالما به این مهم دست پیدا کند که خودش با زدن گل اول بازی، زمینه‌ساز مهم‌ترین برد تاریخ تیم اسپانیایی و صعودشان شد.

پالما در دقیقه ۵ هم یک گل دیگر به ثمر رساند ولی پس از آن، حملات یاران طیبی و اولادقباد از تب و تاب افتاد و بنفیکا بود که موقعیت‌های پُرشماری خلق کرد و در زدن گل ناکام بود تا اینکه دوباره درخشش کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران توانست تیمش را به سومین گل در دیدار برساند و سالن این باشگاه را غرق در شادی کند.

حسین طیبی که پیش از بازی نیمه نهایی ۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده بود، در فاصله دو دقیقه و ۵۰ ثانیه مانده به پایان نیمه نخست، پاس در عرض به مقابل دروازه بنفیکا را با حضور به موقع در محوطه جریمه و یک ضربه مطمئن تبدیل به گل کرد و پالما را با نتیجه سه بر صفر پیش انداخت.

بنفیکا در دقیقه ۱۹ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد ولی در نهایت پالما با درخشش و دبل حسین طیبی موفق شد به برتری ۳ بر یک در نیمه نخست دست یابد و با روحیه مضاعف به استقبال نیمه دوم برود.

در ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم بنفیکا توانست اختلاف را به حداقل برساند، اما ثانیه‌هایی پس از آن و در دقیقه ۲۱، حسین طیبی با یک پاس چیپ چشم‌نواز از میانه زمین، دو بازیکن حریف را فریب داد و توپ را به دی‌ماتوس رساند تا این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و چهارمین گل پالما را بزند.

بنفیکا در دقیقه ۲۵ بازهم به گل رسید و اختلاف را به یک گل کاهش داد و پس از آن با حملات پیاپی سعی در زدن گل تساوی داشت که درخشش بازیکنان پالما و به‌ویژه گلر این تیم اجازه نداد نتیجه دوباره تغییر کند.

در شرایطی که بنفیکا در دقیقه ۲۸ با اخراج یک بازیکن خود به مدت دو دقیقه چهار نفره شده بود، پالما با وجود حضور طیبی در زمین و حملات پیاپی نتوانست به گل پنجم دست پیدا کند و پس از اینکه بازی دوباره با یارهای برابر دو تیم پیگیری شد، اتفاق تلخی برای ستاره ایرانی پالما رخ داد.

حسین طیبی که با دو گل زده و یک پاس گل بهترین بازیکن تیمش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود و اجازه نداد تیم سابقش به فینال برسد، در فاصله پنج دقیقه مانده تا پایان بازی به یکباره با مصدومیت شدید از ناحیه زانوی پای راست مواجه شد تا به کمک مربی و پزشک تیمش از زمین بیرون بیاید و روی نیمکت بنشیند.

طیبی فکرش را نمی‌کرد پس از یک شب رویایی مقابل تیم سابق خود که نقش اول را در صعود پالما به فینال لیگ قهرمانان داشت، با یک اتفاق تلخ و مصدومیت جدی مواجه شود و با گریه بازی را تمام کند
کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که در هفته‌های اخیر نیز برای پالما گلزنی کرده و همین روند را در لیگ قهرمانان اروپا ادامه داده بود، پس از تعویض اجباری و نیمکت‌نشینی، با گریه دقایق باقی مانده را تماشا می‌کرد و به شدت اشک می‌ریخت ولی در آخر با فریاد شادی وارد زمین شد.

بنفیکا که نمی‌خواست بازنده باشد، در دو دقیقه پایانی روی به بازی پاورپلی آورد و بی‌وقفه دروازه پالما را تهدید کرد که در فاصله پنج صدم ثانیه مانده به اتمام بازی، صاحب یک ضربه ایستگاهی در زمین خودی شد و با وجود اینکه همین توپ با یک پاس و شوت زمینی به تور دروازه پالما چسبید، اما داور پس از بازبینی ویدئویی صحنه، اعلام کرد گل پس از پایان وقت قانونی به ثمر رسیده تا سالن پالما بخاطر پیروزی ۴ بر ۳ این تیم برابر حریف پرتغالی منفجر شود.

استفاده از تکنولوژی VAR در فوتسال سرنوشت تیم صعود کننده به فینال را مشخص کرد و اجازه نداد گل لحظات پایانی بنفیکا که پس از وقت قانونی وارد دروازه شد، ثبت شود که سپری شدن این لحظات و بازبینی داوران، ترس و دلهره در جان یاران طیبی انداخته بود
ستاره ایرانی پالما در ثانیه‌های پایانی طاقت دیدن بازی را نداشت و اینطور در آغوش یکی از اعضای کادر پزشکی تیمش قرار گرفت
در شرایطی که پالما در حضور طولانی مدت و درخشش طیبی و فرصت کم به مسلم اولادقباد در این دیدار توانست صاحب مهم‌ترین برد تاریخ باشگاهش شود و به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد، مشخص نیست کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران بتواند در بازی فینال که ساعت ۲۱:۳۰ یکشنبه شب برابر اسپورتینگ لیسبون برگزار می‌شود، حضور پیدا کند یا خیر.