یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید بازی مقابل امارات روز خوب تیم ملی ایران نبود و اماراتی‌ها بهتر و با برنامه تر بازی کردند.

به گزارش حاشیه ورزش، رسول کربکندی درباره پیروزی ایران مقابل امارات در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: ما نسبت به حریف برتری آنچنانی نداشتیم و حریف با توجه به اینکه خیلی خوب ایران را آنالیز کرده بود، فضاها را از تیم ملی گرفت و پر تعداد و خیلی خوب دفاع و ارتباط‌ها را قطع می‌کرد اما روز خوب تیم ملی ایران هم نبود و ارتباط بین بازیکنان قطع می‌شد و آن هماهنگی لازم را نداشتیم.

او ادامه داد: اگر کمک داور ویدیویی نبود شاید بازی را می‌باختیم و این تصمیمات به ما کمک کرد تا پیروز از زمین خارج شویم. روز خوب ما نبود و حتی دو مهاجم ما با وجود همکاری و گلزنی‌شان روز خوبشان را پشت سر نگذاشتند و پاس‌های اشتباه زیادی می‌دادیم. تیم حریف هم به دلیل تجمع و فشردگی زیاد باعث شد توپ‌های ما خراب شود اما در مجموع روز خوب ما نبود و اماراتی‌ها بهتر و با برنامه تر بازی کردند. البته خوشبختانه بازی را بردیم.

این پیشکسوت فوتبال درباره دیدار مقابل کره جنوبی گفت: کره و ژاپن با وجود اینکه فوتبال خوبی را انجام می‌دهند و با برنامه و با نظم هستند اما همیشه مقابل ما ترس و دلهره دارند. آن‌ها از ورزشگاه آزادی ترس دارند اما تیم‌های عربی مقابل ما نترس تر بازی می‌کنند. البته کره قوی تر است و بازیکنان بهتری دارد و هر چند مقابل عمان با یک گل مقابل این تیم برنده شد اما تیم صاحب فوتبالی است و ما باید مقابل این تیم کم اشتباه ظاهر شویم. اگر بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم فکر می‌کنم راه صعود به جام جهانی را طی کرده‌ایم.

او اضافه کرد: کره را باید ببریم اما اگر مثل بازی با امارات بازی کنیم، قطعا به مشکل می‌خوریم. به هر حال در ایران بازی می‌کنیم و در خانه خودمان باید شکل بهتری از فوتبال را ارائه دهیم چون سرعت آن‌ها و مشکلات ما در خط دفاعی ممکن است به ما آسیب بزند و باید مراقب باشیم تا از این ناحیه ضربه نخوریم.