کریس رونالدو به دنبال رکورد افسانه‌ای مقابل پرسپولیس!
کریس رونالدو به دنبال رکورد افسانه‌ای مقابل پرسپولیس!
کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی النصر فقط یک بازی دیگر تا رسیدن به یک رکورد بزرگ فاصله دارد.

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی النصر فقط یک بازی دیگر تا رسیدن به یک رکورد بزرگ فاصله دارد.

به گزارش حاشیه ورزش : درحالی‌که لیونل مسی در بازی آرژانتین با بولیوی و بازی اینترمایامی با آتلانتاسیتی غایب بود و تیم امریکایی اش در غیاب او ۵ بر ۲ شکست خورد، کریستیانو رونالدو به گلزنی ادامه داد و فاصله‌اش را با تعداد گل‌های مسی زیادتر کرد. کریستیانو در پیروزی ۳ بر یک بر الرائد هم گل زد تا در آستانه بازی حساس ‌فردای النصر مقابل پرسپولیس در تهران روحیه او و تیمش عالی شود. این پنجمین برد پیاپی النصر بود.

رونالدو گل شماره۸۵۱ خود را به ثبت رساند. او حالا تنها ۱۴۹گل رسمی دیگر تا رسیدن به گل هزارم فاصله دارد. شاید برای این کار باید ۳‌فصل دیگر به بازی ادامه دهد. عملکرد کریس تا این لحظه در لیگ عربستان؛ ۲۰‌بازی، ۲۰‌گل، ۶‌پاس‌گل و میانگین یک‌گل در هر بازی.

یک آمار عجیب دیگر؛ اینکه رونالدو تنها یک‌بازی دیگر تا ثبت هزار بازی بدون شکست در عمرش فاصله دارد. اگر در بازی سه‌شنبه‌شب از پرسپولیس نبازند، پرسپولیس برای رونالدو به حریفی خاص و تاریخی تبدیل خواهد شد. اگر پرسپولیس ببرد، رونالدو باید برای رسیدن به ۱۰۰۰بازی بدون شکست تا بازی بعدی لیگ برتر عربستان مقابل الاهلی صبر کند. تعداد بازی‌های بدون باخت این ستاره پرتغالی هم‌اکنون به ۹۹۹مسابقه رسیده است؛ ۷۷۵‌برد و ۲۲۴‌تساوی.

کل گل‌های منچستریونایتد در این فصل ۶گل بوده؛ گل‌های رونالدو ۷گل. البته که قابل‌قیاس نیست ولی کریستیانو در من‌یونایتد هم میانگین هر بازی یک‌گل را تقریبا ثبت کرده بود.

گلزن پرتغالی با ۷گل بالاتر از سالم الدوساری ۶گله از الهلال و سادیو مانه از النصر با همین تعداد گل و میتروویچ، حمدالله، مالکوم و مراد باتنا به‌تنهایی بر صدر جدول گلزنان لیگ عربستان تکیه زده است. در جدول پاس‌گل هم کریس اول است با ۴پاس‌گل البته به‌طور اشتراکی با عبدالرحمان قریب و ماتئوس از النصر و التعاون.

تعداد گل‌های رونالدو در سال۲۰۲۳ به ۳۲گل رسید که برابر است با امباپه و ۴گل کمتر از ۳۶گل هالند.

خط حمله النصر به لطف مانه، رونالدو و تالیسکا در ۵بازی اخیر ۲۱گل وارد دروازه حریفان کرده است.

کریس رونالدو قرار است از یوونتوس به‌دلیل عدم‌پرداخت مبلغ ۹.۱۹‌میلیون یورو شکایت کند زیرا بیانکونری در دوران کووید، مقداری از حقوق بازیکنان را برای کاهش هزینه‌ها به سال‌های بعد موکول کرد، اما در ادامه حقوق عقب‌افتاده ستاره النصر پرداخت نشد. او قبلا با دادستانی تورین در مورد این وضعیت صحبت کرده و پس از آن تصمیم به اقدام قانونی گرفته است.

موزه کریستیانو رونالدو به‌زودی در ریاض افتتاح خواهد شد. در این موزه جوایز و افتخارات اسطوره به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

منبع:همشهری انلاین

  • منبع خبر : همشهری آنلاین