کشتی آزاد آمریکا کشتی ایران و آمریکا بدعهدی آمریکا
کشتی آزاد آمریکا کشتی ایران و آمریکا بدعهدی آمریکا
قرارداد شمشیربازان در این فصل از لیگ درصدی بالاتر رفت و به 50،‌40 میلیون رسید!

به گزارش حاشیه ورزش ، فضل‌الله باقرزاده ، درباره برگزاری لیگ شمشیربازی اظهار داشت: مسابقات خیلی خوبی برگزار شد، آنقدر سطح کیفی رقابت‌ها بالا بود که در اسلحه پایه یک دور دیگر مسابقه برگزار کردیم چون سه تیم شرایط کاملا مساوی پیدا کردند. در این وضعیت نمی‌توانستیم قهرمان را مشخص کنیم و به همین دلیل یک دور دیگر مسابقه برگزار شد. تیم‌ها خیلی به هم نزدیک بودند. در اسلحه سابر نیز بکش‌بکش بود. مس سونگون و دانشگاه آزاد رقابت سختی با یکدیگر داشتند که درنهایت مس 45 بر 43 پیروز شد. در اسلحه فلوره نیز ما برای اولین‌بار دو شمشیرباز خارجی از قبرس و گرجستان داشتیم.

* شمشیربازان هم رنگِ قرارداد 50،‌40 میلیونی را دیدند!

وی با اشاره به اینکه حق‌الزحمه بازیکنان هم یک مقدار افزایش پیدا کرده بود، گفت: شمشیربازارن در این دوره رنگ 40، 50 میلیون تومان را هم دیدند در قبل مبالغ 20، 30 میلیون تومان در این دوره بیشتر بود. متأسفانه باشگاه‌داری در کشور ما معیوب است و نتیجه‌اش همین می‌شود که می‌بینید. دنبال رشته‌های مدال‌آور نمی‌روند و فقط به دنبال سرمایه‌گذاری در رشته‌هایی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال هستند. رشته‌های المپیکی و مدال‌آور ما جایگاهشان از لحاظ مالی در ورزش خیلی پائین است.

* ورودی نمی‌گیریم و تمام هزینه‌ها با خودمان است/ قیمت لباس‌ها 250 میلیون است

رئیس فدراسیون شمشیربازی عنوان کرد: همین لیگ شمشیربازی هم که برگزار می‌شود فدراسیون همه کارش را انجام می‌دهد. ما اصلا از تیم‌ها ورودی نمی‌گیریم حتی به تیم‌ها خودمان خوابگاه می‌دهیم. هزینه داوران، عوامل برگزاری و سالن هم با خود فدراسیون است. اگر ما این کارها را نکنیم اصلا لیگی برگزار نمی‌شود. تلاش ما این است که با برگزاری لیگ مبلغی روی شمشیربازان بیاید.

وی ادامه داد: لباس‌هایی که تن بازیکنان می‌بینید، از ماسک و لباس و تیغه حدود 250 میلیون تومان می‌شود، اما یک باشگاه شاید در مجموع 150 میلیون هم برای تیمش هزینه نکند. پول همه لباس‌ها را خود فدراسیون می‌دهد. اگر تیغه‌ای در این مسابقات بشکند 100 یورو قیمتش است و آن را هم ما می‌دهیم.

* اعزام 50 میلیونی 500 میلیون شده است

باقرزاده در مورد ادامه برنامه‌های شمشیربازی گفت: ما قهرمانی آسیا، کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی را سال آینده در پیش داریم که باید در نهایت بتوانیم خودمان را نشان دهیم، اما در حال حاضر بزرگترین مشکل ما بحث مالی است. هزینه‌ها فوق‌العاده سنگین شده و اگر در گذشته برای یک اعزام 50 میلیون هزینه می‌کردیم، الان باید 500 میلیون تومان هزینه کنیم. در حالی که بودجه ما تغییری نکرده است.

* منتظر تصمیم عابدینی هستیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه مجتبی عابدینی وضعیتش به کجا رسید، گفت: دنبال این هستیم که او آخرین تصمیم خود را بگیرد. فعلاً در حال معالجه کتفش است و نمی‌تواند بازی کند.