کل فوتبال ایران باید عوض شود
کل فوتبال ایران باید عوض شود
کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از مدتها سکوت درباره شرایط لیگ برتر و تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش حاشیه ورزش

 

اشکان دژاگه، بازیکن باتجربه تیم فوتبال فولاد خوزستان، در میکسدزون خبری ورزشگاه فولاد آرنا پس از مدت‌ها مصاحبه‌ای انجام داد و طی آن ضمن دفاع از فولاد خوزستان و جواد نکونام به شرایط فوتبال در ایران تاخت. این بازیکن باتجربه معتقد است فوتبال ایران برای گذر از شرایط فعلی و پیشرفت، باید روی فوتبال متمرکز شود و از حواشی دوری کند.

کاپیتان سابق تیم ملی سپس در واکنش به این سؤال که آیا با ورود VAR شرایط عوض خواهد شد یا خیر، با اشاره به هجمه‌های ایجاد شده علیه فولاد طی هفته‌های اخیر تاکید کرد: «نه هیچ چیز عوض نمی‌شود. فقط منتظرند بگویند فولاد مقابل پرسپولیس این کار را کرد! امروز سپاهان چه کاری کرد؟! هر دقیقه خودشان را به زمین انداختند. ولی وقتی فولاد این کار را می‌کند…

راه‌حل اشکان برای پایان این مسایل اینطور توضیح داده شد: «ببینید کل فوتبال باید عوض شود. هر هفته این مسایل را می‌گوییم، ولی هر هفته بدتر می‌شود. هر برنامه‌ای که می‌بینید، فقط این مشکلات هست. یا من اشتباه می‌کنم. دیگر هیچ‌کس روی بازی تمرکز ندارد. همه منتظرند بازی شروع شود و ببینند این‌ها چه کاری می‌کنند یا آن‌ها چه کاری می‌کنند!»

دژاگه در واکنش به این سوال که آیا سر و صدای نیمکت‌ها در فوتبال اروپا هم به همین شکل است، گفت: «همه جای دنیا یک مقدار سر و صدا هست، نه به این حد! هر هفته می‌گوییم بهتر می‌شود، ولی هیچ چیزی بهتر نمی‌شود. باید خودشان ببینند مشکلات از کجاست. بعد می‌گویند تقصیر این است یا تقصیر یک فرد دیگر است. آقای نکونام خیلی زحمت می‌کشد. بعد می‌آیند چیز‌هایی می‌گویند که… امروز ما فوتبال بازی نکردیم؟! امروز فوتبال بازی کردیم دیگر.»

بازیکن سابق وولفسبورگ و فولام در واکنش به اینکه چرا کم مصاحبه می‌کند، توضیح داد: «چرا باید مصاحبه بکنم؟! آدم می‌نشیند مقابل تلویزیون و برنامه‌ها را می‌بیند که هر هفته بدتر می‌شود. هر هفته یا درباره هواداران صحبت می‌شود یا مشکلاتی که لب خط وجود دارد. بس است دیگر. یک مقدار فوتبال بازی کنید. ما جا‌های دیگر هم فوتبال بازی کرده‌ایم و یک مقدار دیده‌ایم. درست است همه جا در استادیوم‌ها حاشیه وجود دارد، ولی نه اینقدر!»

سوال بعدی از دژاگه درباره جدایی کارلوس کی‌روش از فوتبال ایران بود. کاپیتان سابق تیم ملی درباره جبهه بازیکنان موافق و مخالف کارلوس کی‌روش و استوری‌هایی که برخی بازیکنان در همین زمینه منتشر کرده‌اند، بیان کرد: «آقای کی‌روش اینجا زحمت کشید. سال‌هایی که من بودم، دیدم. تمام شد دیگر. کارلوس کی‌روش رفت. حالا می‌خواهند یک سال درباره کارلوس کی‌روش حرف بزنند؟! تمرکز کنید در مورد سرمربی جدید.»

او درباره گزینه ایده‌آل برای جانشینی کی‌روش افزود: «این را دیگر باید خودشان تمرکز کنند و برنامه‌ریزی کنند که چه کسی الان می‌تواند به تیم ملی کمک کند. تیم ملی چند ماه بعد جام ملت‌ها را دارد و زمانی برای اشتباه کردن نیست.»