کنیا، حریف بی‌ادعا، عرق ایران را درآورد!
کنیا، حریف بی‌ادعا، عرق ایران را درآورد!
بی‌تعارف کنیا برخلاف تصور حریف خوبی برای ایران بود و امیر قلعه‌نویی به طور حتم از بازی‌های دوستانه‌ای که در شروع پشت سر گذاشت، راضی به نظر می‌رسد.

به گزارش حاشیه ورزش

پیش از برگزاری این بازی خیلی‌ها گفتند ای کاش با کنیا بازی نمی‌کردیم. به سبب اینکه این تیم در رنکینگ فیفا پایین‌تر از ایران قرار دارد و از سویی مدت‌ها بود که بازی نمی‌کرد، بیش از یک سال. باورها البته به درستی بر این بود که این تیم نمی تواند حریف خوبی برای محک شاگردان امیر قلعه‌نویی باشد. اما در زمین مسابقه اتفاقی خلاف این تصور رخ داد.

مهمترین اتفاق این مسابقه این بود که کنیا گل نخست بازی را به ثمر رساند و ایران تجربه اینکه چطور باید نتیجه بازی در برابر یک تیم بی‌ادعا برگرداند را به دست آورد. حتی در دقایقی از بازی این تیم کنیا بود که توپ را به خوبی به گردش در می‌آورد و روی دروازه ایران موقعیت خلق می‌کرد. این یک واقعیت است که در فوتبال امروز کمتر تیم ضعیفی وجود دارد و همه تیم‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

انگین فیرات، مربی‌ای که برای ایرانی‌ها نام‌آشناست، طی مدت زمان کم حضور در کنیا تیم خوبی را برای تقابل با ایران ساخته و پرداخته کرده بود و به نظر می‌رسد این تیم در آینده پیشرفت‌های بیشتری خواهد داشت. تیمی که بعد از زدن گل نخست به ایران سعی می‌کرد با بازی دفاعی و گاهی هم وقت‌کشی نتیجه شگفت‌انگیزی به دست بیاورد اما ایران آنقدر حمله کرد که در نهایت به گل تساوی و در ادامه گل برتری دست یافت و خوشحال زمین بازی را ترک کرد.

کنیا حتی می‌توان گفت از روسیه حریف تدارکاتی بهتری برای تیم ملی فوتبال ایران بود، بطوری‌که اگر آمارها را بررسی کنید، متوجه می‌شوید صاحب موقعیت‌های بهتری روی دروازه ایران شد و آنالیز این بازی به طور حتم امیر قلعه‌نویی و دستیارانش را به نتایج خوبی در مورد آینده تیم ملی خواهد رساند. یکی از نکته‌ها می‌تواند دفاع خوب زمانی که تیم در حمله است، باشد. اینکه تیم ملی زمانی که به گل نیاز دارد، همانند زمانی که نتیجه بازی بدون گل است، باید منظم بازی کند. در غیر این صورت هر لحظه ممکن است دروازه‌اش از سوی بازیکنان حریف تهدید شود. هما‌طور که کنیا روز گذشته در زمانی که تیم ملی برای رسیدن به گل تلاش می‌کرد، به گل رسید. خلاصه اینکه تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در مصاف با کنیا به راحتی به پیروزی نرسید و حریف تیمی بود که عرق شاگردان امیر قلعه‌نویی را درآورد.