کیهانی: از بچگی با سختی دست و پنجه نرم کرده‌ام
کیهانی: از بچگی با سختی دست و پنجه نرم کرده‌ام
دونده ملی‌پوش ایران در مورد حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: نتیجه بازی‌ها قابل پیش‌بینی نیست اما در مسابقه نترس هستم و هیچ وقت کم نمی‌گذارم.

به گزارش حاشیه ورزش  بازی‌های آسیایی هانگژو از اول مهرماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی آغاز می‌شود و تیم ملی دوومیدانی ایران با ترکیب ۶ ورزشکار مرد و دو زن راهی این بازی‌ها می‌شود.

فرزانه فصیحی، حمیده اسماعیل‌نژاد، احسان حدادی، حسین کیهانی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، مهدی صابری و حسین رسولی دوومیدانی‌کاران ایران در بازی‌های آسیایی هستند.

حسین کیهانی در مرحله دوم لیگ زمان ۸:۴۶.۷۱ دقیقه را ثبت کرد و رکورد قبلی خود را بعد از چهار سال دوری از دوومیدانی، ارتقاء داد. به این ترتیب او در تیم اعزامی قرار گرفت و قرار است بعد از قهرمانی کشور، اردوی متصل به اعزام خود را در شهرکرد و زیر نظر سجاد مرادی برپا کند.

حسین کیهانی که طلای بازیهای آسیایی جاکارتا را در ۳۰۰۰ متر با مانع در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه می‌دانستم به بازی‌های آسیایی می‌رسم، تاکید کرد: تمام تلاشم را می‌کنم که در بازی‌ها نتیجه خوبی بگیرم. ابتدای فصل در مسابقات جایزه بزرگ شرکت کردم و اول شدم اما همان موقع از ناحیه دو قلوی هر دو پایم دچار گرفتگی عضله شدم. حدود سه، چهار ماهی درگیر بودم تا اینکه با طب سوزنی و فیزیوتراپی حل شد. هفته‌ای دوبار زیر نظر دکتر وحید خسروی کارهای درمانم را انجام دادم. از آنجایی که بدنم به مسابقه احتیاج داشت، در رقابت‌ها شرکت کردم اما نتایج دلخواهم را نگرفتم. خوشبختانه مشکلم رفع شد و در مرحله دوم لیگ رکورد خوبی را ثبت کردم.

او ادامه داد: رکورد باشگاهی ۳۰۰۰ متر با مانع را هفت ثانیه کم کردم. ثبت این رکورد در تهران خیلی سخت است و نشان از آمادگی بدنی‌ من دارد. وضعیت تمریناتم خوب است و امیدوارم شرایط تا بازی‌های آسیایی به خوبی پیش برود. در قهرمانی کشور هم در ۴۰۰ متر مانع و ۸۰۰ متر مسابقه می‌دهم تا سرعتم تقویت شود.

کیهانی که چهار سال از رقابت‌ها دور بود، در مورد حفظ انگیزه خود برای بازگشت دوباره به دوومیدانی بیان کرد: می‌توانم خودم را از نظر ذهنی جمع و جور کنم. از بچگی با مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌ و با سختی بزرگ شده‌ام. به همین دلیل یاد گرفته‌ام با مشکلات کنار بیایم. محرومیت هم مثل آسیب، شکست و موفقیت جزئی از ورزش است. وقتی به این نتیجه می‌رسید، ‌کنار آمدن خیلی راحت‌تر می‌شود. بنابراین اجازه ندادم انگیزه‌ام کم شود و بی‌صبرانه منتظر مسابقات بودم.

این دونده که طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا را در ماده ۳۰۰۰ متر با مانع کسب کرد، در مورد شانس خود برای کسب مدال در بازی‌های هانگژو گفت: نتیجه قابل پیش‌بینی نیست. می‌توانم بگویم با این شریط مدال می‌گیرم اما اگر آماده‌ترین هم باشم، همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد.

کیهانی در این مورد افزود: رقبای آماده‌ای از ژاپن، هند، بحرین و قطر دارم اما من هم تمام تلاشم را می‌کنم. رکوردی که در تهران زدم باعث دلگرمی و انگیزه‌ام شده است اما نتیجه بازی‌ها قابل پیش‌بینی نیست. با این حال در مسابقه نترس هستم و هیچ وقت کم نمی‌گذارم. قول می‌دهم تمام تلاشم را کنم. امیدوارم دل مردم ایران را شاد کنم و جواب اعتماد فدراسیون را هم بدهم.

منبع:ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا