گفت‌وگوی جذاب GQ با علی دایی/ راز دوری علی دایی از فوتبال
گفت‌وگوی جذاب GQ با علی دایی/ راز دوری علی دایی از فوتبال
کاپیتان سابق تیم ملی درباره اختلاف با مایلی کهن توضیحاتی داد.

به گزارش حاشیه ورزش ؛ مجله معتبر GQ خاورمیانه گزارشی مفصل در مورد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و آسیا کار کرده و در آن گفت‌وگویی ویژه نیز با شهریار فوتبال ایران داشته است. این گزارش حاوی نکات جالب و خاصی در مورد علی دایی است. البته صحبت‌های دایی نیز خواندنی است.

در این گزارش اینچنین آمده است:

«به مدت ۱۵ سال و نیم، اسطوره فوتبال ایران، علی دایی، رکورد بیشترین تعداد گل ملی در سطح جهان را دراختیار داشت. ماه گذشته اما کریستیانو رونالدو این عنوان را از او گرفت، اما این برای علی دایی ناراحت کننده نیست. او نگاهی فراتر از این مسائل به زندگی و فوتبال دارد.

آنطور که گفته شده، علی دایی لحظه ای که مشعل افتخارش به دست رونالدو سپرده شد را ندیده است. شبی که کریستیانو رونالدو در هزاران کیلومتر دورتر در شهر الگاروه در جنوب پرتغال در حال شادی گل بود علی دایی در مسیر سفر از تهران به ساحل دریای خزر برای گذراندن اوقات فراغت خود بود.
اما خیلی طول نکشید که او از ماجرا باخبر شد، سیل پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به سمت او سرازیر شد باعث شد خیلی زود از ماجرا مطلع شود.

برای ۱۵ سال، چهره اسطوره ای فوتبال ایران، رکورد گلزنی ملی در فوتبال مردان جهان را با ۱۰۹ گلی که به ثمر رسانده بود در اختیار داشت، یک رکورد خارق العاده که تبدیل به یک مبنا و معیار در فوتبال جهان شده بود. اما حالا این دوران به پایان رسیده بود.

«مردم ممکن است فکر کنند که من از سوالاتی که در مورد رونالدو پرسیده می‌شود ناراحت می‌شوم، اما صادقانه بگویم که اینطور نیست.» اینها را دایی گفت در حالی که با تی شرتی که پوشیده بود خیلی خوشتیپ به نظر می‌رسید: «او (رونالدو) یک شخصیت ورزشی بزرگ و یک جنتلمن خارج از زمین فوتبال از نگاه من است. او یک قهرمان ورزشی است و این یک افتخار است که حالا او صاحب این رکورد شده است.»

زندگی
برای علی دایی که سال ۲۰۰۶ از فوتبال خداحافظی کرد، این رکورد هیچ وقت یک بار سنگین روی شانه اش نبوده همانطور هیچ وقت هم دلیلی برای شادی مضاعف و ذوق زده شدن او نبوده است.

قطعا این رکورد باعث شد در جهان مورد تحسین قرار بگیرد و از جایگاه بالاتری برخوردار شود اما زندگی، به گفته او، بسیار متفاوت تر از لیستی از گلزنان فیفا است: «فوتبال و رکوردها بخشی از زندگی من هستند اما چیزهای بسیار بیشتری برای من وجود دارد. موضوعات بسیار ارزشمندتری هستند که من در زندگی و طول دوران ورزشی ام یاد گرفته ام. آنچه من درحال حاضر در جامعه انجام می‌دهم، یعنی تلاش کردن و تاثیرگذار بودن برای مردم و صحبت کردن برای آنها، اینها برایم بیشتر از رکورد گلزنی ارزشمند هستند. اینها چیزهایی هستند که فراموش نخواهند شد.»