یازده لحظه تاریخی رکورد شگفت‌انگیز بایرن مونیخ
یازده لحظه تاریخی رکورد شگفت‌انگیز بایرن مونیخ
بایرن مونیخ امروز موفق شد یازدهمین قهرمانی متوالی خود در بوندسلیگا را کسب کند.

به گزارش حاشیه ورزش

بایرن در یازده سال گذشته یازده قهرمانی باورنکردنی به دست آورده است. هیچ تیمی در پنج لیگ برتر اروپا تاکنون چنین کاری نکرده است. شروع با فصل سه‌گانه 13-2012 تا قهرمانی در سال 2023، هر عنوان قهرمانی داستان خاص خود را دارد.

فصل 13-2012 برای بایرن رویایی بود. بایرن در هفته بیست و هشتم بوندسلیگا به لطف گل رویایی باستین شواین اشتایگر مقابل آینتراخت فرانکفورت 1-0 پیروز شد و بدین ترتیب بیست و سومین قهرمانی تاریخ باشگاه را به دست آورد. با آمار فوق العاده 25 بازی متوالی بدون شکست، تیم یوپ هاینکس، مربی سه گانه، با 91 امتیاز یعنی 25 امتیاز بالاتر از بروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی، قهرمان شد.

جشن‌های قهرمانی معمولاً تا ماه می برگزار نمی‌شود، اما بایرنی‌ها نمی‌خواستند در فصل 14-2013 آنقدر منتظر بمانند. در 25 مارس 2014، بایرن مونیخ خیلی زود عنوان قهرمانی را به دست آورد. در تاریخ لیگ آلمان، هیچ تیم دیگری موفق به این کار نشده است. پس از 27 بازی بدون شکست (25 برد، دو تساوی)، تیم پپ گواردیولا در هرتا به لطف گل‌های تونی کروس، ماریو گوتزه و فرانک ریبری، 3-1 پیروز شد و قهرمان شد. با کسب این عنوان، بایرن یک بار دیگر رکورد خود را از سال قبل (قهرمانی پس از 28 هفته) بهبود بخشید.

سومین عنوان قهرمانی متوالی! در فصل 15-2014 بایرن برای اولین بار از سال 1989 در مقابل تلویزیون قهرمان شد. تیم گواردیولا ابتدا در بازی خانگی خود مقابل هرتا با نتیجه 1-0 پیروز شد و روز بعد بروسیا مونشن گلادباخ 1-0 شکست خورد. بار دیگر شواین اشتایگر گل قهرمانی را به ثمر رساند.

در هفته سی و‌ سوم بود که رویای بزرگ بایرن برای کسب چهارمین قهرمانی متوالی محقق شد. مونیخ به لطف پیروزی 2-1 مقابل اینگولشتات، یک پیروزی تاریخی را جشن گرفت. تا آن زمان هرگز هیچ تیمی چهار بار پیاپی قهرمان بوندسلیگا نشده بود. رابرت لواندوفسکی هر دو گل را برای تیمی که گواردیولا مربی آن بود به ثمر رساند.

«بایرن برای بیست و هفتمین بار قهرمان آلمان شد» تیتر تاریخ 29 آوریل 2017 بود. چهار بازی قبل از پایان فصل 17-2016 تیم کارلو آنچلوتی در بازی خارج از خانه خود در ولفسبورگ 6-0 پیروز شد و پنجمین قهرمانی متوالی را به دست آمد.

در فصل 18-2017 قهرمان آلمان با پیروزی 4-1 خارج از خانه مقابل آگسبورگ در هفته بیست و نهم، برای ششمین بار متوالی قهرمان بوندسلیگا شد. کورنتین تولیسو، خامس رودریگز، روبن و ساندرو واگنر نام خود را در لیست گلزنان بایرن مونیخ ثبت کردند. در نهایت تیم با مربیگری هاینکس بیست و هشتمین قهرمانی تاریخ باشگاه را به دست آورد.

در فصل 19-2018، مبارزه قهرمانی بین بایرن و بوروسیا دورتموند تا هفته 34 ادامه داشت. شاگردان نیکو کواچ در دیدار خانگی مقابل آینتراخت فرانکفورت با نتیجه 5 بر 1 پیروز شدند و هفتمین قهرمانی متوالی خود را قطعی کردند. کینگزلی کومان، آلابا، رناتو سانچس، ریبری و روبن با گل های تیم مونیخی را در راه هفتمین جام متوالی به ثمر رساندند. برای ریبری و روبن این نقطه اوج حضور آنها در بایرن بود. یک روز فراموش نشدنی در آلیانز آرنا!

شش عنوان در یک سال! هشتمین قهرمانی متوالی آلمان آغاز این ماه تاریخی بود. تیم هانسی فلیک با پیروزی 1-0 خارج از خانه مقابل وردربرمن، سی امین قهرمانی تاریخ باشگاه را در فصل 20-2019 به دست آورد. در سی و دومین بازی بوندسلیگا که در ماه ژوئن و پس از وقفه ناشی از همه گیری کرونا برگزار شد، لواندوفسکی گل طلایی را به ثمر رساند. تیم مونیخی با کسب 5 عنوان فوق‌العاده دیگر فصل را دنبال کرد و موفق‌ترین سال در تاریخ باشگاه را رقم زد.

حدود سه ساعت پس از اینکه بایرن پس از شکست لایپزیش برای نهمین بار متوالی جام را به دست آورد، تیم فلیک با پیروزی 6-0 در خانه مقابل برروسیا مونشن گلادباخ پیروز شد. لواندوفسکی، مولر، کومان و لروی سانه در راه این قهرمانی برای مونیخ گلزنی کردند.

١٠ عنوان قهرمانی متوالی؛ هیچ تیمی در پنج لیگ برتر اروپا قبل از رکوردزنی قهرمان آلمان موفق به این کار نشده بود. تیم مونیخی با پیروزی 3-1 مقابل رقیب دیرینه خود، بروسیا دورتموند، سی و دومین قهرمانی آلمان در تاریخ باشگاه را در سی و یکمین هفته فصل 22-2021 به دست آورد. سرژ گنابری، روبرت لواندوفسکی و جمال موسیالا گل‌های قهرمانی را در آلیانز آرنا مونیخ به ثمر رساندند.

در فصل 23-2022، بایرن و بروسیا دورتموند رقابتی هیجان انگیز برای قهرمانی داشتند. دورتموند با برتری دو امتیازی نسبت به مونیخ وارد روز پایانی شد. اما در بازی خانگی مقابل ماینتس، دورتموند 2-2 متوقف شد. بایرن از این فرصت استفاده کرد و 2-1 بر کلن پیروز شد. یک پایان باورنکردنی!