یزدانی در پاریس می‌تواند تیلور را شکست دهد
یزدانی در پاریس می‌تواند تیلور را شکست دهد
دارنده مدال برنز کشتی آزاد در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: شرایط کشتی و مسابقات متفاوت است و یزدانی می‌تواند با مدال طلا در المپیک ناکامی خود را برابر تیلور جبران کند.

به گزارش حاشیه ورزش  رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۵ لغایت ۲۸ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب یک طلا، ۲ نقره و ۱ مدال برنز بعنوان نائب قهرمانی دست یافت. برای تیم ایران در این مسابقات توسط امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۴۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با کسب ۱۱۰ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم گرجستان نیز با ۸۰ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده و تا سال ۲۰۱۴ پنج بار در سال‌های ۱۹۶۱، ۱۹۶۵، ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۳ بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده است. همچنین تیم ایران پیش از این هشت بار در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۹۵، ۲۰۰۶، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورده است و چهارده بار در مکان سوم قرار گرفته است.

منبع : ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا