یک سهمیه بدون صاحب در شمشیربازی
یک سهمیه بدون صاحب در شمشیربازی
رئیس فدراسیون شمشیربازی اعلام کرد هنوز تصمیم نگرفته است یک سهمیه دیگر کادر فنی ایران در بازی آسیایی هانگژو به چه کسی می‌رسد

به گزارش حاشیه ورزش در پاسخ به این پرسش که علاوه بر سرمربی یک سهمیه دیگر هم برای کادرفنی به شمشیربازی داده شده است و چه کسی قرار است به بازی های آسیایی اعزام شود و ممکن است کمک مربی انتخاب شود؟ گفت: هنوز تصمیم نگرفته‌ایم. حالا ببینیم شرایط چگونه است و یک نشستی را با آقای قربانی سرمربی تیم ملی خواهیم داشت و این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که قرار نیست کادر فنی تیم ملی کامل‌تر شود و در کنار تیم، ماساژور و کمک مربی وجود داشته باشد؟ گفت: در دستور کار است. حضور ماساژور یا بدنساز در کنار تیم در مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا هم احساس می‌شد. شرایط تیم‌های دیگر را که نگاه می‌کردیم متوجه شدیم که رقابت ناعادلانه‌ای وجود دارد. بازیکنان کشورهای دیگر بلافاصله ریکاوری و به شرایط اولیه خود برمی‌گشتند اما برای بازیکنان ما این اتفاق خیلی دیر رخ می‌داد که البته در آینده نزدیک حل می‌شود.

پورسلمان درباره‌ی عملکرد تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ بیان کرد: ما می‌خواستیم ژاپن را شکست دهیم و دیگر گرفتن سهمیه المپیک تمام می‌شد با این حال جایگاه ما از دست نرفت و ان‌شاءالله سهمیه تیمی را کسب می کنیم. وقتی ما رومانی و ترکیه را به راحتی شکست می‌دهیم، دیگر شکست دادن ژاپن برای ما مثل آب خوردن است. تنها نکته این است که رقابت با ژاپن، استرس خاصی را به بازیکنان واگذار کرده است که حل می‌شود.

او ادامه داد: من از عملکرد بازیکنان راضی هستم و علی پاکدامن می‌توانست مدال انفرادی بگیرد اما اتفاقی که افتاد ( شکست پاکدامن) کاملا ناشی از استرس است و باید روی این موضوع  کار کنیم. ما دو نکته بدنسازی و روانشناسی را در دستور خود قرار دادیم. بازیکنان از لحاظ بدنسازی خیلی خوب شده‌اند اما باید فکر جدی‌تری شود.

رییس فدراسیون در پاسخ به این پرسش که تغییر بدنساز تیم ملی، تاثیری روی آمادگی جسمانی ملی‌پوشان نداشته است؟ تاکید کرد: خیلی تاثیر داشته است اما یک ورزشکار شاید دوبار بتواند در سال به ۱۰۰ آمادگی خود برسد و امسال باید ورزشکاران را سه مرتبه به اوج آمادگی برسانیم؛ اول قهرمانی آسیا بعد قهرمانی جهان بود و اکنون هم باید برای بازی‌های آسیایی به اوج آمادگی برسند. فشار و استرس کسب نتیجه هم روی بازیکنان ما خیلی تاثیر گذاشته است و خیلی خسته شده‌اند.

منبع :ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا