یک طلا حاصل کار تیم 7 نفره کشتی آزاد ایران
یک طلا حاصل کار تیم 7 نفره کشتی آزاد ایران
تیم آزاد کشورمان که با ۷ کشتی‌گیر عازم بوداپست شده بود و در سه وزن این رقابت‌ها مرحله نهایی انتخابی تیم ملی محسوب می‌شد، با یک طلا به کار خود خاتمه داد.

به گزارش حاشیه ورزش، تیم منتخب کشتی آزاد بزرگسالان با کسب یک مدال طلا به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام آندره پولیاک و چهارمین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی که به عنوان آخرین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی نیز محسوب می شد پایان داد.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 1 زانابازار زاندانبود دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر موخامد بالگابای از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. جوان در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر مغلوب وان هو زو از چین شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 4 مغلوب کمیل کریموف از اوکراین شد و دستش از مدال کوتاه ماند .میلاد والی زاده نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر 5 و ضربه فنی هورست لهر دارنده مدال برنز جهان از آلمان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل زان ری ریچاردز از آمریکا با نتیجه 17 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، والی زاده از دور رقابت ها کنار رفت.

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی و نتایج بدست آمده توسط میلاد والی زاده و احمد محمدنژاد جوان در رقابت های بین المللی مجارستان، کادر فنی اقدام به برگزاری مسابقه انتخابی پس از اتمام مسابقات نموده که میلاد والی زاده با نتیجه 4 بر 3 مقابل جوان به برتری دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول مقابل آنتال از مجارستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید.در مرحله بعد توکتومابتوف از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر 7 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 8 مغلوب جوزف کریستوفر از آمریکا شد و به دیدار رده بندی راه یافت وی در این مرحله با نتیجه 3 بر یک مغلوب دوسژانوو از قزاقستان شد و پنجم شد.محمد بخشی دیگر کشتی گیر کشورمان در این وزن در دور نخست با نتیجه 7 بر 4 مقابل کوسیاک از اوکراین به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه 11 بر 7 مغلوب حسین از عراق شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مارشل از اتریش را مغلوب کرد وی در دور دوم مارستیلر از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت وی در این دیدار آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد، نخودی در این دیدارولادیمر گامکرلیدزه از گرجستان را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و صاحب نشان ارزشمند طلا شد. علی سوادکوهی دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست با نتیجه 11 بر یک دومانیتسکی از اوکراین را از پیش رو برداشت. وی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه از گرجستان با نتیجه 6 بر 4 مغلوب شد و با توجه شکست حریفش در مقابل محمد نخودی وی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 92 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار می شود، امیرعلی آذرپیرا در گروه اول در دور اول با نتیجه 5 بر 3 زاهید والنسیا از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر میرانی مایسورادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و در دور سوم با نتیجه 11 بر صفر دنیس شالیوک از اوکراین را شکست داد و بعنوان نفر اول گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. آذرپیرا با توجه به مصدومیت پیش آمده و نظر کادر فنی به کشتی ادامه نداد و چهارم شد.