یک نقره و یک برنز هندبال ایران
یک نقره و یک برنز هندبال ایران
تیم ملی هندبال مردان ایران از شش دوره حضورش در بازی‌های آسیایی یک مدال نقره و یک برنز کسب کرده است.

تیم ملی هندبال مردان ایران از شش دوره حضورش در بازی‌های آسیایی یک مدال نقره و یک برنز کسب کرده است.

به گزارش حاشیه ورزش : هندبال ایران تاکنون در شش دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده است. اولین حضور هندبالیست‌های ایرانی به بازی‌های آسیایی سئول کره جنوبی برمی‌گردد که در آن دوره در رده پنجم ایستادند. آنها بعد از دو دوره غیبت در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک چهارم شدند.

مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اولین مدال هندبال ایران در ادوار بازی‌های آسیایی بود. هندبالیست‌های ایران بعد از آن در گوانگژو خوش درخشیدند و به فینال مسابقات راه یافتند. هرچند ملی‌پوشان در فینال مقابل کره شکست خوردند و به مدال نقره رسیدند اما نقره خوش‌رنگ‌ترین مدال آنها در ادوار بازی‌های آسیایی باقی ماند. هندبال ایران در دوره‌های بعدی بازی‌های آسیایی اینچئون و جاکارتا افت کرد و به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

ملی‌پوشان ایران در آخرین دوره قهرمانی آسیا بعد از چند سال افت در آسیا و غیبت در قهرمانی جهان چهارم شدند و جواز حضور در قهرمانی جهان را کسب کردند. آنها با این نتیجه توانستند نظر ستاد بازی‌های آسیایی را جلب کنند. ملی‌پوشان ایرانی در این شرایط مسئولیت سختی را برعهده دارند و باید دست پر و با مدال از هانگژو بازگردند.

آنها که زیر نظر وسلین وویوویچ سرمربی صربستانی تمرین و در یک اردوی تدارکاتی ۲۰ روزه در صربستان داشتند کار آسانی در هانگژو ندارند. از یک طرف سید علیرضا موسوی، محمدرضا اورعی و پویا نوروزی‌نژاد سه مهره اصلی تیم ملی در این دوره نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند. از طرفی تیم ملی ایران در این مسابقات با عربستان، مغولستان و ژاپن همگروه است که کار آسانی مقابل عربستان و ژاپن نخواهد داشت.

ملی‌پوشان ایران در آخرین دوره قهرمانی آسیا در مرحله مقدماتی مقابل عربستان به برتری رسیدند اما در دیدار رده‌بندی مقابل این تیم شکست خوردند و مدال برنز را از دست دادند. حال باید دید در این دوره می‌توانند مقابل ژاپن و عربستان پیروز شوند و به دور بعدی صعود کنند؟

منبع : ایسنا 

  • منبع خبر : ایسنا