۱۰ بازیکن برتر نیم‌فصل اول لیگ بیست و دوم
۱۰ بازیکن برتر نیم‌فصل اول لیگ بیست و دوم
در این مطلب به بررسی بهترین بازیکنان لیگ برتر در نیم‌فصل اول می‌پردازیم.

 

 

به گزارش حاشیه ورزش 

نیم‌فصل لیگ برتر با صدرنشینی پرسپولیس به پایان رسید و سرخ‌پوشان توانستند با ۳۲ امتیاز به قهرمانی برسند و منتظر هستند تا بازی‌ها دوباره شروع شود. پرسپولیس در نیم‌فصل اول ۲۰ گل به ثمر رساند و تنها ۶ گل دریافت کرده تا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد. قرمزها بعد از سپاهان در رده دوم بهترین خط حمله قراردادند و در همچنین با ۶ گلی که دریافت کردند بعد از مس رفسنجان بهترین خط دفاع لیگ رادارند.

از طرفی دیگر تیم‌های سپاهان، گل گهر و استقلال با ۲۷ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند و گفتنی است سیرجانی‌ها یک بازی عقب‌مانده دارند و در صورت پیروزی یا تساوی می‌توانند در رده دوم قرار بگیرند

پرسپولیس سال‌ها معضل گلر داشت به همین دلیل دوباره سراغ گلر محبوبشان رفتند و بیرانوند را جذب کردند و تا پایان نیم‌فصل لیگ بیست و دوم تنها ۶ گل دریافت کردند. بیرانوند عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازگشت به پرسپولیس داشت و حتی در بازی‌سازی تیم گل محمدی شرکت می‌کند. حضور بیرانوند در اروپا باعث ترقی او در بازی با پا شده و حالا او به‌عنوان یک سوییپر ایفای نقش می‌کند و خیال مدافعین از حضور او جمع است. بیرانوند یکی از بازیکنانی بوده که در هر ۱۵ بازی نیم‌فصل حضورداشته و به‌صورت کامل برای قرمز پوشان به میدان رفته است.

ریکاردو آلوز،هافبک پرتغالی تراکتور یکی از خریدهای خوب این فصل لیگ برتر بوده. این بازیکن ۳۰ ساله، سابقه بازی در پورتیموننزه و جوانان پورتو را در کارنامه دارد و توسط قربان بردیف به لیگ ایران آورده شد. او در ۱۵ بازی لیگ برتر ۸ پاس گل داده و یکی از بازیکنان باکیفیت لیگ محسوب شده می‌شود. درخشش آلوز آن‌قدر قابل‌لمس بوده که از استقلال پیشنهاد دارد و ساپینتو در تلاش است تا هم‌وطنش را از تبریز به تهران بیاورد و آبی پوشش کند.

یورگن لوکادیا را می‌توان بهترین و جنجالی‌ترین خرید این فصل لیگ برتر دانست. مهاجم هلندی که پس از کش‌وقوس‌های فراوان به پرسپولیس پیوست و خیلی زود موتور گلزنی اش روشن شد و در ۹ بازی ۶ گل برای تیم گل محمدی به ثمر رساند. لوکادیا در حالی ۶ گل به ثمر رساند که او چند هفته دیرتر به جمع سرخپوشان اضافه شد و پیش از دربی هفته دوازدهم هم جمع سرخپوشان را ترک کرد اما همچنان با ۶ گل‌آقای گل لیگ برتر است. لوکادیا در بازی‌های پرسپولیس نشان داد مهاجم شش‌دانگی است و حضور او می‌توانست در ادامه فصل برای قرمز پوشان بسیار مفید واقع شود.

ملوان پس از سال‌ها دوری به لیگ برتر برگشت و این تیم خاطره‌انگیز در سطح اول فوتبال کشور به رقابت می‌پردازد. ملوان در ابتدای فصل نتایج خوبی کسب نکرد و در انتهای جدول حضور داشت اما پس از وقفه لیگ به خاطر جام جهانی، قوهای سپید انزلی توانستند پرواز کنند و خودشان از منطقه سقوط نجات دهند. یکی از عوامل موفقیت ملوان در این فصل ایمان صادقی دروازه باسابقه این تیم بوده است. صادقی بااینکه ۱۴ گل دریافت کرده اما عملکرد خوبی داشته نمرات مطلوبی از سایت متریکا گرفته است. او در این فصل توانسته ۴ بار کلین شیت کند و در ۱۰ بازی نمره بالای ۷ گرفت.

محمد محبی یکی از بمب‌های استقلال در فصل بیست و دوم بود. او که در تیم پرتغالی سانتاکلار بازی می‌کرد به‌صورت قرضی راهی استقلال شد و عملکرد خوبی هم داشت. محبی در این فصل تاکنون ۴ گل زده و در رده دوم جدول گلزنان قرار دارد. محبی توانست با عملکردش خودش را به ساپینتو تحمیل کند و حالا یکی از بازیکنان ثابت آبی پوشان در لیگ برتر است.

آرمین سهرابیان ،مدافع اسبق استقلال در گل گهر سیرجان احیاشده و توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد. او در این فصل ۱۲ بازی برای سیرجانی‌ها انجام داده و ۲ گل زده و یک پاس گل داده است. او یکی از ارکان مهم تیم امیر قلعه‌نویی است و حالا یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند.

رامین رضاییان پس از قرار گرفتن در لیست مازاد پرسپولیس، به سپاهان پیوست و کمتر کسی فکر می‌کرد این مدافع بتواند خودش را احیا کند و دوباره بدرخشد. رضاییان در سه بازی تیم ملی در جام جهانی فیکس بود و حتی توانست در بازی مقابل ولز گلزنی کند. او در ۱۵ بازی لیگ برتر بازی کرده و ۳ گل زده و ۳ پاس گل هم داده تا یکی از ده بازیکن برتر لیگ باشد.

شهریار مغانلو مهاجم بلندقامت سپاهان یکی دیگر از بازیکنان برتر این فصل لیگ برتر است. مغانلو در نیم‌فصل اول موفق شد ۴ گل به ثمر برساند و پس از لوکادیا و محمد عباس زاده در رده دوم جدول گلزنان قرار بگیرد. مغانلو در نیم‌فصل اول ۱۵ بار به میدان رفته و ۲ پاس گل هم داده است.

دانیال اسماعیلی فر یکی از خریدهای خوب پرسپولیس و یحیی گل محمدی در این فصل بود. مدافع راست سپاهان با قراردادی به پرسپولیس پیوست تا ادامه فوتبالش را در این تیم بگذراند. دانیال یکی از بازیکنان معدود بازیکنان لیگ برتر است که قابلیت بازی در چند پست را دارد و بارها از مدافع راست به وینگر تغییر پست داده و عملکرد خوبی هم داشته است. اسماعیلی فر هم در ۱۵ بازی نیم فصل برای پرسپولیس به میدان رفته و ۳ پاس گل هم داده است.

گلر شماره یک تیم آلومینیوم اراک آخرین نفر لیست بهترین‌های لیگ برتر است. پور حمیدی در فصل بیست و دوم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و نه بار موفق شد کلین شیت کند. او پس از بیرانوند بیشترین تعداد کلین شیت را تا اینجای کار دارد و یکی از ارکان موفقیت تیم مهدی رحمتی است

  • نویسنده : پدرام خسروشاهی