۱۹ ساله‌هایی که برای ایران طلای بزرگسالان آسیا گرفتند
۱۹ ساله‌هایی که برای ایران طلای بزرگسالان آسیا گرفتند
دو کشتی‌گیر ۱۹ ساله ایران را در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا صاحب مدال طلا کردند.

به گزارش حاشیه ورزش، رحمان عموزاد خلیلی و امیرحسین فیروزپور دو کشتی‌گیر ۱۹ ساله ای بودند که در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران به میدان رفتند و توانستند صاحب مدال طلا شوند.

اتحادیه جهانی کشتی، با اشاره به قهرمانی فیروزپور نوشت: فیروزپور قهرمان نوجوانان جهان و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم به سادگی از سد اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان گذشت و مدال طلا را به دست آورد. فیروزپور پس از قهرمانی گفت: حریفان من آنقدر قوی نبودند و به راحتی توانستم برنده شوم.

فیروزپور در ادامه صحبت های خود گفت: خدا را شکر که در ۱۹ سالگی توانستم مدال طلای آسیا را کسب کنم. این تازه شروع کار است. امیدوارم بیشتر و بیشتر برنده شوم.

اما رحمان عموزاد خلیلی دیگر ۱۹ ساله ای بود که توانست مدال طلا را بگیرد آن هم با شکست یک کشتی‌گیر عنوان دار جهان و المپیک.

اتحادیه جهانی کشتی در این باره نوشت:‌ پونیا هندی به دنبال افزودن به عناوین آسیایی بود که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ کسب کرده بود، اما پاسخی به استراتژی زیر کتف زدن رحمان عموزادخلیلی، قهرمان ۶۱ کیلوگرم نوجوانان جهان در سال ۲۰۲۱ نداشت. عموزادخلیلی پس از قهرمانی گفت: باجرنگ در دنیا بسیار مشهور است و مدال های جهانی و المپیک دارد. بنابراین من برای مبارزه با او تمرین ویژه کرده بودم. اکنون امیدوارم در بازی های آسیایی و قهرمانی جهان نیز قهرمان شوم.

اما در سنگین وزن یدالله محبی مقابل علیشیر یرگالی ۳ بر یک به برتری رسید و طلای این دوره را به عناوین قهرمانی قبلی خود در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ افزود. محبی گفت: بعد از قهرمانی در ایران برای مسابقات آسیایی انتخاب شدم. من برای سومین بار اینجا کشتی می‌گیرم و همه آنها را برده‌ام، پس خدا را شکر، رقابت‌های آسیایی همیشه برای ایران مهم است و با یاری خدا این بار هم در رده‌بندی تیمی قهرمان شدیم.