۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان
۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان
برخی فوتبالیست‌های مسلمان جزو بهترین فوتبالیست‌های دنیا هستند که حتی به بزرگ‌ترین لیگ‌های دنیا هم راه پیدا کرده‌اند.

به گزارش حاشیه ورزش

و به نقل از سایت sportbrief، بیش از ۱.۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان وجود دارند که یک چهارم جمعیت جهان را شامل می‌شود. خیلی از مردم ممکن است بازیکنان مسلمان زیادی را بشناسند.

در این گزارش به بهانه آغاز ماه مبارک رمضان مهم‌ترین بازیکنان مسلمان دنیای مستطیل سبز را بررسی کرده‌ایم.

۲۰- کورت زوما

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴ سن: ۲۸ سال محل تولد: لیون، فرانسه

کورت زوما، مدافع میانی فرانسوی تیم‌های لیگ برتری وستهام و تیم ملی فرانسه است. او سابقه بازی و درخشش در چلسی را هم در کارنامه خود دارد. زوما مدافع بزرگی است که مهارت‌های دفاعی خوبی دارد. اکثر هواداران و کارشناسان فکر می‌کنند سبک بازی او دست کم گرفته شده است، زیرا او می‌تواند در پست‌های مختلف مانور دهد و در مقایسه با هافبک‌ها مهارت‌های خوبی دارد.

او عضو تیم زیر ۲۰ ساله‌های فرانسه نیز بود که با جدایی از سن‌اتین به چلسی پیوست ولی به دلیل حضور جان تری و گری کهیل روی نیمکت ذخیره‌ها قرار گرفت. زوما یک مصدومیت سنگین را نیز پشت سر گذاشت و حالا می‌تواند در لندن به روزهای خوبش در آینده بیش‌تر فکر کند.

۱۹. ژردان شکیری

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۰ اکتبر ۱۹۹۱ سن: ۳۱ سال محل تولد: جیلان، صربستان

ژردان شکیری، بازیکن تیم ملی فوتبال سوییس است که برای شیکاگو فایر و تیم ملی سوییس بازی می‌کند. او مسلمان است اما کریسمس را جشن می‌گیرد که جشن مسیحی است. به گفته او، این به این دلیل است که خانواده‌اش در دوران کودکی او این جشن را برگزار می‌کردند.

هافبک پیشین لیورپول با چهار حضور در جام جهانی از بازیکنان باتجربه و محوری تیم ملی کشورش محسوب می‌شود که تصمیم به حضور در لیگ آمریکا و تیم فوتبال شیکاگو فایر گرفت. او با ۱۱۲ بازی ملی در تیم ملی سوییس باتجربه‌ترین بازیکن این تیم است که در گلزنی نیز موفق بوده و تاکنون ۲۷ گل به ثمر رسانده است.

۱۸. ادین ژکو

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۷ مارس ۱۹۸۶ سن: ۳۶ سال محل تولد: سارایوو، بوسنی

ادین ژکو به عنوان بهترین مهاجم تاریخ بوسنی برای باشگاه اینتر در ایتالیا بازی می‌کند و کاپیتان تیم ملی بوسنی و هرزگوین است. او در یک خانواده مسلمان که اصالتاً اهل ترکیه است، به دنیا آمد و همین باعث شد تا با دین اسلام آشنا شود و مسلمان شود. او بارها به عنوان بهترین بازیکن سال در فوتبال بوسنی انتخاب شده است و در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز به میدان رفت و توانست در دیدار با ایران گلزنی کند.

اوج درخشش او فصل ۱۷ – ۲۰۱۶ سری آ ایتالیا بود که ادین ژکو بوسنیایی توانست با ۲۹ گل زده عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد. آخرین باری که یک بازیکن رم توانسته بود در یک فصل ۲۹ گل به ثمر برساند به سال ۱۹۳۰ باز می‌گشت سالی که رودولف فولک موفق شد به این تعداد گل در یک فصل برسد. به همین خاطر کار ادین ژکو بسیار ارزشمند است.

۱۷. بنجامین مندی

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۷ ژوییه ۱۹۹۴ سن: ۲۸ سال محل تولد: لونگجومائو، فرانسه

مدافع چپ فرانسوی که برای منچسترسیتی و تیم ملی فرانسه در پست دفاع چپ بازی می‌کرد توانست با این تیم به قهرمانی در لیگ برتر برسد و قهرمانی در جام جهانی روسیه را نیز کسب کرد.

بنجامین مندی، مدافع گران‌قیمت و اغلب مصدوم، خوش شانس‌ترین فوتبالیست سیتی بوده است با این حال توانست ۶ جام قهرمانی به دست آورد. مندی البته مدت‌هاست از طریق دادگاه نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

قهرمانی با فرانسه در جام جهانی، دو قهرمانی در جام اتحادیه و لیگ برتر و یک قهرمانی در جام خیریه انگلیس از جمله افتخارات مندی فوتبالیست حاشیه‌ساز سیتی است.

۱۶. گرانیت ژاکا

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۲ سن: ۳۰ سال محل تولد: بازل، سوییس

ژاکا بازیکن سوییسی است که در پست هافبک بازی می‌کند و کاپیتان تیم لیگ برتری آرسنال و البته کاپیتان تیم ملی سوییس است.

ژاکای ۳۰ ساله فوتبال خود را از بازل در کشورش آغاز شد و پس از دو فصل بازی در این تیم، در سال ۲۰۱۲ راهی مونشن گلادباخ شد. ۴ فصل درخشش در ورزشگاه بورسیا پارک، سران آرسنال را در سال ۲۰۱۶ مجاب به پرداخت رقمی در حدود ۳۵ میلیون یورو برای خرید ژاکا کرد تا در قلب خط میانی توپچی‌ها قرار بگیرد.

انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سوییس در سال ۲۰۱۷ آخرین افتخار فردی ژاکا است. او امیدوار است امسال با آرسنال قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به افتخارات خود اضافه کند.

۱۵. عثمان دمبله

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۵ مه ۱۹۹۷ سن: ۲۵ سال محل تولد: ورنون، فرانسه

عثمان دمبله، بازیکن فرانسوی است که برای بارسلونا و تیم ملی فرانسه بازی می‌کند. او در سال ۲۰۱۹ با همسر مراکشی خود ازدواج کرد.

دمبله در سال ۲۰۱۷ از بوروسیا دورتموند به بارسلونا پیوست و یکی از گران‌ترین خریدهای تاریخ آبی اناری‌ها لقب گرفت اما از یک طرف آسیب دیدگی و از طرف دیگر حاشیه‌سازی اجازه نداد تا او عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

او فصل قبل بعد از آمدن ژاوی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و به همین خاطر سرمربی آبی اناری‌ها خواستار تمدید قرارداد او شد.

۱۴. سادیو مانه

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۰ آوریل ۱۹۹۲ سن: ۳۰ سال محل تولد: بامبالی، سنگال

سادیو مانه فوتبالیست سنگالی بسیار سخاوتمند است و مقدار زیادی از حقوق خود را برای کمک‌ها و پروژه‌ها در کشورش اختصاص می‌دهد. او قبل از شروع هر مسابقه دعا می‌کند. او همیشه رابطه قوی با بامبالی و ۲ هزار ساکنی که در آنجا زندگی می‌کنند دارد.

مانه قبلاً ۲۰۰ هزار پوند برای ساخت یک مدرسه اهدا کرده است و یک پمپ بنزین و یک اداره پست برای کمک به مردم محلی ساخته است.

مانه در ابتدا در فهرست نهایی سنگال برای جام جهانی قرار گرفت و پیش بینی می‌شد که تنها در بازی نخست نتواند تیم را همراهی کند، اما این‌گونه نشد و او حضور در این رقابت‌ها را از دست داد. سنگال در گروه نخست جام جهانی با تیم‌های قطر، هلند و اکوادور هم‌گروه بود و توانست به دور دوم برسد ولی برابر انگلیس شکست خورد.

۱۳. ریاض محرز

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۱ فوریه ۱۹۹۱ سن: ۳۱ سال محل تولد: سارسل، فرانسه

ریاض کریم محرز، وینگر باشگاه منچستر سیتی و کاپیتان تیم ملی الجزایر است. این بازیکن که بیش‌تر به خاطر تکنیک خود شهرت دارد با لسترسیتی هم قهرمان لیگ برتر شد. محرز در قهرمانی لستر در فصل ۱۶-۲۰۱۵ نقش چشمگیری داشت و توانست به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا هم انتخاب شود.

این بازیکن الجزایری زمانی که در لسترسیتی بود با پشت سرگذاشتن بازیکنانی مانند جیمی واردی و هری کین بهترین بازیکن سال لیگ برتر نیز شد.

جایزه بهترین بازیکن فصل هر ساله توسط بازیکنان شاغل در لیگ جزیره انتخاب می‌شود. این جایزه در چهار سال قبل از انتخاب محرز به ترتیب به روبین فان پرسی، گرت بیل، لوییس سوارس و ادن هازارد رسیده بود. او که در سال ۲۰۱۴ از لوهاور به لسترسیتی پیوست توانست سال به سال پیشرفت کند و بعد از قهرمانی با لسترسیتی در لیگ برتر به سیتی رفت و در این تیم نیز خوش درخشید و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

۱۲. ایلکای گوندوغان

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۴ اکتبر ۱۹۹۰ سن: ۳۲ سال محل تولد: گلزن کرشن، آلمان

گوندوغان، کاپیتان منچسترسیتی و تیم ملی آلمان است. این هافبک می‌گوید که خانواده مسلمانش به او انگیزه می‌دهند.

گوندوغان در تابستان ۲۰۱۶ با ۲۷ میلیون یورو از بوروسیا دورتموند به سیتی رفت. از آن زمان این ملی پوش آلمانی ۲۸۴ بازی برای سیتیزن ها انجام داده که ۵۲ گل به ثمر رسانده و ۳۶ پاس گل داده است. او با ۳۱ بازی و ۳ گل و ۳ پاس گل در این فصل دوباره یکی از بهترین بازیکنان گواردیولا است. قرارداد گوندوغان با “سیتی” در تابستان به پایان می رسد و این بازیکن به صورت آزاد می‌تواند از این تیم جدا و راهی بارسلونا شود.

۱۱. آنتونیو رودیگر

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۳ مارس ۱۹۹۳ سن: ۲۹ سال محل تولد: برلین، آلمان

مدافع رئال مادرید و تیم ملی آلمان در لالیگا اولین فصل حضور خود را سپری می‌کند. او در برلین از پدری آلمانی و مادری اهل سیرالئون متولد شده است. رودیگر هنوز هم به فکر کشور مادری خود است. او پاداش جام جهانی خود را به درمان بیماری ۱۱ کودک در سیرالئون اختصاص می‌دهد. مدافع ۲۹ ساله رئال مادرید، با همکاری سازمان امدادی “BigShoe” هزینه درمان کودکان بیمار شهر لونسار را که عمدتا از پای پرانتزی مادرزادی رنج می‌برند تامین کرد.

بازیکن اسبق باشگاه‌های اشتوتگارت، رم و چلسی اولین جام جهانی خود را در قطر تجربه کرد.

۱۰. اریک آبیدال

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۹ سن: ۴۳ سال محل تولد: لیون، فرانسه

اریک آبیدال از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ پیراهن بارسلونا را بر تن کرد و توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. بیماری آبیدال باعث شد که او در نهایت بر خلاف میل باطنی‌اش از بارسلونا جدا شود و به لیگ فرانسه برگردد. این بازیکن فرانسوی که در المپیاکوس یونان نیز بازی کرد، کاتولیک به دنیا آمد اما در ۲۰ سالگی به اسلام گروید و نام خود را به بلال اریک آبیدال تغییر داد.

او سابقه حضور در بارسلونا و موناکو را دارد. آبیدال در بارسلونا موفق شد افتخارات بسیاری را به دست آورد اما سرطان کبد او باعث شد تا آبی‌اناری‌ها قراردادش را تمدید نکنند که این باعث ناراحتی و خشم این بازیکن فرانسوی شد. او ۶۷ بار پیراهن تیم ملی فوتبال فرانسه را بر تن کرده است. آبیدال بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

۹. نیکولاس آنلکا

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۴ مارس ۱۹۷۹ سن: ۴۳ سال محل تولد: لس چسنی، فرانسه

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال فرانسه که تیم‌های زیادی عوض کرد و در لیگ‌های مختلف اروپایی به میدان رفت در تیم‌هایی چون آرسنال، رئال‌ مادرید، چلسی و وست‌برومویچ سابقه بازی دارد. او در سفری که به عربستان داشت، پس از طواف خانه خدا و به جای آوردن عمره به دین اسلام گروید و نام خود را از نیکولاس به بلال تغییر داد.

نیکولاس آنلکا، مهاجم مسلمان فرانسوی طی ۶۹ بازی ملی برای خروس‌ها ۱۴ گل به ثمر رساند. وی در تیم‌های پاری سن ژرمن ، آرسنال، رئال مادرید، منچسترسیتی، فنرباغچه، بولتون و چلسی حضور داشت و در فصل آخر دوران فوتبال خود با حضور در تیم شانگهای چین در ۲۲ بازی سه گل برای این تیم به ثمر رساند.

۸. امانوئل آدبایور

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۶ فوریه ۱۹۸۴ سن: ۳۸ سال محل تولد: لومه، توگو

امانوئل آدبایور، قهرمان ملی در کشور توگو است. او در سال ۲۰۱۵ از مسیحیت به اسلام گروید و ویدئویی از او نیز در این زمینه پخش شد.

آدبایور فوتبال حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۰۱ از متس فرانسه شروع کرد و سپس بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ به موناکو پیوست. درخشش این بازیکن در این تیم فرانسوی باعث شد آرسن ونگر او را برای بازی در آرسنال به خدمت بگیرد. آدبایور در طول سه سالی که در بین توپچی‌های لندن بود در ۱۰۴ بازی در لیگ برتر ۴۶ گل به ثمر رساند.

مقصد بعدی او منچسترسیتی بود و در طول سه سالی که عضو این تیم بود در سال ۲۰۱۱ به مدت یک نیم‌فصل قرضی به رئال‌مادرید پیوست. او در نهایت در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به تاتنهام ملحق شد.

آدبایور با پیراهن تیم ملی فوتبال توگو ۶۳ بار به میدان رفته و موفق به زدن ۲۹ گل نیز شده است.

۷. مروان فلاینی

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۲ نوامبر ۱۹۸۷ سن: ۳۵ سال محل تولد: اتربیک، بلژیک

مروان فلاینی، بازیکن پیشین منچستریونایتد اصالتاً مراکشی و مسلمان است. فلاینی ۱۰ سال در لیگ برتر بازی کرد و اغلب در ترکیب اصلی برای اورتون و شیاطین سرخ به میدان می رفت.

وی در سال ۲۰۱۳ با هزینه ۲۷.۵ میلیون پوند همراه دیوید مویس به اولدترافورد رفت – اما در نهایت نتوانست شرایط خوبی در یونایتد داشته باشد. با این حال او توانست در شاندونگ بازی‌های خوبی ارائه دهد. در واقع، او در تیم جدید خود در ۳۴ بازی ۱۳ بار موفق به گلزنی شد.

هافبک پیشین منچستریونایتد پس از ۱۲ سال بازی برای تیم ملی بلژیک و به ثمر رساندن ۱۸ گل در ۸۷ بازی دوران خوبی را نیز در بلژیک داشت.

۶. محمد صلاح

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۵ ژوئن ۱۹۹۲ سن: ۳۰ سال محل تولد: نگریگ، مصر

محمد صلاح یکی از بهترین بازیکنان آفریقایی تاریخ است. بهترین فصل گلزنی صلاح با لیورپول، اولین فصل او است که در آن ۳۱ گل در لیگ برتر به ثمر رساند. با در نظر گرفتن پنالتی‌ها او به‌ طور تقریبی هر ۹۰ دقیقه یک گل به ثمر رساند ولی رفته رفته افت کرد. در هر یک از چهار فصل بعدی لیگ برتر، صلاح بین ۱۹ تا ۲۳ گل به ثمر رساند. این بازیکن مصری از زمان پیوستن به لیورپول از رم در سال ۲۰۱۷ در این تیم بوده است. شایعاتی مبنی بر پیوستن صلاح به رئال مادرید وجود داشت.

۵- انگولو کانته

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۹ مارس ۱۹۹۱ سن: ۳۱ سال محل تولد: پاریس، فرانسه

انگولو کانته، هافبک فرانسوی که با چلسی قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد و در سال ۲۰۱۸ نیز همراه فرانسه قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد، در جام جهانی قطر غایب بود.

این بازیکن جهشی فوق‌العاده از سال ۲۰۱۲ داشته است؛ جایی که در رقابت‌های دسته دو فرانسه توپ می‌زد و کمتر کسی او را می‌شناخت ولی حالا افتخارات زیادی در کلکسیون افتخارات خود دارد. او با لسترسیتی و چلسی قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورده است.

۴. پل پوگبا

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۵ مارس ۱۹۹۳ سن: ۲۹ سال محل تولد: لانگی مارنه، فرانسه

پل پوگبا، هافبک شگفت انگیز یوونتوس و تیم ملی فرانسه است. توانایی او در بازی باعث شده است خیلی‌ها پوگبا را یکی از برترین هافبک‌های نسل خود بدانند.

این هافبک فرانسوی بهترین روزهای فوتبالی خود را در یوونتوس تجربه کرد. او پیش از این از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ برای یوونتوس بازی کرده بود و چهار قهرمانی در لیگ و دو جام حذفی را کسب کرده بود. در سال ۲۰۱۶ او با رقم ۱۰۵ میلیون یورو از یوونتوس به “شیاطین سرخ” بازگشت. او در شش سال حضورش در یونایتد، ۲۳۳ بازی انجام داد و ۳۹ گل به ثمر رساند و ۵۱ پاس گل داد. او در سال ۲۰۱۷ لیگ اروپا و جام اتحادیه را به دست آورد.

پوگبا که سابقه قهرمانی در جام جهانی روسیه و گلزنی در دیدار نهایی را در کارنامه خود دارد، در بازگشت به یووه موفق نبود و مصدومیت باعث شد تا در یک سال اخیر تنها در دو دیدار بازی کرده باشد که هر دو نیز به صورت محدود بوده است.

۳. مسوت اوزیل

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ سن: ۳۴ سال محل تولد: گلزن کرشن، آلمان

اوزیل روزهای درخشانی با پیراهن رئال مادرید و آرسنال و البته تیم ملی فوتبال آلمان تجربه کرد.

اوزیل با تیم ملی آلمان یک قهرمانی و یک مقام سومی در جام جهانی کسب کرد و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز عضو تیم ملی آلمان بود که نمایش ضعیفی در جام جهانی داشت و تیم ملی فوتبال آلمان که طی نزدیک به ۸۰ سال گذشته از مرحله گروهی صعود می‌کرد، در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مرحله گروهی حذف شد. البته پیش از این جام حواشی زیادی برای اوزیل ایجاد شد.

پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، عکسی از اوزیل با اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد و باعث شد هواداران آلمان اوزیل را هو کنند. در نهایت این بازیکن آلمانی با انتقاد از رسانه‌های این کشور، از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

اوزیل که پیش از این برای تیم‌های شالکه، وردربرمن، رئال مادرید، آرسنال و فنرباغچه ترکیه بازی کرده بود، در تابستان ۲۰۲۲ به باشاک شهیر پیوست. او تاکنون تنها در ۴ بازی در لیگ ترکیه در ترکیب باشاک شهیر قرار گرفته است.

۲- کریم بنزما

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۱۹ دسامبر ۱۹۸۷ سن: ۳۵ سال محل تولد: لیون، فرانسه

کریم مصطفی بنزما، کاپیتان رئال مادرید بود و دوران پرفراز و نشیبی در تیم ملی فرانسه داشت. برنده توپ طلای ۲۰۲۲ به عنوان یک بازیکن کامل و یکی از بهترین مهاجمان تمام دوران در نظر گرفته می‌شود. او یکی از بهترین بازیکنان مسلمان فوتبال جهان است. بنزما در اوج دوران فوتبالی خود به سر می‌برد. او فصل قبل توانست با درخشش خود رئال را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و رقابت‌های لیگا برساند و در نهایت هم توپ طلا را کسب کرد. البته این بازیکن به خاطر آسیب‌دیدگی جام جهانی و چند بازی رئال را از دست داد اما اکنون در شرایط خوبی است.

بنزما در سال ۲۰۲۲ موفق به زدن ۳۲ گل در لالیگا و ثبت ۸ پاس گل شد که هیچ بازیکنی موفق به ثبت چنین رکوردی نشده است تا او پادشاه لالیگا در سال جاری لقب گیرد. بنزما در سال ۲۰۲۲ عملکرد درخشانی در ترکیب رئال مادرید داشت و بیش‌ترین نقش را در قهرمانی تیم در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا داشت.

۱- زین‌الدین زیدان

۲۰ بازیکن برتر مسلمان فوتبال جهان

تاریخ تولد: ۲۳ ژوئن ۱۹۷۰ سن: ۵۰ سال محل تولد: مارسی، فرانسه

و در نهایت زین‌الدین زیدان. او هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی درخشش خوبی داشت و در جام جهانی ۹۸ فرانسه توانست قهرمان جهان شود.

او در تاریخ فوتبال خود، سه بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال جهان، یک بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال اروپا، یک بار جایزه‌ی پرارزش‌ترین بازیکن جام باشگاه‌های اروپا و یک بار جایزه‌ی بهترین بازیکن جام جهانی را دریافت کرده است و به قهرمانی جام جهانی، جام ملت‌های اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ ایتالیا و لیگ اسپانیا رسیده است و از این رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ دانست. او در ضمن در فینال جام جهانی (دو بار) و در فینال لیگ قهرمانان اروپا گل زده است.

زیدان تنها بازیکن فرانسوی در دو دهه اخیر است که موفق به کسب نشان «شوالیه» از دولت کشورش شده است و اخیرا گروه‌هایی از شهروندان پاریس هم خواسته‌اند تا خیابان تاریخی «شانزه‌لیزه» این کشور به نام زین‌الدین زیدان نامگذاری شود. زیدان یک فوق ستاره در فوتبال جهان محسوب می‌شد، بازیکنی که گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان بود.

او با رئال مادرید نیز توانست در عرصه مربیگری ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد که اوج دوران کاری او محسوب می‌شود.