۲۸ میلیون دلار پول بلوکه شده در فیفا داریم
۲۸ میلیون دلار پول بلوکه شده در فیفا داریم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت که دارایی‌های بلوکه شده فوتبال ایران در رده ملی و باشگاهی در فدراسیون جهانی ۲۸ میلیون دلار است.

به گزارش حاشیه ورزش  مهدی تاج درباره دیدار رئیس جمهور با اینفانتینو گفت: فیفا رکن اصلی اداره فوتبال در جهان است. معمولاً  بین رئیس فیفا با مسئولان سیاسی ارتباط وجود دارد و بخش‌های اداری آن توسعه فوتبال را دنبال می‌کنند. ملاقاتی که اینفانتینو با رئیس جمهور داشت، از قبل پیش‌بینی شده بود و طرفین اظهار علاقه کرده بودند که این مهم صورت بگیرد. وقتی توسعه فوتبال وظیفه اصلی‌ فیفا است ملاقات و صحبت با رؤسای محترم جمهور بویژه رئیس جمهور کشورمان می‌تواند خیلی موثر باشد چرا که وقتی صحبت از فوتبال می‌شود،  برای توسعه ما نیاز به برق، آب و زمین و اسپانسر داریم که در اختیار مقام اجرایی کشور است. ارزیابی ما از این ملاقات‌ها فوق‌العاده مثبت است.

وی درباره مهمترین موضوع صحبت بین رئیس جمهور و اینفانتینو گفت: فیفا برای پول پشتیبانی می‌کند ولی مسئله پول ما در حساب فیفا مشکل بانک‌هاست نه فیفا، چون ارگان ارسال کننده بانک است. سوئیفت کد ما بسته است و شکل دیگر ارسال پول هم از طریق فیفا امکان نداشته است. موارد کمک به افراد ثالث هم بسته بود و این مسئله مورد اعتراض فدراسیون فوتبال قرار گرفت.در بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور با رئیس فیفا اشاره شده بود که فیفا وقتی سیاست را از جدا می‌داند خودش هم باید مواظب دخالت سیاسیون در فیفا باشد. بلوکه شدن پول یک کشور اساساً یک کار سیاسی است و فوتبالی نیست.

منبع :تسنیم 

  • منبع خبر : تسنیم