۵ رشته جدید اعزامی ایران به یونیورسیاد چین
۵ رشته جدید اعزامی ایران به یونیورسیاد چین
رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از اعزام قطعی ۱۰ رشته ورزشی به سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) خبر داد و گفت: در مورد ۲ رشته دیگر تیمی نیز احتمال اعزام وجود دارد.

به گزارش حاشیه ورزش

سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۱ برگزار شود که به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات از ۲۶ ژوئن تا ۷ ژوییه سال ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) برگزار شود اما باز هم به دلیل همه‌گیری کرونا برای بار دوم لغو شد که در نهایت فیزو تصمیم گرفته است در تاریخ ۶ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در چنگدوی چین و در ۱۸ رشته ورزشی این دوره از مسابقات را برگزار کند.

هادی بشیریان، ‌رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه تعداد رشته‌های ورزشی اعزامی قطعی ایران به سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) به ۱۰ رشته رسیده است، اظهار کرد: در رشته‌های تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، دوومیدانی، شمشیربازی، جودو، قایقرانی، تیراندازی، تنیس روی میز، تکواندو و ووشو شاهد اعزام قطعی ورزشکاران ملی پوش ایرانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مورد رشته تیمی بسکتبال دختران بررسی ها به منظور اعزام در حال انجام است و در صورت شرایط مطلوب تیم، اعزام در دستورکار قرار می‌گیرد. همچنین در مورد والیبال مردان با توجه به اینکه مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) ۲ دوره به تعویق افتاده و قرعه‌کشی مسابقات انجام شده است، در صورت انصراف یک تیم، تیم ایران را جایگزین خواهیم کرد.

رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در تاریخ ۶ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در چنگدوی چین و در ۱۸ رشته ورزشی قطعی است، گفت: بر اساس آخرین نامه‌های ارسالی از سوی فیزو، شرایط چین به روال عادی بازگشته و نیازی به واکسیناسیون نیست و ورزشکاران می‌توانند در سطح شهر همانند توریست، تردد کنند و صرفا نیازمند ماسک هستند.

گفتنی است پیش از این، اعزام کاروان ایران در رشته‌های ووشو، تکواندو، تیراندازی با کمان، تیراندازی و شمشیربازی از ایران قطعی شده بود.

گفتنی است پس از تعویق برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) در چنگدو، تیم‌های ملی دانشجویی با چالش‌های مختلفی از جمله شرایط سنی و برگزاری‌ اردوهای انتخابی مجدد به منظور اعزام آماده‌ترین ورزشکاران به این رویداد مهم ورزشی دانشجویی مواجه شدند و در همین راستا پیرو پیشنهاد هادی بشیریان، ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، کسانی که از لحاظ سنی واجد شرایط شرکت در یونیورسیاد سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده‌اند، جهت افزایش بهره‌وری و کیفیت مسابقات مجاز به حضور در یونیورسیاد ۲۰۲۳ خواهند بود.