۵ ملی‌پوش تفنگ به جام جهانی هند اعزام می‌شوند
۵ ملی‌پوش تفنگ به جام جهانی هند اعزام می‌شوند
سرمربی تیم ملی تفنگ می‌گوید در برنامه تیم ملی چند مسابقه بین‌المللی و دو اردوی برون مرزی دیده شده است.

به گزارش حاشیه ورزش

مریم طالبی در مورد اعزام تیم ملی تفنگ به جام جهانی تیراندازی هند اظهار کرد: فدراسیون تمام توان خود را به کار گرفته تا این اعزام انجام شود. تا اکنون نیز روند پیگیری کارها خوب پیش رفته و به زودی وقت سفارت گرفته می‌شود. امیدواریم که این اعزام انجام شود.

سرمربی تیم ملی تفنگ در مورد تعداد تیراندازان اعزامی به جام جهانی هند گفت: ۳ تیرانداز زن و ۲ مرد به این مسابقات اعزام‌ می‌شوند. طبق انتخابی و شیوه‌نامه‌ای که در کمیته فنی تصویب شده نفرات انتخاب شده‌اند. نجمه خدمتی، الهه احمدی، فاطمه امینی، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام اسامی نفرات اعزامی به جام جهانی هند است.

وی در خصوص آغاز دور جدید اردوهای تیم ملی تفنگ گفت: دور جدید اردوها از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا اعزام ادامه دارد. در این اردو ۱۱ تیرانداز حضور دارند اما تنها ۵ ملی‌پوش تفنگ به جام جهانی اعزام می‌شوند. سایر برنامه‌هایی که خواهیم داشت قهرمانی جهان باکو در اردیبهشت، دو قهرمانی آسیا در کره و جاکارتا و دو اردوی برون مرزی هم داریم. اولین اردویی که تقاضا داده‌ایم برای بعد از جام جهانی باکو است.

وی در مورد سایر برنامه‌های پیش روی تیم ملی گفت: در برنامه خود مسابقات جام جهانی باکو که اردیبهشت برگزار می‌شود را داریم. همچنین جام جهانی زول آلمان که مخصوص رده سنی جوانان و نوجوانان و پر اهمیت است را خواهیم داشت. مسابقات بعدی که برنامه ریزی کرده ایم یونیورسیاد است که با هماهنگی فدراسیون دانشگاهی و تیراندازی انجام می‌شود.

طالبی در ادامه در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: اولین مسابقه کسب سهمیه المپیک پاریس قهرمانی جهان باکو است که در مرداد انجام می‌شود. طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی دیگر در جام‌های جهانی سهمیه توزیع نمی‌شود و سهمیه‌های المپیک در مسابقات قاره‌ای و جهانی توزیع می‌شوند. دو مسابقه قهرمانی آسیا نیز برای توزیع سهمیه خواهیم داشت که مهر و دی ۱۴۰۲ برگزار می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این شرایط کار ملی‌پوشان سخت تر نخواهد بود گفت: در تعداد سهمیه ها تغییری ایجاد نشده تنها مسابقاتی که برای توزیع سهمیه تعیین شده کمتر شده است. البته قبلا یک قهرمانی آسیا بود که سهمیه المپیک توزیع می‌شد اما اکنون دو مسابقه توزیع سهمیه داریم.

سرمربی تفنگ گفت: البته حضور در مسابقات جام جهانی هم به لحاظ آمادگی و هم به جهت افزایش رنکینگ ورزشکاران اهمیت دارد. ورزشکار بر حسب حضور و جایگاهش در مسابقات جام جهانی امتیازی می‌گیرد و این امتیاز در رنکینگ جهانی تاثیر دارد. در نهایت یک سهمیه المپیک از این طریق توزیع می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چند سهمیه برای تیم ملی تفنگ پیش بینی کرده است گفت: متاسفانه پیش بینی آینده با این شرایط، مشکلات و افزایش سرسام‌آور ارز کمی سخت است. باید فدراسیون بتواند ورزشکاران را به چند مسابقه بفرستد که آنها آمادگی لازم برای کسب سهمیه را بدست آورند. فدراسیون همه تلاشش را می‌کند و ما خوش شانسیم که این فدراسیون و کادر را در اختیار داریم چون کار ورزشکاران برای این فدراسیون در اولویت است. همه چیز فقط فدراسیون نیست باید وزارت و کمیته ملی المپیک هم بتواند کمک بیشتری کنند تا حداقل ها فراهم شود.

وی در ادامه گفت: از زحمات تک تک اعضای فدراسیون‌ از کارمندان گرفته تا ملی‌پوشان تشکر می‌کنم. این شرایط برای همه سخت است. امیدوارم این زمانه سخت را به خوبی پشت سر بگذاریم.

او در ادامه در مورد پیگیری مطالباتشان از وزیر ورزش گفت: همین که وزیر صحبت‌های ما را شنید جای امیدواری دارد. البته زمان زیادی هم از حضور او در فدراسیون ما نگذشته است. قول‌هایی داده شده اما به زمان بیشتری نیاز است تا ببینیم آنها عملی می‌شود یا خیر.