۶ مصوبه دولت برای وزارت ورزش
۶ مصوبه دولت برای وزارت ورزش
با تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه مکلف است طبق مصوبه هیات دولت در راستای اجرای موارد تصویبی اقدام کند.

به گزارش حاشیه ورزش ، ‌بر اساس ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش مصوب هیات وزیران، ‌وزارت موظف است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله ماده (۲۷) و بند (ل) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ و سایر قوانین مربوط، نسبت به جذب، ساماندهی، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در راستای توسعه ورزش اعم از حوزه‌های قهرمانی، همگانی و توسعه زیرساخت های ورزش اقدام کند.

بر اساس این مصوبه که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار قرار گرفته، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و به استناد ماده (۸) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹، آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور را تصویب کرد.

بر اساس ماده ۳، تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی موظفند در راستای تأمین نظارت وزارت بر حسن اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه ورزش، نسبت به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی خود و ارائه گزارش به این وزارتخانه جهت ارسال به مراجع ذی‌ربط از جمله شورای عالی ورزش اقدام کنند.

در ماده ۴ آمده است: وزارت موظف است نسبت به بازنگری دستورالعمل‌های مربوط به نحوه صدور و لغو مجوز فعالیت رشته و سبک‌های ورزشی در قالب فدراسیون‌ها، انجمن‌ها، کمیته‌ها و گروه‌های ورزشی و سایر تشکل‌های مربوط در راستای انطباق با قانون اقدام کند.

بر اساس ماده ۵ در راستای اجرای بند (۱۲) ماده (۴) قانون، تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و بخش غیردولتی، موظف به دریافت پروانه تأسیس و فعالیت برای باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی، تندرستی و انجام همکاری با وزارت با رعایت ضوابط قانونی مربوط در این زمینه هستند.

طبق ماده ۶ وزارت موظف است نسبت به واریز درآمدهای حاصل از بهره‌برداری و اجاره مجموعه‌ها، اماکن و اراضی متعلق به وزارت و سایر درآمدهای ناشی از قوانین و مقررات مصوب مربوط به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور اقدام کند. سازمان برنامه و بودجه کشور نیز موظف است معادل وجوه واریزی در قالب بودجه سنواتی طی ردیف یا ردیف‌های اختصاصی جهت تحقق اهداف، وظایف و اختیارات قانونی را با رعایت سازوکار ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب ۱۳۵۱ به وزارت ورزش، تخصیص دهد.

در ماده ۷ آمده وزارت مجاز است به منظور تشویق و توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی با هدف مشارکت مردمی و گسترش نهضت داوطلبانه در حوزه ورزش، نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم از جمله تسهیل واگذاری اراضی مطابق قوانین و مقررات مربوط اقدام کند

منبع :ایسنا 

  • منبع خبر : ایسنا