۹۶ فوتبالیست ایرانی بدون تیم هستند
۹۶ فوتبالیست ایرانی بدون تیم هستند
تغییر قوانین نقل و انتقالاتی لیگ برتر و همچنین روند تدریجی جوانگرایی در لیست بازیکنان تیم ها باعث بیرون ماندن تعداد زیادی از بازیکنان مشهور و شناخته شده فوتبال ایران برای فصل بعد شد.

به گزارش حاشیه ورزش  نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پایانی خود را در حالی سپری می‌کند که تغییر آئین نامه‌های مربوطه و تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها تأثیر مستقیم در لیست خرید و مازاد ۱۶ تیم داشته است.

طبق قوانین جدید نقل و انتقالات که توسط کار گروه متشکل از مدیران فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال تدوین شده بود تعداد سهمیه بازیکنان با توجه به سن آنها تغییر کرد تا تأثیر مستقیم در جابجایی بازیکنان داشته باشد.

جوان‌گرایی اجباری

طبق مصوبات کارگروه فدراسیون فوتبال در نقل و انتقالات هر کدام از باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم می‌توانند نهایتا ۳۷ بازیکن را در لیست خود قرار دهند. باشگاه‌ها طبق این تعداد محدودیت‌هایی برای جذب بازیکن دارند که طی آن مجازند ۱۹ بازیکن بزرگسال، ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال ،‌۶ بازیکن زیر ۲۱ سال و ۶ بازیکن با شرایط خاص (بدون محدودیت سنی) جذب کنند.

سهمیه خاص از سوی سازمان لیگ تحت عنوان سایر؛ برای بازیکنان سرباز، قرضی، تیم ب و آکادمی (بازیکنان زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ سال باشگاه) است که فاقد محدودیت سنی است.

منبع :مشرق 

  • منبع خبر : مشرق