فرصت‌های تجاری فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، ۱۸ میلیارد تومان!
فرصت‌های تجاری فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، ۱۸ میلیارد تومان!
سخنگوی فدراسیون فوتبال ضمن اعلام خبر انتخاب مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه این فدراسیون، درباره وضعیت مالی فدراسیون و شرایط تیم‌ملی توضیح داد.

به گزارش حاشیه ورزش ، جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد. سخنگوی این فدراسیون درباره این جلسه گفت: بحث VAR مورد بررسی قرار گرفت که فراخوان شرکت های واجد شرایط منتشر می شود و بهترین شرکت‌ها انتخاب خواهند شد. نکته قابل توجه در این مساله این است که VAR از نیازهای داوری است و شخص آقای عزیزی خادم روی این مساله تاکید داشتند. فکر می کنم فیفا هم دو ماه قبل شرایط را در حوزه VAR تغییر داد و از همه کشورها در هر جای جهان که فکر می کنند، امکان توسعه این سیستم را دارند، به فیفا اعلام کنند و در طرح خود را به آزمایشگاه ببرند. اگر در ایران هم شرکتی وجود داشته باشد، مایه افتخار است.

وی با اشاره به انتصاب‌ها در کمیته فنی و توسعه گفت: در نهایت آقای دکتر بیژن ذوالفقارنسب به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه این فدراسیون انتخاب شدند و ان شاء الله این کمیته با حضور پیشکسوتان خوش نام کار خود را آغاز خواهد کرد. با توجه به شرایط پیش روی ما در حوزه زیر ساخت، تصمیم بر این بود که کمیته موقتی به عنوان عمران و توسعه زیرساخت تشکیل شود که مسئولیت آن به آقای عباس صوفی واگذار شد. ایشان رئیس هیات فوتبال همدان هستند و شهردار این شهر بودند. ایشان در حوزه عمران تخصص خود را دارند که امیدواریم به ما کمک کنند.

سخنگوی این فدراسیون درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه حذف استقلال و پرسپولیس در ایران رقم خورده نه در AFC گفت: فدراسیون فوتبال ایران در این ماجرا دخیل نبوده است. مثال نقض هم باشگاه گل گهر سیرجان است. این باشگاه از سوی کمیته بدوی و استیناف تایید شد و در بررسی‌های AFC، مجوز حرفه ای گل گهر لغو شد. یقین بدانید که فدراسیون فوتبال در این مدت تمام تلاش خود را کرده که باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا باشند. از این به بعد هم تلاشمان را می کنیم.

او در واکنش به درخواست یک شرکت از فدراسیون فوتبال برای پرداخت ۳۲ هزار یورو در ارتباط با سفر عزیزی خادم و همراهانش به لیتوانی گفت: آقای سلیمانی (خزانه دار فدراسیون فوتبال) توضیح کامل دادند که امیدوارم قانع شده باشید اما من چه باید بگویم. شرکتی ادعایی را مطرح می کند و می گوید ۳۲ هزار یورو از فدراسیون فوتبال طلب دارم. یک سفر ۴ روزه، چطور می تواند ۳۲ هزار یورو هزینه داشته باشد؟ مگر این نفرات چطور به لیتوانی رفته بودند که این همه هزینه داشته باشد؟ اینکه ادعایی کنند و فاکتوری هم ارائه ندهند، عجیب است. این ماجرا غیر از تخریب چیست؟

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت اقتصادی این مجموعه گفت: من کنار فدراسیون فوتبال هستم و می بینم با چه مشقتی هزینه های فدراسیون فوتبال تامین می شود. هزینه دو دیدار خانگی تیم ملی مقابل عراق و امارات بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان شده است. فوتبال ما به حدی در سال‌های گذشته ضربه خورده است که در آگهی سال های گذشته، تمام فرصت‌های تجاری فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان آگهی کردیم اما یک درخواست هم نیامده است!

او درباره زمان حضور اینفانتینو در ایران اظهار کرد: در حال فراهم کردن شرایط حضور اینفانتینو در ایران هستیم. دفتر آقای اینفانتینو مدام با ایران در تماس هستند و شرایط امیکرون را بررسی می کنند و اگر به جمع بندی برسند، تاریخ را اعلام خواهند کرد.

شریفی درباره شرایط حضور تماشاگران در بازی ایران و عراق و صعود احتمالی تیم ملی به جام جهانی گفت: ما مثل بازی با کره جنوبی کاملا آمادگی حضور همه تماشاگران در ورزشگاه آزادی را داریم و امیدوارم جشن صعود به جام جهانی را بگیریم. در این خصوص ما به تنهایی تصمیم گیر نیستیم ولی به عنوان متولی فوتبال ملی این آمادگی را داریم که بازی با حضور تماشاگران برگزار شود.

او درباره اینکه آیا کنعانی زادگان به اردوی تیم ملی ایران دعوت خواهد شد یا خیر اظهار کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم چرا که فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اعلام نشده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین اعلام کرد که اسکوچیچ به احتمال بسیار زیاد در بازی با عراق غایب نیست و محرومیت یک جلسه ای خود را در دیدار با سوریه سپری کرده اما در این زمینه استعلام های لازم انجام می شود.