اردوها در شرایط مطلوب برگزار می‌شود
اردوها در شرایط مطلوب برگزار می‌شود
دارنده مدال طلای دوومیدانی قهرمانی نابینایان جهان گفت: اجرایی سیاست کیفی‌گرایی از سوی کمیته ملی پارالمپیک انگیزه ورزشکاران را زیاد کرد و موجب شد تا اردوها در بهترین شرایط برگزار شود.

به گزارش حاشیه ورزش، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو روزهای ۲ تا ۱۴ شهریور برگزار می‌شود. کاروان ایران با ۶۴ ورزشکار در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

«مهدی اولاد» که عنوان قهرمانی جهان را در رشته دوومیدانی نابینایان در کارنامه دارد یکی از ورزشکارانی به شمار می‌رود که کمیته ملی پارالمپیک وی را در ردیف ورزشکاران شانس مدال طلا قرار داده و باید در ۲ رشته پرتاب دیسک و پرتاب وزنه  در توکیو با حریفان رقابت کند.

اولاد دارنده مدال طلای دوومیدانی قهرمانی نابینایان جهان ضمن ابراز رضایت از شرایط اردویی اظهار داشت: شیوع کرونا و تعویق المپیک موجب شد تا برنامه‌های تمرینی نسبت به گذشته سنگین‌تر و زمان بیشتری در اردو باشیم. در ۲ سال اخیر بخشی از تمریناتم مجازی و بخشی نیز انفرادی بود. البته چندین دوره اردو گروهی برگزار شده و اکنون در اردو آخر هستیم و این اردو تا ۳۰ مرداد و زمان اعزام به پارالمپیک توکیو ادامه دارد. برنامه کادر فنی به گونه‌ای است که ورزشکاران با نهایت آمادگی به توکیو بروند.

وی ادامه داد: اکنون در حال تمرینات فشرده هستیم و باید تمرینات سریع را شروع کنیم تا بدن برای پارالمپیک آماده شود. در اردوها مسائل فنی، روانشناختی، تغذیه و میزان سلامت جسمی ورزشکاران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برنامه‌ها به خوبی در حال اجرا است. امیدوارم بتوانم در پارالمپیک برای کاروان ورزشی ایران مفید باشم.

اولاد که از وی به عنوان شانس کسب مدال طلا در توکیو یاد می‌شود با اشاره به رقابت خود در سرزمین آفتاب گفت: زمان اعزام من و چند ورزشکار دیگر ۳۰ مرداد است و باید هشتم شهریور به مصاف حریفان بروم. در ۲ رشته پرتاب دیسک و پرتاب وزنه شانس کسب مدال دارم و امیدوارم این مدال‌ها زرین باشد.

ملی‌پوش دوومیدانی نابینایان ایران این را هم گفت: کمیته ملی پارالمپیک با یک تصمیم خردمندانه سیاست کیفی‌گرایی را برای اعزام در دستور کار قرار داد. این سیاست و برنامه آن هر چند با انتقاداتی مواجه شد اما در ذات خود مفید خواهد بود زیرا موجب انگیزه و تلاش بیشتر ورزشکاران می‌شود و دیگر کسب سهمیه ملاک اعزام نیست. من با وجود آنکه نفر نخست رشته خودم در سطح جهان هستم چندین بار در رکوردگیری شرکت کردم و در نهایت نامم در لیست اعزام قرار گرفت. همچنین مسوولان و کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک در کنار تمرینات خوب برای ورزشکاران شانس مدال طلا، برنامه‌های خوبی برای تغذیه، سلامت و روانشناسی ورزشکاران دارند.

سیاست کیفی‌گرایی که از بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در دستور کار کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفته شامل چهار گروه اعزام است. در این برنامه نفراتی که شانس رسیدن به سکوی مدال در پارالمپیک توکیو هستند اعزام خواهند شد و گروه چهارم نیز بر مبنای حمایت از جوانان و مدال‌آوران بازی های پاراآسیایی است.

نورمحمد آرخی، مهدی اولاد، امیرخسروانی، وحیدعلی نجیمی، علی پیروج و سامان پاکباز دوومیدانی‌کاران اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو هستند. این نفرات زیر نظر فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان فعالیت دارند.

  • منبع خبر : ایرنا