اعتراف سرمربی والیبال لهستان پس از شکست مقابل ایتالیا
اعتراف سرمربی والیبال لهستان پس از شکست مقابل ایتالیا
سرمربی والیبال لهستان اعتراف کرد که ایتالیا در فینال قهرمانی جهان بهتر از آنها بازی کرده است.

به گزارش حاشیه ورزش ، در مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ تیم ملی والیبال ایتالیا در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف لهستان میزبان رفت و ۳ بر ۱ به پیروزی رسید تا برای چهارمین بار بر روی سکوی نخست جهان قرار گیرد.

والیبال لهستان درحالی به مدال نقره این مسابقات دست یافت که این تیم در حضور هوداران خانگی خود مقابل ایتالیا باخت. نیکولا گربیچ، سرمربی والیبال لهستان پس از باخت در فینال گفت: فقط متاسفم، اگرچه نمی‌توانم کاری انجام دهم. باید بگویم که در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی انرژی زیادی صرف کردیم. این انرژی نه تنها جسمی، بلکه روحی بوده است.

سرمربی والیبال لهستان ادامه داد: در مورد فینال حرف زیادی برای گفتن نیست چون با تیمی روبرو شدیم که بهتر از ما بازی کرد. ایتالیایی ها صبورتر بودند. فینال این مسابقات تاییدی بر بازی‌ عالی آنها بود. فقط متاسفم، اگرچه کاری از دستم بر نمی‌آید. برای بسیاری از بازیکنان، این اولین باری بود که به عنوان بازیکنان اصلی در زمین حضور داشتند که این موضوع آسان نبود. به این افتخار می کنم که چگونه آنها توانستند سطح خود را بالا ببرند و امیدوارم فصل آینده همچنان چنین قدرتی داشته باشیم.

سرمربی والیبال لهستان گفت: بزرگترین نقطه قوت ایتالیا، صبر در حین بازی بود. در جهان والیبال امروز همه خیلی سخت بازی می کنند و شما باید خود را با بازی‌ها وفق دهید. هنگامی که سرویس با سرعت 110 کیلومتر در ساعت زده می‌شود، کار برای دریافت سخت خواهد بود.

گربیچ در خصوص خط زدن لئون به دلیل مصدومیت گفت:من این تصمیم را پذیرفتم و فکر نمی کنم که اشتباه کرده باشم. معتقدم که باید تیم را به خاطر تمام کارهایی که در این فصل انجام داده است ستود. من به این تیم افتخار می کنم چون به راحتی نمی توان هر مسابقه را در یک فصل با مدال به پایان برد و امسال تنها لهستان این کار را انجام داد. برخی از تیم ها در لیگ ملت ها بهتر بازی کردند و برخی دیگر در رقابت‌های جهانی. امیدوارم سال آینده بهتر باشیم.