افزایش 3 سهمیه هندبال زنان آسیا در قهرمانی جهان/ زنان ایران با ششمی هم سهمیه جهانی می‌گیرند
افزایش 3 سهمیه هندبال زنان آسیا در قهرمانی جهان/ زنان ایران با ششمی هم سهمیه جهانی می‌گیرند
قرار است در هجدهمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا به جای سه تیم ۶ تیم از آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنند.

به گزارش حاشیه ورزش، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا قرار است از ۲۴ شهریور تا سه مهر ۱۴۰۰ به میزبانی کره جنوبی انجام شود. به گفته افسانه دهقانی نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال قرار است در این دوره از رقابت‌ها به جای سه تیم نخست ۶ تیم اول آسیا سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را به دست آورند.

این افزایش سهمیه آسیا در جهان به نفع هندبال زنان ایران است و امکان دارد تیم ملی زنان که در دوره قبل این مسابقات در ژاپن به مقام ششم رسیده بود با حضور در این دور از رقابت‌ها نیز جواز حضور در قهرمانی جهان را بدست آورد.

البته تیم ملی هندبال زنان ایران بعد از مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن در سال ۹۷ دیگر تشکیل نشد. در حال حاضر نیز تکلیف کادر فنی و اسامی تیم ملی زنان مشخص نیست. فدراسیون هم هنوز تصمیم نگرفته است که تیم ملی را به این رقابت‌ها اعزام کند.

باید دید فدراسیون هندبال ایران از این فرصت استفاده خواهد کرد و یا با غیبت زنان در مسابقات قهرمانی آسیا حسرت رسیدن زنان ایران به قهرمانی جهان را دو چندان خواهد کرد.

افسانه دهقانی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در این دوره از مسابقات سهمیه آسیا در قهرمانی جهان ۶ تیم شده است. البته هنوز تصمیم نهایی برای حضور تیم ملی هندبال زنان در رقابت‌های قهرمانی آسیا گرفته نشده است و در حال بررسی هستیم.