اولتیماتوم 15 روزه به هیات کوهنوردی استان
اولتیماتوم 15 روزه به هیات کوهنوردی استان
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به هیات کوهنوردی استان هشدار داد و یک فرصت 15 روزه به رییس و اعضای مجمع برای تبیین دستورالعمل برگزاری تورهای گردشگری،طبیعت‌گردی و گروه‌های کوهنوردی داد

 

مجید خروشی- حاشیه‌ها و بداخلاقی‌ها درست و یا غلط که گزارش می‌شود باید طی 15 روز با حضور کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان بررسی و دستورالعمل جامع و کاملی برای مدیریت همگانی و فنی کوهنوردی اتخاذ شود و ما هیچ مسوولیتی را در خصوص گروه‌های غیرمجاز کوهنوردی در استان که مورد تایید هیات و اداره کل قرار نگیرند را نمی‌پذیریم و بر همین اساس گروه‌های کوهنوردی که تاییدیه هیات و اداره کل را داشته باشند به اطلاع عموم شهروندان می‌رسانیم و برحسب مسوولیت اداری و اخلاقی فرهنگ عمومی کوهنوردی را توسعه‌خواهیم داد و معتقدیم این امر باید منطبق بر شئونات اخلاقی،دینی و فنی منطبق باشد.

بر اساس این گزارش مجمع سالیانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با حضور دبیر فدراسیون،مدیرکل ورزش و جوانان،اعضای مجمع و پیشکسوتان برگزار و در این نشست زحمتکش رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی گزارش عملکرد سال 1400 ،برنامه‌ها و تقویم اجرایی در 1401 و همچنین دغدغه‌ها ،نگرانی‌ها و تعاملات برای بهبود وضعیت کوهنوردی در استان از اعضای مجمع را مطرح کرد.

در این نشست احمد زحمتکش با اشاره به جایگاه و رتبه برترین هیات درمیان 31 استان کشور از کسب عناوین کوهنوردان مشهدی در مسابقات کشوری خبر داد و گفت:  یک مدال طلا،2 نقره و یک برنز در رقابت‌های کشوری دستاورد قهرمانان کوهنوردی استان است.

وی با یادآوری کوهنوردان فقید استان که درراستای اهدافشان جان خود را ازدست‌داده‌اند گفت: سرکشی و دیدار با خانواده‌های این عزیزان در دستور کار هیات قرار گرفت و در چندین مرحله به همراه پیشکسوتان و ورزشکاران دیداری با این خانواده‌های این عزیزان داشتیم.

زحمتکش در این گزارش به 110 باشگاه ثبت‌شده در هیات اشاره و گفت:از این تعداد 60باشگاه پروانه فعالیت را تمدید و زیر نظر هیات به‌صورت فعال کار می‌کنند.

در ادامه این جلسه گزارش عملکرد و مالی هیات با اکثریت آرای اعضای مجمع به تصویب رسید.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بابیان این‌که کوهنوردی دارای جایگاهی همگانی  با ویژگی‌های منحصربه‌فردش در جامعه به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین،سالم‌ترین و قابل‌دسترس‌ترین ورزش است که همه ویژگی‌های یک ورزش مفرح،سالم و حافظ سلامتی را در خود نهفته دارد و باید به این ورزش نگاهی ویژه داشت. گفت: امیدواریم که مدیران هیات در راستای همگانی کردن و آموزش علمی کوهنوردی تلاش بیشتری را معطوف داشته باشند.

هاشمی جواهری خواستار سامان یابی فعالیت‌های  همگانی ورزش کوهنوردی در استان شد و گفت: باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت و مورد تایید هیات هستند تحت نظارت اداره کل می‌باشند و مسوولیت مسایل اخلاقی و فنی این باشگاه‌ها را بر عهده می‌گیریم.این ورزش باید در سبد خانواده‌ها نهادینه شود و به‌عنوان ابزار حفظ سلامت در جامعه توسعه پیدا کند.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت استعدادیابی و نخبه پروری در هیات کوهنوردی استان  خواستار تشکیل هیاتی با همکاری کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان برای جلوگیری از حواشی‌ها در هیات کوهنوردی خراسان رضوی شد.

  • نویسنده : مجید خروشی