به ترای‌اتلون انتقاداتی وارد است
به ترای‌اتلون انتقاداتی وارد است
پیشکسوت ترای‌اتلون گفت: ورزشکاران قدیمی‌تر، پیشکسوتان و مربیان انتقاداتی را به فدراسیون وارد می‌کنند که من هم جزو آنها هستم.

سلمان تیموری در گفت و گو با حاشیه ورزش ، در مورد شرایط و اوضاع ورزش ترای اتلون(ورزش سه‌گانه متشکل از شنا، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی) کشور اظهار کرد: بعضی مواقع ملی‌پوشان در خارج از کشور نتایج خوبی می‌گیرند. به طور مثال هفته گذشته ثقایی در دواتلون در رده سوم قرار گرفت اما اگر از جهت کلی بخواهم بگویم کمیت ورزشکاران و کیفیت مسابقات از شرایط ایده‌ال دور شده است. شاید بخشی از این‌ها به دلیل شرایط جامعه باشد ولی دایره سه‌گانه روز به روز کوچکتر می‌شود. به نظر می‌رسد مسئولان باید برای این موضوع راه‌کاری پیدا کنند تا سه گانه از این وضعیت گلخانه‌ای خارج شود و فقط تمرکز روی ۳ یا ۴ ملی‌پوش نباشد.

پیشکسوت ترای‌اتلون گفت: باید این رشته برای عموم فراگیر شود و بعد به ویترین فدراسیون و مسابقات آسیایی پرداخته شود. باید اول پایه این رشته در جامعه فراگیر شود. قبلا کمی به این امر پرداخته می‌شد تا نیروهای انسانی زیاد شود اما اکنون متاسفانه فدراسیون از بخش همگانی غافل شده است.

تیموری در ادامه به بلاتکلیفی هیات‌های استانی اشاره کرد و گفت: تکلیف خیلی از هیات‌های استانی هم مشخص نیست. هیات استانی همدان چند سالی است که حتی سرپرست ندارد یا هیات استان البرز که متاسفانه تکلیف این استان هم مشخص نیست. خیلی دیگر از استان‌ها هم همین وضعیت را دارند. شاید فدراسیون پیگیر هم باشد اما در عمل خیلی از هیات‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند. آمار دقیقی ندارم اما آنطور که می‌دانم ۱۰ یا ۱۵ استان با سرپرست اداره می‌شوند یا دوران سرپرستی آنها به پایان رسیده است.

قهرمان سابق ترای‌اتلون کشور در ادامه گفت: بلاتکلیفی هیات‌های استانی متاسفانه به این رشته ضربه می‌زند. زمانی‌که هیات استانی تعطیل باشد ساختاری نیست و در این شرایط ورزشکاران دیگر دلخوشی ندارند و به حال خود رها می‌شوند. ما پیگیری‌هایی هم از سمت فدراسیون داشتیم، گودرزی هم هر بار گفته که پیگیر است اما متاسفانه هنوز خیلی از هیات‌ها مشکلاتی دارند و با سرپرست اداره می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب مربی خارجی از راه دور می تواند سبب ارتقای تیم ملی باشد گفت: ورزشکاران و پیشکسوتان دیگر هم در این رابطه صحبت کرده‌اند. حرف همه ما یکی است. ما چند سال است که مربی خارجی روی کاغذ داریم اما در عمل اینطور نیست. او یک برنامه کلی می دهد و مبلغی را هم دریافت می کند اما اینکه به صورت میدانی بالای سر ورزشکاران باشند متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

او در ادامه گفت: اتفاق خوبی که فدراسیون رقم زد این بود که مربیگری بین المللی سطح ۳ را در ایران با حضور مدرس خارجی برگزار کرد. در این دوره مربیان کل کشور سطح خود را ارتقاء دادند. باید این موضوع تداوم داشته باشد و حتی سطح‌های بالاتر را هم در ایران برگزار کنند. هر چقدر مربیگری در ایران قوی تر شود ورزشکارهای بهتری ساخته می شوند.

تیموری افزود: ورزشکاران قدیمی‌تر، پیشکسوتان و مربیان انتقاداتی را به فدراسیون وارد می‌کنند که من هم جزو آنها هستم. البته همزمان با فدراسیون در ارتباط هستیم و هر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم. من ساکن البرز هستم و شاگرد در حد انتخابی تیم ملی دارم که در رده‌های سنی فعال هستیم. همه ما می خواهیم این رشته روز به روز پیشرفت کند.

وی افزود: البته فدراسیون با این بودجه‌هایی که دارد و ارقامی که کمیته و وزارت می دهند ناچار است و کار خاصی نمی‌تواند کند. اگر مسابقات کشوری باشد و ورزشکاران مبلغ اندکی بگیرند حداقل هزینه‌های فنی آنها بدست می‌آید و باعث دلخوشی می‌شود. باید فدراسیون بیشتر پیگیر باشد و توجه بیشتر کند. روز به روز وضعیت آنها بدتر می شود. ما ظرفیت‌های خوبی در کشور و در شهرهای مختلف داریم. باید بگویم انتقاداتی به فدراسیون وارد است و از طرفی آنها چاره‌ای هم ندارند.