بودجه فدراسیون همگانی آب رفت!!!
بودجه فدراسیون همگانی آب رفت!!!
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی از کاهش ۵ درصدی میزان فعالیت ورزش ایرانیان طی سال های ۹۶ تا ۹۹ خبر داد.

به گزارش حاشیه ورزش ،افشین ملایی در رابطه با وضعیت فعالیت بدنی مردم طی چند سال گذشته و به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: بر اساس رویکرود مبتنی بر آمار سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با سال ۱۳۹۹، درصد مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی در سه سال گذشته کاهش یافته که یکی از دلایل آن را می توان کرونا دانست.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۱ درصد از مردم به فعالیت های ورزشی می پرداختند که در سال ۱۳۹۹، حدود ۴۶ درصد تقلیل یافت.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه گران شدن ورزش، کمبود وقت، عدم امکان مشارکت در فعالیت های ورزشی و کرونا از جمله دلایل اصلی کاهش فعالیت ورزشی مردم در کشور است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شد که با انجام واکسیناسیون رویدادهای میدانی ورزش افزایش یابد.

ملایی با بیان اینکه در دوران کرونا فعالیت ورزشی در منازل و فعالیت ورزشی از طریق فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: با شیوع مجدد ویروس به نظر می رسد نتوان آنگونه که باید و شاید به رویدادهای میدانی ورزشی پرداخت و باید همان رویه فعالیت ورزشی در منزل و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت ورزشی در منزل باید به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد، گفت: ورزش در منزل در تمامی برهه های زمانی باید به صورت جدی از سوی مردم صورت پذیرد.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی در رابطه با آخرین وضعیت بودجه فدراسیون ورزش های همگانی نیز، اظهار کرد: بودجه فدراسیون در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان بود اما تا کنون ۳.۵ میلیارد تومان بودجه دریافت کرده ایم که فعالیت های فدراسیون را بسیار سخت کرده است.

ملایی در توضیح بیشتر، خاطرنشان کرد: در دوره قبلی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان قرار بود ۱۰ میلیارد تومان به فدراسیون ورزش های همگانی تعلق گیرد که بعد از رفتن معاون قبلی این اعتبار روی کاغذ به ۶ میلیارد تومان کاهش یافت و بنده نیز تاکید کردم که توافق صورت گرفته ۱۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: مجلس نیز در همان برهه زمانی مبلغی را بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان مصوب کرد که به فدراسیون ورزش های همگانی پرداخت کند که این عدد نیز تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی با تاکید بر اینکه کاهش بودجه این فدراسیون به هیچ وجه عقلانی نیست، گفت: فدراسیون ورزش های همگانی با سلامت همگانی در ارتباط است و باید به صورت جدی مقوله اعتبارات این فدراسیون افزایش یابد.