تاوان بزرگ به خاطر شش تعویض
تاوان بزرگ به خاطر شش تعویض
ولفسبورگ به دلیل انجام تعویض هایی بیشتر از حد قانونی در بازی خود مقابل تیم پروسن مونستر، از جام حذفی آلمان کنار گذاشته شد.

به گزارش “حاشیه ورزش“، ولفسبورگ در بازی خود برابر تیم پروسن مونستر در تاریخ هشت آگوست از شش تعویض به جای پنج تعویض مجاز استفاده کرده بود. بنابراین کمیته انضباطی فوتبال آلمان اعلام کرد برتری 1-3 تیم ولفسبورگ در این دیدار باطل شده و این تیم پروسن مونستر است که به دور بعدی دی اف بی پوکال راه پیدا می کند.

استفان اوبرهولز، نایب رئیس کمیته انضباطی آلمان در این خصصوص گفت: “خود باشگاه ها مسئول چک کردن تعداد تعویض ها هستند. یکی از وظایف اساسی آنها این است که در مورد تعداد تعویض ها و شرایط آن اطلاعات کافی داشته و طبق قانون عمل کنند.

ولفسبورگ این قانون را نقض کرده و با بی احتیاطی از تعویض غیرقانونی ششم در این دیدار بهره برده است. ولفسبورگ نمی تواند اشتباه خود را به گردن داورانی بیندازد که اجازه تعویض را داده اند، زیرا اشتباه اصلی و اولیه توسط خود باشگاه انجام شده است.”

جالب اینجاست این اولین تجربه مارک فن بومل، ستاره سابق فوتبال هلند و باشگاه بایرن مونیخ روی نیمکت ولفسبورگ به عنوان سرمربی بود که این اتفاق عجیب رخ داد. مارک فن بومل در زمان عادی 90 مقابل مونستر سه تعویض انجام داد و سپس سه تعویض دیگر در وقت های اضافی انجام داد. فن بومل برای ششمین تعویض خود ، ادمیر محمدی را به جای مکسیملین فیلیپ به زمین آورد و دقیقا یک دقیقه بعد نیز تیمش موفق به زدن گل برتری شد.

البته به نظر باشگاه ولفسبورگ قصد ندارد این رای را به همین راحتی قبول کند. تیم شوماخر، مدیر اجرایی ولفسبورگ گفت: “ما با این رای موافق نیستیم و حالا گزینه های قانونی برای تغییر در آن را بررسی می کنیم.”