تحریم‌های بیشتر در انتظار دوومیدانی بلاروس!
تحریم‌های بیشتر در انتظار دوومیدانی بلاروس!
رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی گفت: تحریم‌های بیشتری علیه فدراسیون دوومیدانی بلاروس در پی حمله روسیه به اوکراین اعمال خواهد کرد.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از رویترز، حمله روسیه به اوکراین منجر به تحریم دو کشور روسیه و بلاروس در زمینه های متعدد ورزشی شده است. سباستین کو در یک کنفرانس خبری گفت: بلاروس با تحریم های بیشتری در دوومیدانی روبرو خواهد شد. این تحریم‌ها شامل عدم میزبانی تمام رویداد های بین‌المللی یا اروپایی است. این در حالی است که فدراسیون دوومیدانی روسیه از سال ۲۰۱۵ به دلیل نقض دوپینگ از حضور در مسابقات جهانی محروم شده و رقبای آن اجازه حضور با پرچم این کشور در مسابقات بین المللی را ندارند.

کو گفت: هیچ یک از ما برای جلوگیری از رقابت ورزشکاران وارد این ورزش نشدیم، اما این مقیاس بسیار متفاوت است. در گذشته من از ورزش به عنوان یک ابزار استفاده می‌کردم. اما در اینجا، پاسخ بسیار واضح است. همه اکنون هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا شانه به شانه اوکراین بایستند و ورزش نیز باید این کار را انجام دهد.

IOC پذیرفت که ورزشکاران هر دو کشور صرفاً به خاطر اقدامات دولتشان مستحق مجازات نیستند. با این حال، از آنجایی که جنگ در اوکراین مانع از شرکت بسیاری از اوکراینی‌ها در رویدادهای ورزشی می‌شود، کمیته بین‌المللی المپیک گفت که آن‌ها با “معضلی که قابل حل نیست” باقی مانده‌اند. به همین خاطر به منظور حفاظت از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی و برای ایمنی همه شرکت‌کنندگان، کمیته بین المللی المپیک توصیه می‌کند که فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی و برگزار کنندگان رویدادهای ورزشی از ورزشکاران و مقامات روسی و بلاروسی در مسابقات بین‌المللی دعوت نکند و اجازه شرکت ندهند.

کمیته بین‌المللی المپیک به شدت از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی و سازمان دهندگان رویدادهای ورزشی در سراسر جهان می‌خواهد تا تمام تلاش خود را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که هیچ ورزشکار یا مقام ورزشی از روسیه یا بلاروس اجازه ندارد با نام روسیه یا بلاروس در رقابت ها شرکت کند. اتباع روسیه یا بلاروس، چه به صورت انفرادی یا تیمی، باید فقط به عنوان ورزشکاران بی طرف یا تیم‌های بی طرف پذیرفته شوند. هیچ نماد ملی، رنگ، پرچم یا سرود نباید نمایش داده شود.