حمایت بزرگان والیبال دنیا از اوکراین
حمایت بزرگان والیبال دنیا از اوکراین
پس از حمله روسیه به اوکراین بسیاری از ستاره‌های والیبال جهان به حمایت از مردم اوکراین پرداخته و اعلام داشتند در صورت میزبانی روسیه در مسابقات این رشته شرکت نخواهند کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، پس از حمله روسیه به اوکراین بیشتر تیم‌های اروپایی با آرزوی صلح برای جهان از میزبانی روسیه در رشته های مختلف انتقاد کردند که این موضوع واکنش فدراسیون های جهانی را به همراه داشت. باتوجه به فشار افکار عمومی بسیاری از فدراسیون های جهانی از جمله والیبال تصمیم گرفتند که میزبانی روسیه را از آنها سلب کنند.

باتوجه به این موضوع  فدراسیون جهانی والیبال در بیانیه‌ای اعلام کرد که میزبانی لیگ ملت های 2022 از روسیه گرفته شده و شهرهای جایگزین به زودی اعلام می‌شود.

فدراسیون جهانی والیبال همچنین اعلام کرد به دلیل اینکه رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان قرار است در نیمه دوم سال 2022 برگزار شود، تغییری در میزبانی روسیه تاکنون به وجود نیامده و در خصوص جابجایی این رقابت ها در آینده تصمیم می‌گیرد.

فدراسیون والیبال فرانسه: درصورت میزبانی روسیه از مسابقات قهرمانی جهان انصراف می‌دهیم

تیم ملی والیبال فرانسه که در فینال المپیک 2020 توکیو با درخشش اروین انگاپت، روسیه را 3 بر 2 شکست داد و طلای این مسابقات را کسب کرد اعلام داشته که این تیم در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه شرکت نخواهد کرد.

فرانسه، فدراسیون جهانی والیبال را تهدید کرده که در صورت میزبان بودن روسیه در رقابت های قهرمانی مردان جهان، از این رقابت ها انصراف می دهد.

فدراسیون والیبال فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: “فدراسیون والیبال فرانسه در جلسه دفتر اجرایی کنفدراسیون اروپا به لغو سفر ورزشکاران فرانسوی و تیم‌های حاضر در جام‌های اروپایی در اوکراین و روسیه رای داد. امنیت هموطنان اولویت ماست و هر کاری که بتوانیم برای تضمین آن در مسابقات ملی یا بین المللی انجام خواهیم داد. در این شرایط و در این مرحله، فرانسه در صورتی که میزبانی همچنان برای روسیه باقی بماند، در مسابقات جهانی شرکت نخواهد کرد.”

فدراسیون والیبال لهستان: نمی‌توانیم سکوت کنیم

همچنین تیم ملی والیبال لهستان اعلام کرده که به کلی با تیم های والیبال روسیه بازی نخواهند کرد.

رئیس فدراسیون والیبال لهستان در طی نامه ای به فدراسیون جهانی والیبال نوشت: “به نمایندگی از فدراسیون والیبال لهستان و جامعه والیبال در لهستان مایلم به شما اطلاع دهم که با توجه به تهاجم به اوکراین، اکنون هیچ امکانی برای شرکت در رقابت های ورزشی با حضور تیم روسیه نمی بینیم. تفکر ما مبتنی بر دلایل اخلاقی و همچنین مراقبت از ایمنی ورزشکاران لهستانی است. ما نمی توانیم در برابر تجاوز بی سابقه ای که امروز اوکراین قربانی آن است، سکوت کنیم. همچنین می‌خواهیم تأکید کنیم که ما ورزشکاران روسی را به خاطر اقدامات دولت‌شان مقصر نمی‌دانیم، اما نمی‌توانیم نسبت به قربانیان درگیری بی‌تفاوت بمانیم. ما در کنار دوستان اوکراینی خود ایستاده‌ایم. ”

زایتسف: این روسیه‌ای نسیت که من آن را می‌شناسم!

ایوان زایتسف ستاره والیبال ایتالیا هم از فرصت استفاده کرد و در مورد وضعیت اوکراین اظهار نظر کرد. زایتسف در فضای مجازی نوشت: آنچه برادران ما در اوکراین تجربه می‌کنند وحشتناک و غیر قابل توجیه است. من ناراحتم، این روسیه ای نیست که من می شناسم، بسیاری از مردم هستند که این درگیری را در سرزمینی که نام خانوادگی من را به من داده است، نمی خواهند. من با آن‌هایی هستم که شجاعت اعتراض را دارند، با تمام مردم اوکراینی که هستند و کسانی که تلاش می‌کنند از همه چیزشان محافظت کنند؛ سرزمین‌شان، خانه‌شان، آزادی‌شان… . عشق جنگ نمی شناسد .

انگابت:شاید بدون من در مسابقات قهرمانی جهان!

اروین انگاپت ستاره بازیکن تیم ملی فرانسه و ستاره والیبال مودنا در شبکه اجتماعی توییتر به حمایت از مردم اوکراین پرداخته و اعلام داشته که او در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی روسیه شرکت نمی‌کند.