تغییرات در کادر فنی بسکتبال با ویلچر
تغییرات در کادر فنی بسکتبال با ویلچر
دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: هفته آینده با برگزاری جلسات تخصصی عملکرد سه رشته وزنه برداری، دوومیدانی و بسکتبال با ویلچر در بازیهای پارالمپیک توکیو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیمات لازم در خصوص ادامه همکاری کادر فنی این سه رشته گرفته خواهد شد.

مسعود حمیدی در گفت و گو با  حاشیه ورزش ، اظهار کرد: با توجه به عملکرد ورزشکاران اعزامی به بازیهای پارالمپیک توکیو در رشته های مختلف، هفته آینده جلسات تخصصی در رشته های وزنه برداری، دوومیدانی و بسکتبال با ویلچر را برگزار خواهیم کرد تا در خصوص ادامه همکاری کادر فنی این رشته تصمیم گیری نهایی گرفته شود.

وی گفت: با توجه به این که قرارداد تمام مربیان تا پایان بازیهای پارالمپیک توکیو بود، پس از بررسی عملکرد تیم های حاضر در این بازیها، تصمیم خواهیم گرفت که با کدام یک از مربیان همکاری خود را ادامه دهیم.

حمیدی همچنین در ارزیابی از وضعیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بازیهای پارالمپیک توکیو، گفت: تیم بسکتبال ویلچر چون مدعی قهرمانی در بازیهای پارآسیایی جاکارتا است، برای حفظ این قهرمانی در چین باید تغییراتی در این تیم ایجاد کنیم، با وضعیت نامناسب بسکتبال باویلچر این تیم نیاز به تحول و بازسازی دارد تا کادر فنی جدید با شناسایی نیروهای مستعد بتواند تیم خوبی را برای پارآسیایی چین آماده کند.

وی در خصوص عملکرد وزنه بردار در توکیو افزود: در این رشته پیش بینی ما کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز بود که تنها موفق به کسب یک مدال طلا شد. با توجه به عملکرد خوب وزنه برداران در جام جهانی تایلند و رکوردهایی که در تمرینات وزنه برداران به ثبت رسانده بودند ما جایگاه بهتری برای این تیم پیش بینی کرده بودیم، البته از عملکرد تیم در توکیو راضی هستیم اما باید به این نتیجه برسیم که چرا وزنه برداران نتوانستند رکورد تمرینات و مسابقات جام جهانی تایلند را در توکیو تکرار کنند و این مساله از نظر فنی باید مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

وی با اشاره به حضور تیم وزنه برداری در مسابقات جهانی گرجستان در آذرماه امسال، تصریح کرد: در این مسابقات چون اولین گام سهمیه ورودی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع می شود باید زودتر وضعیت این تیم را از نظر کادر فنی مشخص کنیم تا اولین اردوی این تیم به همراه بسکتبال با ویلچر در مهر تشکیل شود.

دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان همچنین در خصوص عملکرد دوومیدانی کاران در توکیو نیز گفت: در دوومیدانی ۱۰ ورزشکار اعزام کردیم که موفق به کسب ۷ مدال شدند، حتی در این دوره از کسانی همچون حامد امیری و هاشمیه متقیان انتظار کسب مدال نداشتیم که موفق به کسب مدال طلا شدند، شرایط در دوومیدانی راضی کننده بود.

حمیدی در ارزیابی از عملکرد تیراندازان نیز گفت: در این دوره ۳ بانوی تیرانداز به پارالمپیک توکیو اعزام شده بود که ما انتظار دو مدال از ساره جوانمردی داشتیم که وی تنها در ۱۰ متر بادی موفق به کسب مدال طلا شد و عملکرد بسیار خوبی در این دوره داشت، روی ۲ تیرانداز دیگر نگاه حمایتی داشتیم و پیش بینی مدال برای سمیرا ارم و رقیه شجاعی صورت نگرفته بود.

وی درباره صحبت های اخیر هادی رضایی و حسین امیری برای عدم همکاری با تیم های والیبال نشسته و تیراندازی، افزود: عملکرد والیبال نشسته در این دوره از بازیهای پارالمپیک فوق العاده بود و ما برای هفتمین بار توانستیم با اقتدار قهرمان شویم، حال این که مربی اعلام کرده تمایلی برای همکاری ندارد باید در این زمینه جلساتی برگزار و پس از بررسی های لازم در خصوص همکاری یا عدم همکاری کادر فنی تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

حمیدی در پایان افزود: چون فرصت زیادی تا بازیهای پارآسیایی چین نداریم، سعی داریم جلسات تخصصی برای بررسی نحوه عملکرد تیم های شرکت کننده در پارالمپیک توکیو را زودتر برگزار کنیم تا اردوها را برای آماده سازی تیم ها سریع‌تر تشکیل دهیم.