تلاش فدراسیون شنای ایران برای حضور دو شناگر در المپیک توکیو
تلاش فدراسیون شنای ایران برای حضور دو شناگر در المپیک توکیو
رئیس فدراسیون شنا گفت: در رایزنی‌هایی که با فدراسیون جهانی داشته‌ایم در صورت کسب سهمیه متین بالسینی در مسابقات بوسنی، ایران دو شناگران در المپیک توکیو خواهد داشت.

محسن رضوانی در گفتگو با حاشیه ورزش درباره نتایج تیم ملی شنا در مسابقات کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: قره حسنلو و غلامپور پس از یک سال و چهار ماه در مسابقات صربستان شرکت کردند و رکوردهای قابل قبولی ثبت شد. متین بالسینی رکوردهای خوبی به ثبت رساند و به جرئت می‌توان گفت که یک سطح بالاتر از سطح استاندارد شنای ایران در مسابقات شنا کرد. در تلاش هستیم تا بالسینی در یک تورنمنت انتخابی المپیک دیگر در بوسنی شرکت کند.

رئیس فدراسیون شنا تأکید کرد: تلاشمان این بود که پس از مسابقات صربستان تیم در رقابت‌های ترکیه شرکت کند اما با توجه به شرایط کرونایی این مسابقات دقیقه ۹۰ کنسل شد و ترکیه به صورت ملی برنامه را برگزار خواهد کرد. این وضعیت نابسامانی ناشی از کرونا هر لحظه در برگزاری و یا عدم برگزاری مسابقات تأثیر می‌گذارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به درخواست فدراسیون جهانی برای معرفی شناگر ایران در المپیک توکیو کدام یک از شناگران را معرفی می‌کنید؟ گفت: سیستمی در فینا وجود دارد که رکوردهای مورد تأیید فینا بررسی خواهد شد. ما لیست چهار نفره شناگران را ارسال خواهیم کرد و آنها از بین شناگران، فردی که رکورد نزدیکتری دارد را انتخاب خواهند کرد.

رضوانی افزود: حدود ۶۰ کشور این سهمیه را دریافت خواهند کرد اما فدراسیون ایران این قول را از «المسلم» رئیس فدراسیون جهانی شنا گرفته است که در صورت کسب سهمیه این سهمیه برای ایران از بین نرود. قرار است بالسینی در مسابقات بوسنی شرکت کند. در حال حاضر به دنبال دریافت ویزا هستیم. اگر این اتفاق رخ دهد و بالسینی در مسابقات بوسنی موفق به کسب سهمیه شود، در حقیقت ایران دو نماینده در رقابت‌های المپیک خواهد داشت.

رئیس فدراسیون شنا تأکید کرد: چند شناگر ایران نیز در مسابقات بلغارستان شرکت خواهند کرد و آنها نیز جدا از تیم ملی در حال تلاش برای کسب سهمیه هستند.