چرا افقری به المپیک نرسید؟
چرا افقری به المپیک نرسید؟

مهرشاد افقری که رکورد B المپیک را در مسابقات انتخابی المپیک ثبت کرده بود، نتوانست مسافر توکیو شود. به گزارش حاشیه ورزش، با وجودی که مهرشاد افقری در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان سهمیه B المپیک را در ماده ۱۰۰ پروانه کسب کرده بود اما با اعلام فدراسیون شنا و طبق قوانین فینا متین بالسینی به […]

مهرشاد افقری که رکورد B المپیک را در مسابقات انتخابی المپیک ثبت کرده بود، نتوانست مسافر توکیو شود.

به گزارش حاشیه ورزش، با وجودی که مهرشاد افقری در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان سهمیه B المپیک را در ماده ۱۰۰ پروانه کسب کرده بود اما با اعلام فدراسیون شنا و طبق قوانین فینا متین بالسینی به عنوان نماینده ایران در ماده ۲۰۰ متر پروانه المپیک معرفی شد و او از طریق سهمیه یونیورسالیتی مسافر توکیو شد.

متین بالسینی به همراه سه ملی‌پوش دیگر ۲۹ و ۳۰ خرداد در مسابقات انتخابی المپیک صربستان شرکت کرد و دوبار رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر پروانه را شکست اما او نتوانست رکورد ورودی المپیک را ثبت کند و با اختلاف حدود یک ثانیه از کسب سهمیه المپیک بازماند.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بعد از عدم کسب سهمیه مستقیم ملی‌پوشان در این مسابقات با رایزنی سعی در کسب سهمیه یونیورسالیتی داشت و در تاریخ مشخص شده فینا یعنی۲۰ ژوئن برابر ۳۰ خرداد اسامی ملی‌پوشان را (متین بالسینی، مهدی انصاری، سینا غلامپور و بنیامین قره‌حسنلو) را برای سهمیه یونیورسالیتی به فینا اعلام کرد.

اما بعد از آن در چهارم و پنجم تیر پایگاه قهرمانی شنای اصفهان سه شناگر را به مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان اعزام کرد و مهرشاد افقری توانست در آن مسابقات در ماده ۱۰۰ پروانه رکورد ورودی B المپیک را کسب کند. بر اساس قوانین فینا بهترین‌هایی که حد نصاب ورودی B را کسب کنند در دسته‌بندی المپیک قرار خواهند گرفت. از آنجایی که کسب این رکورد خارج از زمان تعیین شده (۲۵ جون) از سوی فینا است افقری شانس حضور در المپیک را از دست داده است.

البته رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو سعی داشت تا علاوه بر سهمیه ورودی افقری از سهمیه یونیورسالیتی نیز استفاده کند و دو شناگر را راهی المپیک کند اما به این دلیل که قبل از سهمیه مستقیم افقری اسامی ملی‌پوشان برای سهمیه یونیورسالیتی به فینا اعلام شده بود فینا بالسینی را به عنوان نماینده شنای ایران در توکیو معرفی کرد.

از دست رفتن شانس حضور در المپیک برای افقری که بعد از ۱۴ سال توانست رکورد B المپیک را در این رشته ثبت کند یک تراژدی تلخ برای این ورزشکار است. اگر فدراسیون شنا در مسابقات صربستان شناگران اصفهانی را نیز اعزام می‌کرد شاید اکنون مهرشاد افقری مسافر توکیو بود.