شنا در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرد؟
شنا در بازی‌های آسیایی مدال می‌گیرد؟
همانطور که قول کسب ورودی المپیک را دادم و به آن رسیدم اکنون نیز قول کسب مدال بازی‌های آسیایی را می‌دهم و مطمئنم روی سکو می‌روم.

به گزارش حاشیه ورزش :مهرشاد افقری در خصوص مسابقات جهانی شنا در ابوظبی اظهار کرد: این مسابقات از سری رقابتهای مسافت کوتاه بود. از ایران برای اولین بار سه شناگر ورودی این مسابقات را کسب کردند. در این رویداد عملکرد تیم نسبت به مسابقات جام جهانی قطر خیلی پیشرفت داشت. سه رکورد ملی ارتقاء یافت و من توانستم ۲ مورد از این رکوردشکنی‌ها را به نام خودم ثبت کنم. برای این مسابقه برنامه ریزی کرده بودم و خداراشکر نتیجه خوبی هم بدست آمد.

ملی‌پوش شنا در ادامه در خصوص برنامه‌های پیش روی خود گفت: در حال حاضر من در مسابقات لیگ کشور حضور دارم ولی هدف من مدال بازی آسیایی است. اولین برنامه ریزی من برای حضور در مسابقه جهانی ژاپن است که در اردیبهشت انجام خواهد شد. بعد از آن نیز با آمادگی کامل برای بازی‌های آسیایی حاضر می‌شوم.

رکورددار ماده ۱۰۰ و ۵۰ متر پروانه گفت: حدود یک سال دیگر تا بازی‌های آسیایی فرصت داریم. از هفته آینده تمریناتم را زیر نظر استاد و مربی‌ام گامر دیلانچیان شروع خواهم کرد. من ورودی مسابقه جهانی ژاپن (اردیبهشت ۱۴۰۱) را کسب کرده ام. قبل از آن رویداد در چند مسابقه تدارکاتی شرکت می‌کنم و همچنین ۲ دوره مسابقات لیگ برتر را پیش رو دارم.

وی افزود: در واقع برای مسابقه تدارکاتی باید شرایطی از قبیل آب و هوا، تغذیه، رفت و آمد، مدت زمان مسابقه و … را سنجید که تا حد زیادی شرایط استخر مسابقه بازی های آسیایی را داشته باشد تا مثمرثمر واقع شود. در این شرایط در بازی‌های آسیایی با درصد بالایی از آمادگی به رقابت خواهیم پرداخت و بهترین نتیجه‌ را کسب می‌کنیم.

افقری در پاسخ به این‌ سوال که آیا قول کسب مدال بازی‌های آسیایی را می‌دهد گفت: من قول کسب ورودی المپیک را دادم و توانستم آن را بدست آورم. اکنون نیز قول مدال بازی‌های آسیایی را داده‌ام، مطمئن باشید به آن خواهم رسید. ولی برای رسیدن به آن به حمایت احتیاج دارم. در چند روز گذشته حمایت‌های مالی از سوی فدراسیون انجام شده که واقعا عالی است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی در پایان گفت: می‌خواهم از خانواده‌ام که همیشه کنارم بودند و هیچگاه از من نا امید نشده‌اند، همچنین از استادم دیلانچیان که در تمام شرایط کنارم است، آقای جابرزاده مدیر باشگاه اریس و آقای گرامی رئیس هیئت شنا استان اصفهان که همیشه حمایتم کرده‌اند، رضوانی و اسکندریون رییس و دبیر فدراسیون بابت تمام زحمات و کمک‌هایشان واقعا تشکر کنم. این حمایت‌ها واقعا برای من ارزشمند است.