حاشیه شهر در متن ورزش شهرداری
حاشیه شهر در متن ورزش شهرداری
در چند سال گذشته شهرداری مشهد گامهای بلند و موثری در ورزش شهر مشهد برداشته است که اوج این فعالیت ها را هم اکنون در سطح شهر مشهد شاهد هستیم

حاشیه ورزش: به همین منظور دعوت کردیم از سید حسین غیاثی معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد تا گفتگویی با ایشان انجام داده و با نوع فعالیت این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

از تلفنچی تا معاونت

سید حسین غیاثی هستم 37 سال سن دارم در سال 1386 وارد تربیت بدنی کارکنان شهرداری شدم .ابتدا من بعنوان تلفنچی کار خود را آغاز کردم سپس به مدت دو سال کارشناس بودم و بعد از آن در سالهای 91 الی 93 مدیر مجموعه ورزشی پارک ملت انجام وظیفه کردم پس از ادغام تربیت بدنی و تشکیل معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری به مدت 3 سال مسوول ورزش همگانی بودم و از مهرماه 1400 بعنوان خادم مردم مشهد در معاونت سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشغول به خدمت می باشم.

پدرم الگوی ورزشی و زندگی من است

قطعا اگر بخواهم یک نفر را در زندگی الگو قرار دهم بدون شک آن یک نفر پدرم هست که همیشه به او و جایگاهش که خدمت به مردم است افتخار می کنم .

دوران طلایی ورزش شهرداری

با تمام احترامی که به همه مدیران قبلی ورزش شهرداری دارم باید دوران فعلی را دوران طلایی نامید . متولی ورزش شهر اداره کل ورزش و جوانان است ولی 90 درصد درخواست های هیات های ورزشی و ورزشکاران به اداره ما ارسال می گردد . تمامی سالن ها و امکانات ورزشی ما در اختیار تیم های کشوری شهر مشهد است . ما واقعا از جانب شهرداری و شورای شهر به خوبی حمایت می شویم. ارجایی (شهردار قبلی) و قلندر (شهردار فعلی) انصافا حمایت خوبی از ما انجام می دهند. شهردار فعلی عاشق و آشنا به ورزش است . تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان در شورای ششم و در راس آن یک فرد ورزشی به نام سید حسین علوی مقدم خیلی به ما کمک می کند در خود شورا هم اکثر اعضا نگاه تخصصی به ورزش دارند حضور سرکار خانم سلیمی در شورای شهر باعث شد نگاه ویژه ای به ورزش بانوان در سطح شهر مشهد داشته باشیم.

48 سالن در سطح شهر

در حال حاضر از نظر آماری 48 سالن در سطح شهر مشهد داریم که اکثر آنها در حاشیه شهر مشهد می باشند. 50 چمن ورزشی مصنوعی داریم که تا پایان سال همین امسال 25 چمن اضافه خواهد شد.

مجهزترین مجموعه ورزشی آقایان و بانوان که در شورای چهارم کلنگ خورده بود خوشبختانه در شورای فعلی و با حمایت ویژه شهردار افتتاح شد.در این مجموعه که واقع در پنجتن می باشد دارای باشگاه بدنسازی، رزمی و استخر ورزشی داریم که همزمان هم آقایان و هم بانوان استفاده می کنند.

دو مجموعه آبی دیگر که بودجه آن در اعتبار امسال دیده شده است تا پایان دوره ششم افتتاح می شود. در منطقه 3 حاشیه شهر چمن مصنوعی در دهه فجر افتتاح می کنیم که استاندارد است و امکان برگزاری بازی های رسمی در آن هست با ظرفیت 15 هزار تماشاگر…

کمپ اقدسیه 42 که در شرق کشور بی نظیر است، با ظرفیت 2 چمن فوتبال (تمرینی -مسابقه ای )، یک مجموعه استخر آبی ، زمین ساحلی، تخصصی دومیدانی،خوابگاه ،رستوران و…در دست اقدام است.

تغییرات زیاد اداره کل ورزش و جوانان

در اینکه حال ورزش استان و شهرما در حال حاضر خوب نیست شکی نیست و یکی از دلایل مهم آن، تغییر و تحولات زیاد است.

در 16 سالی که که من در حوزه ورزش هستم این امر بی سابقه است، در عین حال ما این آمادگی را داریم تا کمک کنیم چرخ ورزش روانتر از گذشته به حرکت درآید ولی باید به این نکته باز هم اشاره کنیم ما متولی ورزش شهر نیستیم .ما نمی توانیم هزینه تیم ها را بدهیم .

نگاه ویژه به ورزش جانبازان، بیماران خاص و ناشنوایان و نابینایان داشته ایم که به گواه خود ورزشکاران این رشته ها تاکنون بی سابقه بوده است و تاپایان همین دوره یک سالن اختصاصی ویژه برای این عزیزان افتتاح خواهیم کرد و اگر به هر دلیلی نشود یکی از سالن های را ویژه آن ها طراحی می کنیم بالغ بر 3 میلیارد تومان کمک های غیر نقدی به تیم های ورزشی اختصاص داده ایم .همه این کمک ها با تایید اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته و می گردد.

فعالیت چشمگیر در بخش بانوان

در بخش بانوان خوشبختانه فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است دو مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان مادرو کودک( انتهای امامت) شهربانو( حاشیه شهر – پنج تن) بوستان بانوان وکیل آباد و کوهسنگی که دارای زمین های روباز – پیست دوچرخه سواری و چمن مصنوعی است.

بزرگترین مجموعه ورزشی بانوان در بوستان وکیل آباد تا پایان دوره ششم افتتاح خواهد شد. تمامی اماکن ورزشی شهرداری 7 صبح تا 5 عصر مخصوص بانوان ورزشکار شهر مشهد است.

قرار است دومین جشنواره ورزشی بانوان مشهد یادواره شهدای سلامت و بانوان شهید غزه را در 22 رشته ورزشی در چهار رده سنی همزمان با ولادت حضرت زینب (س) آغاز کنیم که نزدیک به 7 هزار ورزشکار بانو مبتدی و حرفه ای درگیر آن می شوند و اختتامیه آن را هم در دهه فجر خواهیم داشت.

نگاه ویژه به ورزش حاشیه شهر

رویکرد دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد نگاه ویژه به ورزش حاشیه شهر مشهد است ما معتقدیم بیشترین ورزشکاران حرفه ای از این مناطق به ظهور می رسند. اولویت ما استعدادیابی است و به همین منظور از هیات های ورزشی خواستیم سراستعدادیاب خود را به ما معرفی کنند . البته به این نکته اشاره کنم وظیفه ما رشد استعداد نیست بلکه ما فقط آن را کشف می کنیم و اینجاست که هیات ها باید از این فرصت ها استفاده کنند و استعداد ها را رها نکنند.

در بحث استفاده از اماکن ورزشی هم حداقل هزینه و با 50% تخفیف در اختیار علافه مندان حاشیه شهر قرار می گیرد.

نرخ سالن های ما از نرخ مصوب خود اداره کل ورزش و جوانان هم کمتر است و در سال 1402 افزایش قیمت هم نداشتیم که در این زمینه هم باید از اعضای شورا تشکر کنم که با این نرخنامه موافقت کردند و افزایشی نداشتیم.