خجالت ملی‌پوش شمشیربازی از مبلغ قراردادش در لیگ!
خجالت ملی‌پوش شمشیربازی از مبلغ قراردادش در لیگ!
ملی پوش شمشیربازی سابر ایران گفت: دریافتی‌ ما از لیگ به حدی پایین است که حتی خجالت می‌کشیم مبلغ آن را بگوییم. باید شأن و جایگاه ورزشکار حفظ شود.

به گزارش حاشیه ورزش ، محمد فتوحی، ملی پوش شمشیربازی سابر ایران در مورد سطح لیگ برتر شمشیربازی سابر بیان کرد: از کیفیت لیگ راضی هستیم ولی از نظر بحث ورود اسپانسرها واقعا نمی‌توان اسم آن را لیگ گذاشت. دریافتی‌های ما از لیگ به حدی پایین است که حتی خجالت می‌کشیم مبلغ آن را بگوییم. فقط برای اینکه جای مبلغ قرارداد خالی نباشد یک مبلغ جزئی نوشته می‌شود. من به عنوان یک شمشیرباز ملی پوش قراردادم ۲۵ میلیون تومان بود که ۲۷ درصد آن نیز کسر شد که بخشی از این کسری به خاطر قهرمان نشدن تیم بود.

او ادامه داد: من نمی‌دانم تیمی که اصلا برای قهرمانی بسته نشده چرا وقتی قهرمان نمی‌شود از قرار داد بازیکنان کسر می‌کند؟البته مبلغ به قدری پایین است که اصلا اعتراض هم نمی‌کنیم. ما فقط در لیگ شرکت می‌کنیم که در کوران مسابقات باشیم‌. حضور در لیگ امکان مصدومیت را بالا می‌برد و به شخصه از حضور در لیگ امسال پشیمان شدم و اگر فصل بعد به همین صورت باشد در لیگ شرکت نمی‌کنم. همه تیم‌ها برای قهرمانی بسته نمی‌شوند ولی باید شان و جایگاه ورزشکار حفظ شود و باید سقف قراردادها بالا برود. این قراردادها توهین به ورزشکار است.

او در مورد رویدادهای پیش روی سابر گفت: بعد از المپیک، استراحت کردیم و به تمرینات برگشتیم. می‌دانستیم زمان کوتاهی تا بازی‌های آسیایی باقی مانده است. شمشیربازی رشته‌ای است که باید در کوران مسابقات باشیم ولی رقابت‌ها یکی بعد از دیگری لغو می‌شود البته این شرایط برای همه تیم‌های دنیا وجود دارد. تلاش می‌کنیم که آماده باشیم. اگر مسابقات لغو نشود از فروردین ماه پشت سر هم مسابقه داریم که قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی مهم‌ترین این مسابقات است و امیدوارم در هانگژو موفق باشیم.

فتوحی در پاسخ به این پرسش که سابر ایران با وجود درخشش در مسابقات جهانی، هنوز موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی نشده و آیا می‌توان به کسب مدال طلا در هانگژو امیدوار بود؟ گفت: مشکل اصلی این است که کره جنوبی در آسیاست و حتی اگر مدال نقره جهان را هم بگیریم باز هم از کره جنوبی عقب‌تر هستیم. آنها از قبل مدال طلای بازی‌های آسیایی را برای خود کنار گذاشته‌اند. هدف ما این است که این بار اجازه ندهیم مدال طلای بازی‌های آسیایی به کره‌جنوبی برسد.