قراردادهای پایین لیگ شمشیربازی ، توهین به ورزشکار است
قراردادهای پایین لیگ شمشیربازی ، توهین به ورزشکار است
ملی پوش شمشیربازی ایران گفت: پشیمانم که در لیگ بازی کردم و چون مبلغ پایین قراردادها را به نوعی توهین به ورزشکار می دانم.

به گزارش حاشیه ورزش : محمد فتوحی، ملی پوش شمشیربازی ایران درباره اینکه با وجود تلاش‌هایی که برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر شمشیربازی سابر داشتند اما دانشگاه آزاد قهرمان نشد و حالا ۱۰ درصد از قراردادهای آنها کسر می شود، بیان کرد: تلاش کردیم تیم قهرمان شود اما از لحاظ نفرات، تیم مس سونگون بهتر بسته شده بود و آنها سه ملی پوش داشتند. در این میان تست کرونای یکی بازیکنان ما مثبت شد و مجبور شدیم از یکی از نفرات ذخیره استفاده کنیم و من و محمد رهبری به نوعی تنها بودیم. اکنون هم ۱۷ درصد از قرارداد هایمان برای بیمه و مالیات کم می شود و ۱۰ درصد هم برای این که تیم قهرمان نشد. تیمی که برای قهرمانی بسته نشده دیگر جریمه کردن آن خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

او ادامه داد: مگر قراردادهای ما چقدر است که حالا ۲۷ درصد از آن هم بخواهد کم شود. قرارداد من ۲۵ میلیون است که اگر ۲۷ درصد آن کم شود، چیزی دست ما را نمی گیرد. واقعا پشیمانم که در لیگ شرکت کردم چراکه این قراردادها را توهین به ورزشکار می دانم و شاید تقصیر خودمان است که با هر مبلغی که پیشنهاد دادند، حاضر شدیم در لیگ بازی کنیم. کشور را دست ما بدهند، تورم صفر می شود چون ۱۰ سال است که قراردادهای ما همین مبالغ است.

فتوحی در مورد عملکرد خود در جام‌جهانی گرجستان تصریح کرد: در انفرادی توانستم به صورت مستقیم از مرحله گروهی وارد جدول ۶۴ نفره شوم. در رقابتی که با بازیکن آلمان داشتم می توانستم او را شکست دهم اما در زمان اول عقب افتادم. در بخش تیمی نیز ترکیب ما جدید بود و به دنبال این بودیم که نتیجه خیلی خوبی بگیریم. البته در این میان انتقادهایی هم انجام شد که نمی‌دانم پایه و اساس آن چیست چون ما بیش از ۴۰ جام جهانی شرکت کرده ایم اما تنها در سه جام جهانی موفق به کسب مدال شده ایم. از طرفی در ابتدای فصل هستیم و هرچه جلوتر برویم قطعاً آمادگی ما بهتر می‌شود. به نظرم مقام پنجمی هم نتیجه خوبی است. ما میلی‌متری به آلمان باختیم و همین آلمان هم نایب قهرمان جام جهانی گرجستان شد.

ملی‌پوش شمشیربازی سابر ایران در پاسخ به این پرسش که برای گرفتن نتیجه های بهتر باید به این تیم فرصت داد؟ تاکید کرد: پیش از این فرصت بازی به من و فرزاد باهر کمتر می رسید اما در جام جهانی گرجستان هر دو در ترکیب اصلی بودیم و این فرصتی هم برای ما و هم برای مربیان بود که محک بخوریم. به هر حال وقتی مهره تاثیرگذاری مثل مجتبی عابدینی می رود، قاعدتا تیم دچار افت می‌شود که البته استثنائا در جام جهانی گرجستان افتی نداشتیم و خیلی خوب بازی کردیم. من خیلی امیدوار هستم که این تیم در بازی های آسیایی فینالیست باشد و برای کسب مدال طلا بجنگد.

فتوحی در پاسخ به این پرسش که تلاش می‌کند از این پس بتواند جایگاه خود را در بین سه نفر اول تیم تثبیت کند؟ گفت: از بازی‌های المپیک توکیو این برنامه‌ریزی را کرده بودم که از این پس به فکر حضور در ترکیب ثابت تیم نباشم بلکه به دنبال نتیجه باشم. تا الان هم به نظرم خیلی خوب پیش رفته ام. امیدوارم جایگاهی که به دست آورده ام را ارتقا دهم و بتوانم برای تیمم مثمرثمر باشم.

او در مورد لغو جام جهانی لهستان و احتمال برگزار نشدن مسابقات ایتالیا نیز گفت: تیم ما احتیاج دارد در چند جام‌جهانی خوب دیگر شرکت کند اما لغو مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاقی اجتناب‌ناپذیر است. تنها امیدواریم که مسابقات مجارستان لغو نشود چون در این صورت کار برای ما سخت می شود و دوری از مسابقات حتما به کیفیت تیم لطمه می زند.