در مسابقات جام تختی همه مدعیان کشتی می‌گیرند
در مسابقات جام تختی همه مدعیان کشتی می‌گیرند
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به فاشله کم مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی باید دو تیم برای اعزام به این رقابت ها تشکیل دهیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، محمد بنا درباره برگزاری رقابت های انتخابی کشتی فرنگی جام تختی، اظهار کرد: بر اساس فرایندی که از قبل ترسیم شده، مسابقات قهرمانی کشور را در زاهدان برگزار کردیم و اینبار نیز مرحله دوم فرایند انتخابی تیم‌ملی در حال برگزاری است. در مسابقات انتخابی جام تختی، سه نفر از مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شدند، از انتخابی جام تختی نیز در هر وزن سه نفر انتخاب می شوند. با برگزاری جام تختی، تقریبا فرایند داخلی ما به اتمام می رسد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، افزود: سطح‌ مسابقات بد نیست، بضاعت ما به اندازه کشتی آزاد نیست اما در مجموع مسابقات خوب برگزار شد، به خصوص در نوبت بعدازظهر امروز مبارزه های نزدیکی را شاهد بودیم. فردا نیز مسابقات پنج وزن دوم برگزار می‌شود. در نهایت نفرات برتر برای حضور در حام تختی انتخاب می شوند تا مسابقات خوب و جذابی را در جام تختی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در جام تختی همه مدعیان رو در رو با هم مبارزه کنند و یک تیم خوب برای مسابقات جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان و بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین انتخاب می شوند.
بنا درباره برنامه کادر فنی برای قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی گفت: طبیعتا با فاصله کمی که بین این دو رویداد وجود دارد فکر نکنم بتوانیم از یک تیم و یا یک نفر در دو مسابقه استفاده کنیم. همان طور که می دانید بازیهای آسیایی در شش وزن المپیکی برگزار می شود. شش نفر برای بازیهای آسیایی و ده نفر برای پیکارهای جهانی انتخاب خواهند شد.

وی درباره آغاز اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی نیز گفت: تا انتخابمان نهایی نشود اردویی نداریم. بعد از برگزاری جام تختی در اوایل اسفند، اردوهای تیم ملی در نیمه دوم اسفند آغاز می شود.

بنا ادامه داد: برای مسابقات قهرمانی اسیا که فروردین ماه در اولان باتور مغولستان برگزار می شود اردوها ادامه خواهد داشت و بعد از قهرمانی آسیا نیز تورنمنت های بین المللی را در پیش رو داریم.