محمد بنا: فدراسیون و کمیته المپیک بالاخره سازش می‌کنند
محمد بنا: فدراسیون و کمیته المپیک بالاخره سازش می‌کنند
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه برای انتخاب تیم اعزامی به بازی های آسیایی، پیرو سیاست های فدراسیون کشتی هستیم، گفت: بالاخره فدراسیون و کمیته المپیک با هم سازش می کنند.

به گزارش حاشیه ورزش ، محمد بنا در پایان رقابت های کشتی فرنگی جام تختی اظهار کرد: همه داشته‌مان در این مسابقات شرکت داشتند، مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و طبیعتا راضی بودم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره شکست برخی از کشتی‌گیران مدعی از جمله علیرضا نجاتی در فینال جام تختی، گفت: مگر محسن‌نژاد کشتی‌گیر بدی است؟ مگر قرار است هر کسی المپیک رفته، نبازد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا نفرات اول جام تختی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: ایمان محمدی و دانیال سهرابی که اینجا کشتی گرفتند عضو تیم ملی جوانان هستند سرمربی تیم ملی اینها را برای اردوهایش می‌خواهد و شاید من اصلا نتوانم از این نفرات استفاده کنم، پس به هیچ صورت نمی‌توانم 100 درصد بگویم که نفرات اول جام تختی در آسیایی مغولستان کشتی می‌گیرند. فعلا نفرات برتر به اردوی تیم ملی می‌آیند و شرایط‌شان بررسی می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که چه نفراتی به اردو دعوت خواهند شد و چه زمانی تیم اعزامی به مغولستان معرفی می‌شود، گفت: در بعضی اوزان ممکن است 4 نفر و برخی وزن‌ها هم دو یا سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شوند. طبیعتا نزدیک به 37-38 نفر به اردو دعوت خواهند شد. امکان دارد در شروع هفته یک لیست سه نفره از ما بخواهند و سپس در اوایل اردو نیز تیم اعزامی به قهرمانی آسیا را اعلام می‌کنیم.

بنا درباره وضعیت سنگین وزن تیم ملی که سه مدعی جدی (امین میرزازاده، علی‌اکبر یوسفی و امیر قاسمی منجزی) دارد، گفت: هر کدام‌شان می‌توانند برای ما خوب کشتی بگیرند. طبیعتا شانس امیر قاسمی منجزی برای آسیایی مغولستان بیشتر است و بعد از آن بازی‌های آسیایی وجهانی و همچنین کشورهای اسلامی را در پیش داریم. اینها را تقسیم می‌کنیم که بچه‌ها در مسابقات مختلف شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در واکنش به اینکه تا جام تختی وضعیت چرخه تیم ملی کاملا شفاف بود اما بعد از این انتخاب ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی و تورنمنت‌های پیش رو اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: بحث نظر من نیست، بلکه مسابقاتی که برای‌شان در نظر می‌گیریم، ملاک است. من نزدیک به 4-5 تورنمنت را اعلام کردم، البته نه اینکه صددرصد تیم به همه آنها اعزام شود ولی من برای اطمینان اسم آنها را داده‌ام که اینها کارهای اعزام‌شان انجام شود. حتی دو سه تا از مسابقات رنکینگ هم در نظر داریم که سر وزن قانونی است. البته امسال زیاد هم به تورنمنت‌های رنکینگی احتیاج نداریم. امکان دارد مثلا کشتی گیر 77 یا 82 کیلوی‌مان را بتوانیم یک وزن بالاتر آنجا محک بزنیم.

بنا درباره اینکه ۷ ورزشکار مدال‌آور چگونه به چرخه انتخابی تیم ملی اضافه خواهند شد و آیا می‌توان گفت با مدال هایشان در رقابت های جهانی ملی‌پوش قطعی هستند، گفت: خیر اینطور نیست. از بین آنهایی که در جام تختی کشتی گرفتند، تیم آسیایی انتخاب می‌شود. در ادامه نتایج آنها را در مسابقات قهرمانی آسیا نگاه می‌کنیم. کشتی‌گیری که طلا بگیرد باید حتما با کسی که بیرون بوده یک مسابقه بدهد. اینطور نیست که بگویند یکی به مسابقه ضعیف می‌رود و یکی قوی. مثلا سال گذشته ساروی و بالی را با هم به مسابقات لهستان فرستادیم.

بنا درباره آشتی با سعید عبدولی و اینکه آیا گلایه ای از وی در دل دارد یا خیر، گفت: ۲ شب پیش به سعید عبدولی هم گفتم، شاید یک زمانی پسر وقتی ناراحت است به پدرش فحش هم بدهد اما آن پدر هیچ وقت بد پسرش را نمی‌خواهد. من هیچ وقت بد آنها را نمی‌خواهم. امید و قاسم هم همینطور، آنها هم مانند بچه‌های من هستند اما به هر حال آنها عقاید و تفکرات خود را دارند و در صفحه‌های مجازی که آزاد است حرف‌شان را می‌زنند. در مقابل این مسائل فقط می‌توانم سکوت کنم و هیچ موقع حرفی نمی‌زنم.

وی درباره اینکه گفته بودید در ۴ وزن همه پتانسیل کشتی روی تشک می‌آیند، نظرتان درباره آن اوزان چیست، خاطرنشان کرد: همه خوب بودند. مثلا در ۶۰ کیلوگرم رقابت سخت و خوب بود، محسن‌نژاد واقعا عالی کشتی گرفت و الان حق اوست از همه جلوتر باشد حتی جلوتر از نجاتی.

بنا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در وزن ۸۷ کیلوگرم باز هم انتخابی برگزار کنید، گفت: در این مسابقات علیزاده، ابراهیمی، نوری، طاهری با هم در یک سمت گروه بودند و در سمت دیگر گروه شریفی بالا آمد پس در این وزن باید بررسی لازم انجام شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره برنامه خود برای تعیین تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی، با توجه به اهمیت بازی های آسیایی برای کمیته ملی المپیک، گفت: همیشه همین طور بوده است. اول اینکه ما زیرمجموعه فدراسیون هستیم و باید سیاست‌های فدراسیون کشتی را اعمال کنیم. در مجموع می دانم در آینده نزدیک شرایط به گونه‌ای خواهد شد که فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک بالاخره به سازش خواهند رسید. همیشه این طور بوده است که بازی‌های آسیایی حتی برای کشتی‌گیران مهمتر بوده است چون جوایزی که به آنها داده می‌شود خیلی بهتر است. در مجموع هرچه سیاست فدراسیون کشتی باشد ما آن را انجام می‌دهیم. در نهایت اینکه ما کشتی‌گیرانی داریم که می‌توانند برای رقابت های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی آنها را جدا کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.