ذوب آهن – استقلال؛ شاگردان تارتار به سبک آبی‌ها
ذوب آهن – استقلال؛ شاگردان تارتار به سبک آبی‌ها
مصاف ذوب آهن – استقلال یکی از دیدارهای حساس هفته نهم لیگ برتر است.

به گزارش حاشیه ورزش
در استادیوم فولاد شهر بدون شک اولین ایده ای که تیم مهدی تارتار به آن فکر می کند، ادامه شکست ناپذیری است. رکوردی که فصل گذشته از سوی استقلال در لیگ برتر به ثبت رسید و شاید کمتر تیمی موفق به ثبت آن در این فصل و فصل های بعدی شود. یک فصل بدون شکست کاری نیست که بتوان آنرا براحتی انجام داد، هر چند ذوب آهن تا به این جای کار که 8 هفته از مسابقات سپری شده تیم شکست ناپذیر لیگ برتر بوده است. در آنسوی میدان استقلال که به هارمونی و هماهنگی لازم رسیده دوست دارد، برنده از میدان خارج شود و به سه امتیاز مسابقه دست پیدا کند.
استقلال اگر چه در دیدار با فولاد برنده از میدان خارج نشد اما ارایه گر بازی خوبی در برابر این تیم بود و برای رسیدن به سه امتیاز موقعیت های خوبی خلق کرد اما قدر موقعیت ها را ندانست و در نهایت به یک امتیاز بسنده کرد.
نکته جالب مصاف جدید ذوب آهن – استقلال سبک بازی اصفهانی است. مهدی تارتار و ذوب آهن چند هفته ای است که به بازی با سه مدافع روی آورده اند تا در حمله پرتعداد تر باشند. این همان سبکی است که فصل گذشته از سوی استقلال به نمایش گذاشته می شد. البته استقلال در فصل جدید هم در یکی دو بازی ابتدایی با این شیوه بازی کرد اما از نیمه دوم دیدار با ملوان به بازی با 4 مدافع روی آورد و شیوه بازی استقلال به 3-3-4 تغییر پیدا کرد.
ذوب آهن با سیستم 2-4-1-3 بازی می کند و با این شیوه تا به اینجای کار در دفاع تیم موفقی بوده، به این خاطر که وینگ بک های این تیم به هنگام دفاع به عقب بر می گردند و شیوه بازی ذوب آهن در دفاع 2-3-5 می شود. استقلال در فصل جاری تاکنون در مصاف با دو تیمی که در دفاع پرتعداد هستند، یعنی پیکان و فولاد در امتیازگیری کامل ناموفق بوده است و باید منتظر ماند و دید که در گام سوم و در مصاف با ذوب آهن چه ایده و طرحی برای عبور از این سیستم به نمایش خواهد گذاشت. در پایان بازی اشاره به سبک دفاعی تیم حریف برای توجیه امتیاز از دست رفته قابل قبول نیست به این خاطر هر تیمی می تواند با هر شیوه ای که دوست دارد وارد زمین شود و استقلال نمی تواند برای دیگر تیم ها شیوه بازی تعیین کند.

  • نویسنده : پدرام خسروشاهی
  • منبع خبر : حاشیه ورزش