زنیت بعد از اصفهان به چین می‌رود
زنیت بعد از اصفهان به چین می‌رود
باشگاه فوتبال «زنیت» در نظر دارد دیدارهای دوستانه با تیم‌هایی از چین برگزار کند.

به نقل از تاس روسیه در اکتبر 2022 بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرمانی مبنی بر برگزاری بازی‌های ورزشی میان دو کشور را به امضا رساند و در همین راستا الکساندر مدودف مدیرعامل زنیت از سفر تیم فوتبال باشگاه به چین و برگزاری چند مسابقه دوستانه پرده برداشته و می‌گوید: «البته زنیت مدت‌هاست که علاقه‌مند به این همکاری بوده، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از آن‌ها به تعویق افتاده است. پس از آن، در طول همه‌گیری، امکان شروع اجرای بسیاری از پروژه‌ها وجود نداشت، بنابراین ما به طور جدی منتظر سال 2023 هستیم.»

در 17 اکتبر 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی مبنی بر همکاری روسیه و چین در زمینه‌های فرهنگی ورزشی را در سال‌های 2022 و 2023 امضا کرد. در دسامبر 2022، بازی‌های زمستانی جوانان روسیه و چین در شهر چانگچون چین برگزار شد. برنامه مسابقات شامل هفت رشته بود که شامل اسکی صحرای کانتری، اسکی آلپاین، اسنوبورد، اسکیت سرعت (از جمله مسیر کوتاه)، اسکیت بازی، سبک آزاد و کرلینگ می‌شدند. همچنین بازی‌های تابستانی برای ماه آگوست برنامه‌ریزی شده است که در چونگ‎‌کینگ برگزار خواهد شد.

در همین راستا در تاریخ 27 مارس، وزیر ورزش فدراسیون روسیه، اولگ ماتیتسین، با فرماندار استان سیچوان هوانگ‌کیانگ چین دیدار کرد، که طی آن طرفین، موضوع برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال دوستانه روسیه و چین را در میان کودکان هم بررسی کردند.
گفتنی است باشگاه زنیت سن پترزبورگ چندی پیش نیز برای بازی دوستانه با سپاهان به اصفهان سفر کرد.