سید حمید سجادی: بی نظمی های سال 2016 به بعد به ما برخورد کرد
سید حمید سجادی: بی نظمی های سال 2016 به بعد به ما برخورد کرد
وزیر ورزش و جوانان گفت:رای AFC علیه فوتبال ایران زیبنده و منصفانه نبود.

به گزارش حاشیه ورزش ، سید حمید سجادی در مراسم برگزاری جشن واگذاری سهام سرخابی‌ها به مردم اظهار داشت: به رسم ادب و سلوک ورزش از همه پیشکوستان رخصت می‌گیرم و می‌خواهم همه بزرگ‌ترها را در این جشن باشکوه تشویق کنید.

وی سپس با تلاوت آیه ای از قرآن عنوان کرد: رئیس جمهور می‌گوید از ماه رجب به آسانی عبور نکنید و دقایق و ساعاتش را جدی بگیرید. در ماه رجب اتفاقات خوبی افتاد. اعیاد شعبانیه مقارن شد با اتفاقی که روز گذشته افتاد و برگ زرینی در تاریخ ورزش کشورمان بود. بی ریا و خودمانی می‌‌گویم به خاندوزی گفتم همیشه به جدم توسل داشتم. امشب شب ولادت امام سجاد است.

سجادی تصریح کرد: قبل از انتخابات جلسه ای با آیت‌الله رئیسی برگزار کردیم و در آن جلسه مظلومی درخواست کرد اولین کاری که پس از ریاست جمهوری انجام می دهید واگذاری دو باشگاه باشد. او و همکارانش در این راه تلاش زیادی کردند و انصافا کار جهادی انجام شد. در دولت مردمی و عدالت محور کار مردمی صورت گرفت. از طرف جامعه ورزش کشور از همه بزرگواران تشکر می کنم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: یکی دو خواهش از درویش، آجورلو و اعضای محترم هیات مدیره دو باشگاه دارم. خانم‌های ورزشکار دوست دارند پیراهن دو تیم را بپوشند. برنامه ریزی کنید تا تیم های بانوان هم در استقلال و پرسپولیس شکل بگیرند. می‌خواهند رشد و شکوفایی خود را در این دو باشگاه رقم بزنند‌ و امیدوارم در این مسیر موفق باشیم.

وی تاکید کرد:خواهش دیگر من قبل از واگذاری بود. درست است حدود یک صد سال ورزش نوین و سازمان یافته داریم اما وقتی به تاریخ المپیک باستان و چند هزار ساله باز می گردیم ما هم چهار هزار سال قبل کشتی پهلوانی داشتیم که امروز کمتر از آن یاد می‌شود. بخشی از این کشتی به حرکات و ورزش ها در دوران مغول به گود تبدیل شد. یکی دیگر از این رشته ها چوگان است که در دنیا از آن به عنوان پولو نام می‌برند. چوگان زیربنای خیلی از ورزش های امروزی است. هر قسمت از این ورزش را چوگه نام می‌بردند. همه این‌ها در ورزش مدرن امروز زیربنای خیلی از ورزش ها است. حیف است وقتی ایران مسابقات باشگاهی چوگان را برگزار می‌کند چهار پنج تیم بیشتر نباشند. تصمیم گیری در این مورد به یک تیم مردمی بستگی دارد و امیدوارم روزی در چوگان تیم های آبی و قرمز داشته باشیم.

سجادی خاطرنشان کرد: در این چند روز برخی رساله های پایان نامه به دست من رسیده که فواید این واگذاری چیست. نیک بخش به عنوان مدیر مرکز پژوهش ها به من اعلام کرد سه پروپوزال علمی از جنس اقتصاد در ورزش فوتبال به دست ما رسیده است. امیدوارم یافته های این مدیریت ورزشی به دست ما بیاید و استفاده شود. اتفاقی که اکنون افتاده یک تکلیف قانونی بود که به عهده وزارت ورزش گذاشته شده بود. پس از شروع این اقدام از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی تشکر می‌کنم. امیدوارم با اعتماد هم وطنان این اقدامات مرحله به مرحله اجرایی شود و بار دیگر بارقه‌های امید را در ورزش شاهد باشیم.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: تکالیف متعدد دیگری داریم. دولت مردمی است و رییس جمهور در سفرهای استانی می‌گوید باید می‌توانیم را به مردم نشان بدهیم. این اتفاق امشب افتاد اما کار تخصصی پیش روی اعضای هیات مدیره باشگاه است‌. نیاز به کارگا‌ه‌های آموزشی و ورک شاپ داریم. انشالله چهار پنج سالی که خاندوزی از آن صحبت کرد به خوبی طی خواهد شد و اثرات آن در فوتبال دیده می‌شود. خیلی خودمانی بگویم شنیده بودیم فوتبال ایران آقای آسیا است اما با اتفاقاتی که در AFC افتاد و بی نظمی هایی که از سال ۲۰۱۶ وجود داشت به ما برخورد که اولتیماتوم داده و گفتند پنج روز برای راستی آزمایی فرصت دارید.

وی ادامه داد: شرکت طرف قرارداد به دلیل بدقولی ها و بدعهدی ها سهوی و عمدی برای راستی آزمایی فرصت داد. در آن پنج روز شبانه روزی تلاش کردیم. اول وقت روز پنجشنبه اولین تماس تلفنی با خاندوزی داشتیم و خداوکیلی دوشنبه آخر وقت انبوهی از اطلاعات دو باشگاه بارگذاری شد اما فکر نمی‌کنم توجهی کرده باشند و رای خود را که همه می‌دانیم منصفانه نبود صادر کردند. بعد از آن اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر دادیم اما این اتفاق زیبنده نام ما در ورزش نبود. همه در ورزش کار و تلاش کردیم مانند دوران دفاع مقدس و دوست نداشتیم برای این قسمت از ورزش و فوتبال که در رسانه ملی، انواع رسانه ها و فضای مجازی مورد استقبال است، چنین اتفاقی بیفتد.

سجادی تصریح کرد: نباید برای فوتبال این اتفاق رخ می‌داد. آن‌قدرها هم بی‌تفاوت و بی‌پروا و بی توجه به شهدا نیستیم. ورزشکار ما وقتی با پرچم بالا می‌رود اشک‌ به گوشه چشمانش می‌آید و وقتی قهرمان المپیک می‌شود چفیه روی دوشش می‌اندازد. ورزشکار خارجی داریم که وقتی قرعه‌اش به رژیم صهیونیست خورد، می‌گوید با کشور بچه‌کش مبارزه نمی‌کنم. این اتفاقات خوب باید در میادین بین‌المللی رخ‌نمایی شود. در فوتبالِ عزیز هیچ باختی تاکنون نداشته‌ایم. در بهار طبیعت برای تیم ملی آرزوی موفقیت داریم تا در کره و مشهد، پیروز باشیم. خدا را شکر می‌کنم تیم ملی به مشهد می‌رود و ما هم به پابوس امام رضا می‌رویم تا از بچه ها حمایت کنیم. هم فال است و هم تماشا. بحث نهایی شدن نظام باشگاه‌داری را در معاونت قهرمانی داریم که شامل تمام باشگاه‌ها است و سرخابی‌ها الگوی خوبی هم هستند.

وی در پایان گفت: خبر خوب این است که مصوب شد که دربی پیش‌ رو با ۳۰ درصد تماشاگر یعنی ۱۰ هزار نفر از هر تیم برگزار شود.