چرا معاون وزارت ورزش معرفی نمی‌شود؟
چرا معاون وزارت ورزش معرفی نمی‌شود؟
هنوز تکلیف مهمترین معاونت وزارت ورزش روشن نشده و این سوال مطرح است که چرا حمید سجادی هنوز به گزینه‌ نهایی این معاونت نرسیده است؟

به گزارش حاشیه ورزش ، سید حمید سجادی سوم شهریور با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شد و توانست سکان ورزش ایران را برای ۴ سال در دست بگیرد.

همزمان با روی کار آمدن سجادی در وزارت ورزش، با توجه به تغییر دولت و سیاست‌های کاری و هم‌چنین انتقادات گسترده‌ی پیدا و پنهان از عملکرد مهدی علی‌نژاد معاون پیشین وزارت ورزش و جوانان، بسیاری از کارشناسان و اهالی ورزش انتظار داشتند، تغییر و تحولات در مهمترین معاونت وزارت ورزش، سریع‌تر از دیگر بخش‌ها اتفاق بیفتد، انتظاری که با گذشت ۱۱۰ روز از انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش هنوز عملی نشده است.

با وجود گذشت ۳ روز از استعفای کتبی مهدی علی‌نژاد از معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی هنوز برای انتخاب جانشین او اقدامی نکرده و مشخص نیست چرا وزارت ورزش تا این حد در معرفی مهمترین معاون خود تعلل می‌کند؟

در شرایطی که پیش از انتخاب اعضای کابینه، اسامی متعددی برای معرفی از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر ورزش مطرح شدند، در نهایت فردی از دل جامعه ورزش به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد تا این‌بار بر خلاف دوره قبل، چهره‌ای ورزشی سکان ورزش ایران را در دست بگیرد، اما ناکرده‌های سجادی طی ۱۱۰ روز گذشته و تعلل بسیار زیاد او در تصمیم‌گیری‌ها و انتصابات، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

قطعا تعلل در تصمیم‌گیری‌ها و یا انتصاب افراد بدون توجه به سبقه آن‌ها می‌تواند بیش از پیش به ورزش ایران در آستانه رویدادهای مهم بین‌المللی آسیب وارد کند و در این میان بلاتکلیفی معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش با توجه به نقش ویژه آن در هدایت و سیاست‌گذاری ورزش قهرمانی، نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

علی‌نژاد با علم به اینکه می‌دانست جایی در برنامه‌های اجرایی آینده وزیر جدید ورزش ندارد، طبیعتا آنچنان که باید نمی‌توانست وظایف و ماموریت‌های خود را دنبال کند، حال در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود چرا وزیر ورزش به عنوان یک قهرمان سابق و چهره مطرح مدیریتی در ورزش ایران، برنامه خاص و ویژه‌ای برای مهمترین معاونت در وزارت متبوع خود نداشته است؟

بدون شک انتقادهای بوجود آمده از بلاتکلیفی‌های مدیریتی در بخش‌های مختلف ورزش ایران، با وجود حضور چهره‌های ورزشی در راس وزارت ورزش و جوانان، در کمترین اتفاق می‌تواند اعتماد سیاستمداران به چهره های ورزشی برای حضور در راس ورزش کشور را دچار تزلزل کند، موضوعی که قطعا به نفع ورزش و ورزشکاران نخواهد بود.

امید است وزارت ورزش و شخص وزیر با سرعت بخشیدن به تصمیم‌سازی‌های خود زمینه تغییرات مثبت و سازنده در فدراسیون‌ها و مدیریت کلان ورزش کشور امید و انگیزه را به جامعه پرشمار ورزش کشور بازگرداند. توقعی که این روزها بیش از هر زمانی در بین جامعه ورزشی کشور تبلور یافته است.